|  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 20:04 | |
|  | Tak teď sem zkoušel Budějky tady od kolegy: http://lu.me.cz/x-plane/ na mojí celkem nabušený sestavě Core 2 Quad, Nvidia GTX 275, 4 GB DDR3 ram, i při vypnutém antialiasingu a všem vypnutém na minimální detail to padá na 19 fps, sekání mlha - ach jo ... Tohle má X-Plane dost nedořešené. Dá se vůbec něco dělat? Asi ne ... Podle mě je tím pádem jakýkoliv větší město zabitý ...
To sem fakt zvědavej na ten jejich super dynamickej svět, na to asi aby si člověk pořídil cluster, ne? |
| |
|
 |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 20:30 | |
|  | Mam presne tu istu zostavu, resp. vid moj profil.
Najnizsie FPS, ktore som zaznamenal bolo 21, takze mlha sa nekonala 
AA 4, AF8, 1680x1050x32bit
|
| |
|
 |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 20:31 | |
|  | Zkusim tim potrapit svuj notasek  |
| |
|
 |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 20:43 | |
|  | Aby to bolo ferove, tak som to este preletel s komplexnejsim lietadlom a s 3D kokpitom (Falcon 7X) a 19FPS sa mi nepodarilo udrzat dlhsie ako 10 sekund , takze v tomto pripade sa teda mlha nekonala  |
| |
|
 |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 21:11 | |
|  | To je zvláštní, můj procesor je teda Q9400 na 2,66 ale to udělá asi opravdu minimální rozdíl. Možná bude nějaký menší problém u mě, protože jakmile se v XPL objeví pár polygonů, tak de fps prudce dolů, ze 35 - 50 na 20 - 25, ale netuším, kde by mohl být problém, dělá mi to i ve woknech i v linuxu, takže ovladačem to nebude, karta v jinejch hrách šlape, ještě zkusím nějakej benchmark test teda. Jedině, že by to nemělo rádo 64 bitový systémy, to jsou u mě oba ... |
| |
|
 |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 21:18 | |
|  | No ja mam Windows 7 x64
Mozno ze mas vyssie rozlisenie, ja mam 1680x1050 a to tie 2 FPS moze urobit 
Ja mam aj pretaktovany procak z 2.83GHz na 3.41GHz a to urobi tiez hodne dost.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 21:24 | |
|  | Mam to iste rozlisenie 1680x1050 na 32 farieb ... 
Zkoušel sem to i na nižší, ale to prakticky nemá vliv, zdá se, že ty polygony to prostě zabíjej no matter what ...
No vidíš, to přetaktování bych mohl taky zkusit, zatím sem o tom neuvažoval, ale možná je čas, abych konečně taky podepsal ...
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 21:32 | |
|  | Procesor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P8600 @ 2.40GHz 5,3 5,3
Paměť (RAM) 4,00 GB 5,9
Grafika ATI Mobility Radeon HD 3650 5,9
Herní grafika 1260 Celkový počet MB grafické paměti k dispozici 5,4
Primární pevný disk Volných 2GB (celkem 160GB) 5,9
Tak na tomto v C172 samozrejme mlha nad mestem, nad vesnicemi najih od CB dohlednost asi 70-85%. (disk uz mam vymeneny, ten keca, ale 2 GB volnych je bohuzel pravda (( ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 21:32 | |
|  | | |
|
 |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 20:55 | |
|  | To zkoušel už Petr Bednář, dokonce k tomu šla diskuze, zda by nebyla cesta ta velká města dělat vždy jako jediný velký objekt. S tím totiž ty FPS jdou nahoru. Jenže to samozřejmě má spoustu problémů, jak to udělat technicky, protože neznáš výšku těch objektů, ta je daná výškovým profilem v XPL. |
| |
|
 |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 21:28 | |
|  | No možná by šlo udělat nějaký kompromis, několik částí - třeba celé sídliště, kde je několik bloků stejných domů - jako jeden objekt, nebo náměstí. Ale v tom renderovacím algoritmu XPL je prostě něco shnilýho, to neni možný, tohle. Nechci teda dělat machra, i když jsem v Open GL něco naprogramoval, tak takhle složitou věc teda ne, ale prostě se mi to nezdá ... |
| |
|
 |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 21:30 | |
|  | Chtělo by to nějakou optimalizaci podle vzálenosti, viditelnosti třeba. Tady když se podíváš jenom tim směrem, kde sou ty domečky, i když sou třeba za kopcem, tak to okamžitě padá dolů ... |
| |
|
 |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 22:02 | |
|  | Tady nejde o kompromis, to už pak je jedno, jesti to máš po čtvrtích nebo jako jeden celek (u Prahy/Brna/Ostravy asi ne, ale u většiny krajských či okresních měst ano). Problém je, že ty zjistíš horizonrální pozice (třeba nějakou utilitou ála Podkladník) ale nemáš výšku těch baráčků. A i kdybys zjistil reálnou výšku, tak zase nemáš jistotu, že bude sedět proti výšce terénu v XPL. Pokud to město není v rovině tak máš problém. A které město je v rovině, ani ten profláknutý rovinný Kolín to není.
Aby se to takto dalo řešit, bylo by asi potřeba:
- udělat aplikaci, kde naklikáš horizontální pozici každého objektu (baráčku) dle OF, jeho natočení a typ.
- přes SDK v XPL pro každou tuto pozici zjistit výšku (tuším to jde ale nezkoušel jsem)
- získaná data, teď už ve třech rozměrech hodit do čehosi, co z toho udělá jeden superobjekt OBJ nebo 3DS.
- určitý problém je v tom, že bys musel mít jedinou texturu, takže by s tím musela počítat R2 Library.
Teď určitě nemá cenu se s tím zabývat, uvidíme co přinese XPL 10, třeba problém zmizí (nebo naopak přibydou jiné).
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 22:55 | |
|  | Zdar chlapci...
Ano - nemá cenu se tím teď tak úplně zabývat.
Za A) údajně by XPL10 měl v tomto ohledu přinést podstatné zlepšení (viz Benův blog)
Za B) pracuju na kompromisním řešení, které v podstatě Warp naznačil - půjde to řešit u vetších měst formou větších celků. Nápomocen nám bude SketchUp, zejména v poslední aktuální verzi 8, která přináší pro naše účely podstatné výhody. Nemám sice teď díky práci vůbec čas se tím v praxi zabývat, ale v hlavě na tom furt makám.. )
Ty Luďkovi Budějovice byla zatěžkávací zkouška, která ukázala mnohé problémy, ale i naznačila možná řešení. Zjednodušeně řečeno: kámen úrazu je pro engine XPL9 spousta samostatných objektů (lhostejno jestli jsou knihovní nebo individuální), nikoliv počet vlastních polygonů. To je ostatně důvod proč se lesy s obrovským počtem polygonů (oproti třeba pár domkům v Budějovicích) zobrazují celkem svižně bez většího dopadu na FPS. A právě v téhle věci by podle Benovejch vlastních slov měl být XPL10 podstatně svižnější....
PeB |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 23:02 | |
|  | Ok, díky za spoustu zajímavých a užitečných informací a optimistické výhledy do budoucna ... |
| |
|
 |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 23:13 | |
|  | Hosi, tak som Vam dosiel na ten Vas zabijak FPS 
Je to v Rendering Options polozka World detail distanc.
Ze ho mate na "default" ? Ja mam FPS 11 pre defualt
Zmente na "High" a poskoci o 10 FPS... aspon u mna na 21 FPS 
Dodavam aj moje nastavenie Rendering Options.
Sice dost to zmensi, ale da sa z toho vydedukovat.
Inac uplne dole je vyzitie VRAM na 857,19MB, ale to preto, ze mam vypnutu polozku
"compress textures to save VRAM"
Moja karta ma 896MB, takze v poho  |
| |
|
 |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 18. 9. 2010 / 23:15 | |
|  | JJ, to sedi. Normalne litam spis s low, ale ty testovaci cisla jsem udaval s default a rozdil je velky. |
| |
|
 |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 19. 9. 2010 / 00:49 | |
|  | Člověče, ty jsi génius! Fakt to funguje. Ani ve snu by mě nenapadlo, že nastavení "high" bude mít menší dopad na fps než nastavení "default". Šel sem odspodu, takže sem na to nepřišel. Sice je legrační jak se tam domečky objevujou a zase mizej, ale když se rozloučím s antialiasingem tak se dá to centrum fakt přeletět na krásnejch 21 fps ... Díky!
|
| |
|
 |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 19. 9. 2010 / 00:50 | |
|  | Jo, mohl bys ten screen kdyžtak hodit někam ve větším rozlišení? |
| |
|
 |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 19. 9. 2010 / 07:46 | |
|  | Ano - to může být provizorní řešení, ale je to jen taková malá náplast..
Jde o tohle: každý objekt, les, atd. má v sobě nastaven minimálně jeden LOD a to obvykle rozumně vzhledem ke své velikosti ( u lesů se to týká hustoty). Při nastavení World detail distance na DEFAULT simulátor používá tyto individuální hodnoty. Při všech ostatních nastaveních (Low, High, Maximum...) si sám určuje vzdálenost. Praradoxně se tak stává, že při nastavení Default ukazuje třeba domeček až do 8 kilometrů, zatímco nastavení Maximum ho zmizí už ve třech. Pro objekty v R2_Library to platí téměř bezvýhradně. Výhodou toho default nastavení je, že se dají objekty vyladit vzájemně mezi sebou. Mám totiž dojem, že když si to XPL určuje sám prostě používá jednu vzdálenost pro všechny objekty. Každopádně mě na tom dost vadilo, že i když jsem používal Maximum, tak třeba takovej vysílač, kterej potřebuju kvůli orientaci vidět aspoň na 10 km, se mi ukázal až když jsem byl skoro u něj... Pak pro mě ztrácí kouzlo celé VFR
PeB
|
| |
|
 |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 19. 9. 2010 / 09:52 | |
|  | Tu by som rad polemizoval.
Ja uz od zaciatku lietam s World distance na "High" prave kvoli lepsiemu FPS.
A kedze lietam pravidelne linku EGLC-LZIB v Tatrawings, tak mam scenerku EGLC, ktorej sucastou je jedna vysoka budova vzdialena presne 3NM od prahu drahy 09.
Ked pristavam na drahu 27 a DME mi ukazuje 17NM, tak za jasneho pocasia tu budovu na horizonte vidim uz z tych 17NM + tie 3NM dalej od letiska, cize cca 20NM a ja vidim objekt pri nastaveni "High"
Obrazok sem davat nebudem, pretoze pri 20NM je ta budova maly stvorcek.
Ale nemam dovod si vymyslat, je to proste fakt.
Takze niekde vramci toho objektu pri modelovani sa musi dat nastavit, kedy sa ma zobrazovat.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 19. 9. 2010 / 09:55 | |
|  | Ano, ted jsem zkousel na low a urcite nebyla jedna vzdalenost pro vsechny. Mozna pro vetsinu, ale nektere byly videt z vetsi vzdalenosti. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 19. 9. 2010 / 10:07 | |
|  | Tak to beriem ako dobre znamenie, ze nic nieje stratene 
Takze vyznamne VFR body (objekty) by nemali byt problem, pokial sa namodeluju (nastavia) na nejake to "maximum"
Podobne to funguje aj v FSke, ale uz neviem ako sa to supatko vola a na zaklade toho nastavenia sa zobrazuju objekty. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 19. 9. 2010 / 10:57 | |
|  | Model OBJ v XPL může obsahovat více LOD (Level Of Detail) prezentací sebe sama.
Každý LOD v rámci modelu může obsahovat rozsah v metrech, kdy je vykreslován.
Takže třeba ta xWingova budova z 20nm je prostě kvádr, z 5nm má nahoře anténku a z 1nm již má stříšku nad vchodem a okapy 
Typicky, pokud OBJ soubor nedefinuje LODy, tak se to bere jako jeden a vypočítává se zobrazení automaticky.
Koukni se (xWing) schválně do toho OBJ, jestli tam mají definice ATTR_LOD. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 19. 9. 2010 / 11:29 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 19. 9. 2010 / 11:40 | |
|  | Tady bude ta viditelnost na dalku podle mne dana tim, ze je to opravdu velka budova. Automaticky system XPL to musi nejak vyhodnocovat. Ja treba kdyz dam znacky na drahu, tak jsou videt az tesne pred letadlem. Kdyz mam vedle drahy malou kulnu, tak uz je videt na kilometry daleko.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 19. 9. 2010 / 10:15 | |
|  | Není tam třeba někde nějaký "overrride switch"? Něco, co mu řekne - tohle je důležitý objekt, který musí být viditelný na velkou vzádlenost, bez ohledu na nastavení? Třeba taková socha soudruha Stalina v Praze na Letné, ta musí být vidět i v Bratislavě ...  |
| |
|
 |  |  |  |  | X-Plane větší města naprosto ztraceno 19. 9. 2010 / 10:19 | |
|  | No ideální to rozhodně není, ale jak se říká - lepší než drátem do oka ...
Při nejhorším se to dá za letu přepnout, i když to je trošku otrava, tak aspon se to nastavení vzdáleností dá měnit bez penalizace restartem ... |
| |
|
|