|  |  | | Airbus Wilco a Aerosoft Airbus X 8. 9. 2010 / 22:07 | |
|  | Ahoj, měl bych takový malý dotaz ohledně simulovaného chování Fly-By-Wire.. Předem se omlouvám všem konzervativcům za neúmyslné dráždění obsahem dotazu Na boeingu se mi to nestává. Již delší dobu vlastním set airbusů edice 1 a 2 obsahující takřka všechny airbusy od a318 až po a340-600 Četl jsem spoustu manuálů, návodů a viděl spoustu videí s tutoriály na youtube. Každopádně až když jsem zakoupil Airbus X jsem konečně zjistil jak by měla simulace Airbus surface cockpitu ve skutečnosti vypadat.
Pokud to tedy chápu dobře, letadlo s fly-by-wire by teoreticky mělo držet polohu samo, včetně trimu, ail. a elev.. Jenže tady je veliký rozdíl mezi wilcem a aerosoftem. Wilco se chová jako defaultní cessně, tj je možné v jakékoliv výšce plně ovládat všechny plochy. Naproti tomu airbus X po vystoupání do cca 100ft jakoby zmrzne, ovládání je nyní daleko obtížnější až nemožné a konečně se zdá že existuje něco jako fly-by-wire v simulaci. Vypadá kontrolováno což je dobře. To samé při přistání. při přiblížení zase takové tuhé a v 100ft cca zase změkne a chová se naprosto jako normální letadlo.
Bohužel ať studuji co studuji nemůžu přijít na jednu věc... Bez toho abych nastavoval FMGC a spouštěl autopilot (pokus spustím a šáhnu na sidestick tak se vyoutuje) - jak je možné dostat airbus VFR do vzduchu tak, aby poté udržoval svojí polohu? protože i aerosoft i wilco prostě po vycentrování sidesticku nedrží polohu, pitch ubývá, přibývá... Nebo musím pořád trimovat?
Příklad: vzletím, nastavím plyn z TO/GA na CL(200kt). Letadlo zpomalí a čumák začne klesat. to samé při přistání. Jakákoliv změna plynu například ve větru neúnostně máchá s čumákem nahoru a dolu Tohle mi ale třeba boeingy vůbec nedělaj 
Plně chápu princip fly-by-wire... jen nevím jak to simulovat v FSX.
Pro rejpaly: ano, četl jsem podobné přízpěvky ale nikdo nebyl tak stupidní jako já aby se dotazoval na tak základní věci berte to prosím s nadhledem |
| |
|
 |  |  | | Airbus Wilco a Aerosoft Airbus X 8. 9. 2010 / 22:41 | |
|  | Jakákoliv změna plynu například ve větru neúnostně máchá s čumákem nahoru a dolu Tohle mi ale třeba boeingy vůbec nedělaj 
No, mám strach, že tohle chování je blíž realitě - o jak velké výchylky se jedná? Nevím, že by mezi přítomnými byl ééérbusák, nicméně možná by Ti Míra Dušínůj nebo Radimmm případnou velikost výchylky okomentovat.
A ještě jeden dotaz, když vytrimuješ, řekněme v bezvětří - letí plynule, nebo se pořád "cuká"?
Druhá otázka, nelezou Ti kaštani moc po letadle? (i když upřímně - nevěřím, že by tohle nějáký model simuloval)
A třetí otázka, jsi v letové hladině? Pokud ano, prý je problém udržet v klidu i reál bulíka kvůli řidšímu vzduchu - ale to už se chlubím cizím peřím, tohle by Ti nejlíp popsali reál piloti. |
| |
|
 |  |  |  | | Airbus Wilco a Aerosoft Airbus X 8. 9. 2010 / 23:09 | |
|  | Když vytrimuju v bezvětří tak je to v pohodě do doby než šáhnu na sidestik - to se mi trim vrátí na defaultní hodnotu, prostě jako kdybych to netrimoval...
Vycházím z toho že airbus x je v podstatě neovladatelný což ve mě evokuje pocit že jednak neumím létat a jednak že za to může nějaký propracovaný systém který neumím ovládat 
zkoumal jsem to v malých výškách...
Když to srovnám s airbusem od microsoftu tak jsou buďto komerční addony naprosto nefunkční nebo to prostě neumím ovládat
ale dík za poznatky |
| |
|
 |  |  | | Airbus Wilco a Aerosoft Airbus X 9. 9. 2010 / 13:27 | |
|  | já teda z toho moc nepochopil, na co se vlastně ptáš a co umíš/znáš a co ne... říkáš, že jsi četl hodně manuálů a přitom se mi zdá, že motáš FBW s autotrim apod., nepoznám, jestli lítáš na autopilota i s autothrustem nebo ne?
Rozumíš tomu, kdy se volí CL poloha thrust leverů a jaké jsou režimy letu?
S aerosoft airbusem zkušenost nemám, ale po nastoupání do 100ft by rozhodně měla být účinnost kormidel podobná jako níže nezapíná se ti sám autopilot (třeba takové debilní nastavení airbus aerosoftu má)? FBW se rozhodně neprojevuje tím, že jde "řízení z tuha" apod. |
| |
|
|