FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 22. 9. 2025, svátek má Darina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Poznatek z tvorby AFD dat (LKPR) pro Parkyho ale i ostatní Jeden příspěvek | Celý strom
Poznatek z tvorby AFD dat (LKPR) pro Parkyho ale i ostatní   18. 6. 2002 / 00:14Jelsta
Situace na mým LKPR (AFD data ver. 1.3):


1) Bulík přistává na RWY 6, zahejbá na RWY 13 a míří na parking.



2) Zárověň ze starýho letiště míří na rwy 6 mooney bravo.


3) Bulík pojíždí po rwy 13/31 až na křižovatku rwy 13/31 a příjezdové taxiway k rwy 6, zastavuje se a čeká až přejede mooney. Ale to už je na vykroužení AFD trasy doleva na parking a částečně zasahuje do taxiway po které přijíždí mooney.


4) Mooney přijíždí na křižovatku a zastavuje se - patová situace, zácpa.


A teď můj názor:


(předpoklad - vždy mají přednost ledadla pojíždějící na rwy před letadly jedoucími na parking, ale to pro řešení tohoto problému není podstatné)


1) Není dobré na frekventovanějších křižovatkách kroužit při tvorbě AFD dat obloučky pomocí několika bodů velmi blízko sebe (v AFCADU modrých) do všech směrů křižovatky.


Protože:


Letadlo pojíždí až na spojnici (modrých bodů v AFCAD), která se kříží s drahou letounu respektive na poslední spojnici před drahou, která je stejná pro přijíždějící i odjíždějící letadlo, kterému musí dát přednost a tam se zastaví. Pokud je tato spojnice velmi krátká a navíc svírá s drahou letounu, kterému musí dát přednost ostrý úhel, letoun se na ní zastaví, aby dal přednost, ale de fakto už stojí v dráze odjíždějícího letounu a dojde k patové situaci, kdy se obě letadla zastaví.


Závěr:

Na křižovatkách, které jsou používány ve všech směrech a to jak odjíždějícími tak přijíždějícími letadly je lépe zůstat u jednoduchého křížení AFCAD drah. Pak vše funguje mnohem spolehlivěji. Já jsem na LKPR vymazal oblouček z rwy 13 doleva na příjezdovou taxiway na parkovací plochu, spustil jsem MSFS a pozoroval znovu stejnou situaci - AI Billa Gatese ji poté vyřešila na jedničku. Není to možná tak efektní jako plynulé zatáčení AI letadel, zato je to funkční.


Věřím, že jsem to popsal srozumitelně, pokud se pletu, odepište. Ale myslím, že se nepletu. Testoval jsem to.


Letu zdar a AI zvláště
 

Re: Poznatek z tvorby AFD dat (LKPR) pro Parkyho ale i ostatní   18. 6. 2002 / 09:48Marky Parky
Diky, upravim, budu se ridit. ))

Vlastne jsem si toho uz taky vsiml, ale na jine krizovatce, a to na twyFxtwyG pri active rwy13, ktera svira strasne ostry uhel, ale tam si s tim nevim rady, dve velka letadla se tam proste neviminou (

 

Re: Re: Poznatek z tvorby AFD dat (LKPR) pro Parkyho ale i ostatní   18. 6. 2002 / 22:14Jelsta
Já bohužel nemám plán LKPR, a tak nevím které rwy myslíš.

A ještě dodatek k tomu co jsem napsal dřív:

Mám dojem, že AI letadlo bere poslední úsek před křižovatkou, na níž musí dát přednost jako přímku.
Příklad 1: Je-li taxiway tvořena body A,B,C,D a ty leží v přímce, bere jako poslední úsek úsečku A-D a zastaví se za bodem A.
Příklad 2: Je-li taxiway e tvořena stejnými body A,B,C,D, ale v bodě C taxiway mění směr, bere AI letadlo jako poslední úsek úsečku C-D a zastaví se za bodem C.
Ale to nemám ověřené, je to jen můj dojem. S kontrolou je fakt potíž. Člověk nikdy neví jestli je to bug, nebo chyba autora AFD dat.
 

Re: Re: Re: Poznatek z tvorby AFD dat (LKPR) pro Parkyho ale i ostatní   18. 6. 2002 / 22:24Marky Parky
Je pravda, ze podobne se letadla chovaji i pri pojizdeni - na "primce" to rozmakaj, v zatacce zpomalej. Ale co je jeste primka ( treba twyH je podle mne slusnej had a stejne to berou jako primku ) a co uz ne, to vi je Bill.

Vzdycky je to bug, jen jde o to, jestli jde AFD napsat tak, aby ten bug eliminovala nebo ne )))
 

Re: Re: Re: Re: Poznatek z tvorby AFD dat (LKPR) pro Parkyho ale i ostatní   19. 6. 2002 / 01:14Vašek
Nesouvisí způsob pojíždění AI a doporučovaný způsob pojíždění, který si vyžádám na "unfamiliar with this airport" (tedy fialové buřtošipky na betóně)? Možná by tvůrci AI mohli na dotyčném letišti a u předpokládaného chobotu vyžádat službu řízeného pojíždění - a bude celkem zřejmé, jak se letadlo v AI bude chovat.

Plus údaj na okraj: "mapu" ruzyně včetně budov a pojížděček vydává podle potřeby středisko ŘLP několikrát za rok. Když vyjde nová, stará se zahodí (na každém letišti v republice, kde mají AIP). Možná, že by nebylo zas tak velké porušení autorských práv některou již pro civilní provoz neaktuální převést do digi podoby a k LKPR "přibalit"... Podívám se po nějaké.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Poznatek z tvorby AFD dat (LKPR) pro Parkyho ale i ostatní   19. 6. 2002 / 08:16Marky Parky
Samozrejme ze souvisi ))) Jsou to jedna a ta sama data ( rika se jim AFD ) a o jejich modifikaci se tu celou dobu bavime.

Jenze problem neni v tom jak se ledadlo chova pri pojizdeni, ale v jeho letovem modelu. A vzhledem k tomu, ze clovicek je pilot schopny pruzne reagovat na zmenu situace, je schopen letat temer z cimkoliv, zatimco AI pouziva predem dane algoritmy podle typu letadla a tudiz pada jak hruska.

A pokud resime chovani pri pojizdeni, vetsinou jde o mijeni se letadel a vzajemne objizdky, pouzivame AI View umoznuje sledovad naplanovanou drahu jakehokoliv letadla, nejen vlastniho ) Doporucuju.

Podivej se po nejake na http://www.volny.cz/vatsim/maps )))), jediny problem je v tom, ze minuly ctvrtek se na Ruzyni AIPy menily ( nejake nove intersection, zmeny frekvenci, STARy a SIDy ) a nevim jestli je uz nasi VATSIMaci aktualizovali.
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ