|  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 20:52 | |
|  | Zdravim,
rád bych takovou konzultaci.
Dal jsem let z LKKV do LKMT dle reálného počasí (Mooney M20J ale na 99% to nemá vliv).
XPL-REX připravil následující soubor (staženo cca v poledne).
http://oko.clever.cz/~leos/METAR.zip
Všechno bylo OK až k za HLV, kde se najednou prudce zvýšil hluk deště a objevilo StructureOverG s následným pádem. Protože jsem letěl níž než jsem měl (HLV-POLOM je limit 4000ft, já měl chybně opsáno 3000ft), tak jsem si říkal že jsem možná vlétl do země, vynadal si a zkusil to znovu, tentokrát z Brna.
Opět až k Ostravě dobré, letadlo sice poskakovalo, déšť bubnoval, ale jinak se letělo normálně. Otočka do ILS22*. To letadlo vůbec nešlo udržet. Čím níž, tím hůř. Nad zemí létalo ze strany na stranu ukazatel rychloměru skákal o desítky kts, snažil jsem se, ale fláklo to se mnou vedle dráhy a rozmlátilo letadlo na kusy.
Třetí pokus jsem zkusil s těžším An-24. Výsledek skoro stejný, nahoře turbulence, jak se zklesalo níž létalo letadlo jak hadr na holi a třísklo to se mnou ještě před dráhou (tady ale beru že jsem byl "z formy").
Poslední pokus jsem udělal přímo z Ostravy (M20J) a letadlo skončilo StructureOverG krátce po vzletu z 22 , přímo ve vzduchu.
Metar LKMT z toho RWX souboru:
LKMT 000000Z 36003KT 1SM RA OVC004 SCT330 15/15 Q1001
Jako není to jistě nějak super letové počasí, ale pro IFR by to mělo být snad berné? Vítr skoro žádný, žádný důvod k takovému chování letadla nevidím.
Počasí, jaké mně okolo LKMT provázelo, si dovedu představit, pravda jako extrémní turbulence, s takovýmito efekty zejména u lehkého letadla. Ale určitě ne dneska a ne za odpovídajícího METARu.
Mohl by někdo zkusit, případně kouknout jestli ho něco napadne?
Díky.
* podlé reálného ATIS byla v užívání 22. Nevím jak to mají v Ostravě a vítr si nepamatuju, ale každopádně 3 uzly lehce z boku zezadu by snad neměly dělat takovéto problémy. Ještě jdu schválně teda zkusit přistát na 04.
|
| |
|
 |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 21:01 | |
|  | Ja sice REX nemam, ale skus klasicke pocasie priamo od XPL.
Nic ine ma nenapada v tejto chvily.
|
| |
|
 |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 21:23 | |
|  | Zkusím, ale REX jen podstrčí textury a nastaví ten RWX soubor.
Mohu tedy stáhnout aktuální stav počasí, jestli je ještě v Ostravě pošmourno, zda se to bude chovat stejně.
|
| |
|
 |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 21:12 | |
|  | Prave jsem vzletl z LKMT 22 s tvym METARem a vse OK. Akorat mi porad klesa dohlednost. Vitr 3 knoty z 345 a letet se da dobre. |
| |
|
 |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 21:18 | |
|  | A ted mi upadlo kridlo, ale spis jsem s tim moc cuknul, letel jsem mysi  |
| |
|
 |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 21:21 | |
|  | Já jsem mezitím zkusil 04, stejný efekt. Zapnul jsem si data o počasí a koukám, že ač je ve WEATHER sekci TURBULENCE NONE tak tam skáčou hodnoty ža 0.090 a jak to jde přes nějakých 0.050 tak letadlo skáče jak čamrda. Můžeš ještě kouknout jaké máš hodnoty těch turbulencí? (Data InputOutput, Atmosphere weather, Trb Locl).
|
| |
|
 |  |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 22:03 | |
|  | Ted jsem to zkusil a maximalne 0.08 u zeme. |
| |
|
 |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 22:07 | |
|  | Tak už asi vím kolik bije (leč bez řešení).
V menu WEATHER je nenápadná volba ALLOW CUMULUS CLOUDS, tuším defaultně OFF.
Pokud tato volba není aktivní, tak při načtení METAR.RWX:
1) nevybere CUMULUS mraky
2) vizuálně neprší
3) není vidět oblačnost na radaru
4) jsou minimální turbulence (cca 0.012)
A v pohodě jde lítat.
Když to zapnu a znova to načtu, stačí počkat, ono se to refreshuje, tak:
1) vybere CUMULUS BROKEN / OVERCAST
2) lije jako z konve
3) radar je skoro celej zelenej
4) turbulence oscilují od 0.010 do 0.090
|
| |
|
 |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 22:15 | |
|  | Chovani potvrzuju, s Ruslanem jsem to sice proletel, ale docela to hazelo. |
| |
|
 |  |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 23:00 | |
|  | Na ukázku pro ostatní:
http://www.youtube.com/watch?v=0RB2sU6jj3o
Úmyslně letí autopilot, abych to neovlivňoval.
Nemohu si pomoci, ale tomuhle to neodpovídá.
LKMT 000000Z 22005KT 6SM RA BKN005 OVC010 SCT330 12/11 Q1003
Asi to bude chtít vypnout to CUMULUS CLOUDS.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 23:06 | |
|  | No v pěknejch sračkách lítáš teda. Je vidět, že do toho deš prsama ... 
Jenom dotaz - Jak nahráváš zvuk ve windows? Doufám, že to neni nějakej program za 70 dolarů ... Mám teď novou verzi Ubuntu a zase mi nejde nahrávat zvuk, dokonce ani ten postup co fungoval před tim, nefunguje, tak sem si řikal, že bych to zkusil ve smradlavejch Widlích ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 23:25 | |
|  | >Jak nahráváš zvuk ve windows
Nijak
To je program Fraps, free verze (omezená ná 30s záběr a malý nadpis nahoře), zvuk si to bere samo ze systému.
>No v pěknejch sračkách lítáš teda.
Štve mně to. Zkusím asi XPL fórum jestli někdo neví, jak zachovat déšť a sníh a přitom se nepřizabít v turbulencích.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 23:43 | |
|  | Takže příčina je tato:
>The sim adds turbulence in & 1000' below cumulus clouds regardless of the turbulence slider setting.
Má to takové kostrbaté řešení:
zkontrolovat před příletem počasí nad letištěm, vypnout refresh, a pokud je vygenerována CUMULUS vrstva někde nízko tak nahradit za jinou. Pokud má pršet či sněžit tak hodit CUMULUS někam nahoru.
Nebo si napsat vlastní obsluhu počasí.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 23:52 | |
|  | No jo, X-Plane a jeho zvláštnosti ... To je jako úsloví "Girls are complicated" ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 26. 9. 2010 / 23:54 | |
|  | "To je program Fraps, free verze (omezená ná 30s záběr a malý nadpis nahoře), zvuk si to bere samo ze systému. " - Aha, takže se radši porvu s Linuxem. Správný zobrazování českejch titulků při tvorbě DVD pro svoji matku sem právě dořešil, takže na to budu mít snad už čas ...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 27. 9. 2010 / 00:06 | |
|  | Jeden záběr v kuse. Těch záběrů můžeš udělat víc. Prostě nenahraješ pět minut v kuse.
Funguje to s jakoukoliv hrou. Nebo se to taky dá koupit a tam to omezení není.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 27. 9. 2010 / 00:10 | |
|  | No musí to bejt docela otrava to pak lepit ... a Linux je prostě lepčí ...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 27. 9. 2010 / 00:13 | |
|  | ano, my vime... ale nevim, kolik lidi tu zajima, ze jsi si nainstaloval linux. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 27. 9. 2010 / 00:24 | |
|  | Proboha běž už prosimtě někam. Ty ses snad rozhod, že tady svojí jedovatostí a malichernejma dětinskejma hádkama otrávíš všechny lidi. Snaž se reakci na moje příspěvky vyhnout, snažně tě o to prosím!
Přikládám svůj oblíbený citát z knihy Mudr. X. Crementa o kokotech: "Kokot se do někoho neustále sere a naváží, což mu působí nenopsatelnou radost, kterou si ovšem nepřipouští" ... |
| |
|
 |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 27. 9. 2010 / 00:12 | |
|  | sice jsi to uz nejspis vyresil, zda se, tak jen jedna vec, aby nedoslo k nejakemu necekanemu .. prekvapku. vitr v metaru je jen prizemni vitr na letisti. na hladine, jinde od letiste, muze byt (resp. je) vitr klidne uplne jiny. u tebe to asi bylo nejakou tou simulaci, ale jeste bych vzal v uvahu moznost , ze to odnekud stahuje vyskovy vitr, a tam to nejak zazmatkovali a nahezlo to nejaky opravdu-hodne-silny-vetrik. |
| |
|
 |  |  |  | XPL nepristavatelne pocasi? 27. 9. 2010 / 00:39 | |
|  | Mně to vadilo při zemi, při přiblížení.
Jak jsem psal, X-Plane generuje turbulence 1000ft pod cumulus mraky a uvnitř mraků.
Tady byly mraky nízko, z nějakých důvodů tam dal Cumulus a tím pádem prostor mezi mrakem a zemí vykryl pořádně silnými turbulencemi.
To mně nenapadlo, že vlastně on nemá kde brát vítr v horních vrstvách - má k dispozici jen metary spousty letišť. Buď ho nějak rafinovaně vymýšlí podle těch metarů nebo ho náhodně generuje.
|
| |
|
|