FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Složitost ovládání XPL letadel od Petera Hagera Jeden příspěvek | Celý strom
Složitost ovládání XPL letadel od Petera Hagera   27. 9. 2010 / 00:08
Warp10
Teda teď mě fakt totálně složila věta v tomhle videu na youtube popisující start Airbusu 340 pro X-Plane od Petera Hagera: http://www.youtube.com/watch?v=BJ-NzMZnuaE&feature=related : "Nebojte se množství tlačítek na horním panelu - většina z nich stejně nefunguje" ...
 

Složitost ovládání XPL letadel od Petera Hagera   27. 9. 2010 / 01:02
leonell
A zrovna on má na stránkách, že je pro co nejpřesnější funkci.


 

Složitost ovládání XPL letadel od Petera Hagera   27. 9. 2010 / 01:34
Warp10
Já vim, proto nestíhá dělat ty 3D panely. Njn, to je jako když člověk nakupuje hadry u Vietnamců ... Prej se na tý jeho 380ce školej skutečný piloti.
 

Složitost ovládání XPL letadel od Petera Hagera   27. 9. 2010 / 01:35
Warp10
Asi je pak eště musej doškolit na stropní vypínače ...
Dneska sem nějakej hnusnej ...
 

Složitost ovládání XPL letadel od Petera Hagera   27. 9. 2010 / 01:38
Warp10
Mimochodem o víkendu sem skoro podleh tomu Dreamlinerovi (ten není od Hagera, vim). Sice cockpit mě nějak extra nerajcuje, ale z venku je fakt sexy. A když má při startu zvednutý ty křídla ... Mmmm! Ale 30 dolarů na něco, co neni 100% mi přijde dost ...
 

Složitost ovládání XPL letadel od Petera Hagera   27. 9. 2010 / 07:46
Premek
No, jenže on tam panáček hned v další větě dodává, že ty tlačítka nejsou funkční "thanks to x-plane's limitations of course..."

Můžete mi k tomu explejnisti něco říct? Kecá, nebo je to reálně na něčem založený?

Dík
 

Složitost ovládání XPL letadel od Petera Hagera   27. 9. 2010 / 08:04
xWing   
Ja to vim tak, ze:
"Kde konci X-Plane zacina plugin"
 

Složitost ovládání XPL letadel od Petera Hagera   27. 9. 2010 / 08:27
Premek
X-plane nemám (jen demo), ale dle místních diskuzí sem měl taky ten pocit.
Takže bych řekl, že panáček na videu kecá...
 

Složitost ovládání XPL letadel od Petera Hagera   27. 9. 2010 / 08:27
Warp10
Přesně tak ...
 

Složitost ovládání XPL letadel od Petera Hagera   27. 9. 2010 / 08:29
ivansmil   
Tady je povídání o pluginech a SDK: http://www.xsquawkbox.net/xpsdk/mediawiki/Main_Page

Je štěstí, že se v tom nemusí vyznat každý, kdo chce do X-Plane dělat letadla
 1x  

Složitost ovládání XPL letadel od Petera Hagera   27. 9. 2010 / 08:54
Premek
Super, diky moc
 

XPL systémy a pluginy   27. 9. 2010 / 08:32
leonell
Říkám na rovinu, že o tom jeho letadle nic nevím, takže netuším o čem je řeč.

XPL má v sobě balík jakési defaultní funkčnosti.
Pomožme si příkladem a jako ukázku vezměme ten Mooney. Jak už v jiném příspěvku bylo uvedeno, nemá uvedený Mooney implementován anti-icing.
XPL ale icing simuluje, nejde to ani vypnout, takže za jistých podmínek je letadlo bez námrazových ochran nelétatelné (třeba na IVAO, kde je vynucené real počasí).

V praxi to znamená, že určité proměnné začnou za jistého počasí narůstat a XPL začne měnit letové vlastnosti Tvého letadla. Ty, jako uživatel nebo autor máš možnost vyřešit to tím, že nějak nahodíš u letadla příznak ANTI_ICE_ACTIVE (případně některý z podřízených jako ANTI_ICE_LEFT_WING atd). Nahodit ho můžeš třeba pluginem nebo úplně jednoduše nastaveným tlačítkem joysticku. Tím využiješ defaultní funkčnost XPL.

Chceš-li být za hvězdu, uděláš plugin, který bude číhat na čudlík v tvém letadle, a jak jej uživatel zmáčkne, tak se příslušné defaulní funkce spustí, ale ty začneš odečítat čas (protože náplň vydrží jen na 2.5 hodiny). Po vyčerpání přestaneš "odmrazovat" a letadlo žuchne.

Ovšem jsi-li perfekcionista, tak si všimneš, že růst té námrazy v XPL je závislý na podmínkách. Někdy to stoupá pomalu, jindy rychle. Odmrazování je ale konstantní, odmyslím-li si že po zapnutí trvá déle odmrazení velké (dáno číslem) námrazy.
Můžeš tedy (nezkoušel jsem) přidat druhý čudlík (NORMAL/MAX) a podle jeho pozice nepoužít defaultní odmrazování ale přímo snižovat hodnotu námrazy. Pokud pilot zapne odmrazování na NORMAL tak ve velké námraze bude mít stejně smůlu. Zároveň ošéfuješ, že stupeň MAX vyplácá kapalinu rychleji. A jsi zcela ARAIG.

Konkrétně z SDK:
sim/flightmodel/failures/frm_ice Ratio of icing on wings/airframe
sim/flightmodel/failures/pitot_ice Ratio of icing on pitot tube
sim/flightmodel/failures/pitot_ice2 Ratio of icing on pitot tube2
sim/flightmodel/failures/prop_ice Ratio of icing on the prop
sim/flightmodel/failures/inlet_ice Ratio of icing on the air inlets?
sim/flightmodel/failures/window_ice Ratio of icing on the windshield
sim/flightmodel/failures/aoa_ice Ratio of icing on alpha vane
Vše přepisovatelné.

Tak toto je příklad, kde končí XPL default a začínají pluginy. Jinými slovy - v XPL uděláš COKOLI.

Chceš simulovat zase nějakou sopku? Najdi si/Založ stránku AktualniStavSoopecnehoPrachu.org, její stav čti a pluginem ovlivňuj poruchovost motorů. Normálně třeba 0.01%, na kraji mraku 1%, uprostřed 50%. Válečné zóny? Stejný princip.
Atd.


 

XPL systémy a pluginy   27. 9. 2010 / 08:47
Premek
Díky za vyčerpávající odpověď.

A při použití Tvého axiomu:

Jinými slovy - v XPL uděláš COKOLI.

pak můžeme opravdu s jistotou prohlásit že panáček na videu kecá. A nebo, což by možná bylo milosrdnější pro ten popisovaný model - panáček je pako a to letadlo neumí. A protože když přecvakl nějáké tlačítko a nic necvaklo/nerozsvítilo se/nevybuchlo tak si to sám pro sebe uzavřel "ono to stejně nefunguje, dlabu na to"...
 

XPL systémy a pluginy   27. 9. 2010 / 09:08
ivansmil   
"panáček je pako a to letadlo neumí"

Já bych na něj nebyl tak zlej Ona to nebude žádná sranda. Příkladem zodpovědného přístupu, ke všemu, co X-Plane defaultně neumí, snad bude Anton Volkov na CRJ200... usuzuju to z toho, že už o něm není slyšet pěkných pár měsíců

BTW, máte někdo vyzkoušenýho tohohle Airbusa, ten vypadá hodně "plugin oriented":

http://www.youtube.com/watch?v=HK5BXnVfjxc
http://www.qpac.de/index1d9d.html
 

XPL systémy a pluginy   27. 9. 2010 / 09:19
Warp10
Tak já sem to sem nedával abych někoho shazoval, jenom mě ta formulace prostě neuvěřitelně pobavila ... Nevím, jestli bych šel tak daleko, abych tvrdil, že nasimulovat v XPL pomocí pluginů jde absolutně cokoliv, to bych se pouštěl na tenký led, ale většina věcí asi nasimulovat nějak jde, takže paušálně tvrdit, že něco v letadle nejde kvůli omezením X-Plane, je samozřejmě alibismus. Jinak mi případá, že ten chlapík na videu ví o čem mluví, že to není žádný pako. Asi nemá cenu se v tom nějak nimrat, když nikdo z nás ten model nevlastní, třeba by sme se na něj mohli složit a Leoš by nám ho pak zrecenzoval ...
Jak sem řekl, nechci někoho shazovat a nechci pičovat do věcí, do kterejch zase tak úplně nevidim, ale stejně mi připadá, že, jak už to tak v životě bývá, realita faktu: "Většina ovladačů na panelu stejně nefunguje" trochu bolestně koliduje se sebeprezentací pana Hagera, který nasadil laťku opravdu hodně vysoko:

"Since most of my models are lowcost payware, you may ask:
• What do I get for my money?
• What makes the difference to other aircraft models available for x-plane?
The answer is simple: I feel that a virtual aircraft model has to be a SIMULATION, as realistic as it can be, rather than being a game.
I am well aware of the actual "mainstream" focusing on excellently modelled 3D objects. And there have been made some really great looking aircraft by other authors. For me this matter is not quite off topics, as the PlugIn Controlled Engines Object, recently published for the A345 and A346, shows. But most of that has to wait until the major systems like FADEC, auto-throttle, autopilot, FMS, fly-by-wire logig etc. are on the level I want them to be, which partially can only be realized by plug-in technology. In a professional simulator designed for pilot training, you will find a very sparse exterior model of the aircraft, but a cockpit which can hardly be distinguished from the one of the real aircraft. For this reason I am focusing in first place on the flightmodel and on photorealistic 2D panels, the function of the instruments and realism of procedures, in order to provide a sensation of flying which is as authentic as possible.
Please scroll down to see what I am offering here!
Each of my virtual aircraft is the result of extensive research for authentic data and hundreds of hours of design, construction and testflights. Undoubtly there are other authors creating fine aircraft models, be it payware or freeware. But there are many more who are less skilled or less patient. And patience is the key to realism, much more than talent. It takes several month of work, before I publish a new plane.
In fact, a lot of time is spent on research and collecting data and pictures of the aircraft. Whenever possible, I try to get a copy of the original POH or manual. Sometimes these documents are classified. Then the necessary information must aquired by interviewing pilots, engineers, mechanics, who understandably cannot violate the restrictions of confidentiality. But one can read between the lines, and by the time, more and more gaps of knowledge are closed. And one day even the pilot says: "Wow, that's realistic! I do not notice any difference to the flight characteristics of the real thing."
In order to obtain photorealistic panels with all their instruments in function, all objects are placed upon authentic drawings, to ensure the correct position of each item... as far as PlaneMaker permits it. The final artwork, based on fotographs of the real cockpit, is created after the funcionality has been varified during countless testflights.
Documentation: A POH is a must. Some are short, others are longer, depending on what's available and what's relevant for the flight simulator. Anyway, you receive sufficient information to perform realistic flight procedures."
 

XPL systémy a pluginy   27. 9. 2010 / 09:36
leonell
1) To letadlo nemá 3D kokpit a já si na ty 2D kokpity odvyknul.
2) Je to letadlo pro dlouhé tratě, nic pro mně.

Tak třeba na indikaci obsazení WC bude třeba plugin zcela jistě
http://www.airliners.net/photo/Air-Madrid/Airbus-A340-312/1036475/L/&sid=e4ac4e4a4a537599e814b719bcb9c5ed
 

XPL systémy a pluginy   27. 9. 2010 / 10:02
Warp10
Jo vidíš, na sem úplně zapomněl, že voba nesnášíme 2D kokpity ...
2D kokpity sou jako úzký kravaty, totálně pasé ...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ