|  |  | OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach 25. 9. 2010 / 22:37 | |
|  | Zdravim panstvo,
mam na mudrejsich odomna mozno hlupu otazku, ale snad mi to prepacite. Berte ze toto pisem v tejto oblasti ako uplny laik, ci uz letecky, ale mozno aj automobilisticky (tema sa mozno ciastocne tyka aj aut) kedze nemam ani vodicsky preukaz a som tak trocha automobilovy panic.
A teraz k teme. Trocha som si pozeral monografiu na F/A-18 a docital som sa nasledovne: Kolesa predneho podvozku su nafukane na tlak 2.413 MPa pri operaciach z palub lietadlovych lodi, a na tlak 1.034 MPa pri operaciach z pozemnych zakladni. Rovnako je to aj pre hlavny podvozok a to 2.413 MPa pre lode a 1.379 MPa pre pozemne zakladne. A teraz ta otazka, vie mi prosim niekto vysvetlit ze preco to je tak? Napada ma mozno hladisko stability, ze ked je guma viacej nafukanejsia ze je masina stabilnejsia, ale mozno ze sa mylim.
Dik za kazdu rozumnu odpoved.
Peto |
| |
|
 |  |  | OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach 25. 9. 2010 / 22:46 | |
|  | když je víc nafouknutá, tak má menší dotykovou plochu s povrchem, na kterým se pohybuje, což je pro start z letadlovky asi důležitý.. si myslim..
vzhledem k tomu, že betonu má pilot před sebou celkem dost, na letadlovce to tak není a byť má k dispozici katapult, přece jen je to nějakých 200m rozjezdu.. |
| |
|
 |  |  |  | OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach 25. 9. 2010 / 22:48 | |
|  | + od toho taky zavisi tlak na povrch. Letadlovka bude mit nosnost vysokou, u pozemnich zakladen to nemusi byt vzdy tak. |
| |
|
 |  |  |  |  | OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach 25. 9. 2010 / 22:51 | |
|  | Tady vidis jak se to meni. |
| |
|
 |  |  | OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach 25. 9. 2010 / 23:04 | |
|  | Narozdíl od PseudoMatese si nemyslím že to je kvůli katapultu... Pro parní katapult asi nebude problém dostat do vzduchu i letadlo se zabržděnými koly...
Napadá mě, že by to mohlo být kvůli rozdílnosti povrchu letové paluby a betonové dráhy.
Dalším důvodem, by mohlo být rozdílné přistání, kdy na letadlovku s tím hornetem prostě praští a měkké gumy by se mohly zmáčknout až na disky a to by zřejmě znamenalo proražení.
|
| |
|
 |  |  |  | OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach 25. 9. 2010 / 23:34 | |
|  | Tiež si myslím že to bude kôli tomu. Neviem,či sú tam dušové,ale asi bezdušové pneumatiky. V prvom prípade by to mohlo byť kôli riziku preseknutia duše o disk pri tom náraze na palubu. V druhom prípade možno kôli riziku deformácie pneumatiky a následného úniku dusíka skrz spoj pneumatika/disk |
| |
|
 |  |  | OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach 25. 9. 2010 / 23:12 | |
|  | Letadlo tohoto typu přistává na letadlou loď tak, že v podstatě "spadne" na palubu v sektoru záchytných lan, lana zachytí hák a letadlo zabrzdí (ta lana). Z toho vyplývají dvě okolnosti - podstatně tvrdší přistání než na letišti (= potřeba vyššího tlaku) a absence brzdění (= možnost jeho použití bez rizika bouchnutí s ohledem na zahřátí).
Naopak letadlo z letadlové lodi, které z nějakých důvodů je donuceno přistát na letišti, musí být velmi opatrné po dosedu, protože při přehřátí pneumatik vlivek brzdění může dojít k explozi pneumatik s ohledem na jejich vysoký tlak.
|
| |
|
 |  |  | OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach 25. 9. 2010 / 23:46 | |
|  | No, myslím, že je to o povaze pneumatik a povrchu na který se přistává. ATRka má na beton vyšší tlak a když by se šlo na trávu, tak zas menší.
Takže, bych to viděl na únosnosti plochy a hlavně pohlcení vibrací od VPD. Čím mám hrbatější povrch, tím musím mít měkčí kola. Předpokládám, že na ocelové palubě let. lodě moc děr nebude,...
kdybys chtěl něco více, zde je nějaké čtivo na dobrou noc,...
http://www.goodyearaviation.com/resources/pdf/aircraftmanual.pdf |
| |
|
 |  |  |  | OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach 25. 9. 2010 / 23:57 | |
|  | Jo diky vsetkym za odpovede. Ako ma to len tak zaujalo ze pre lode je iny tlak nez pre normalne zakladne. Este raz dik.
Peto |
| |
|
|