|  | |  | |  |  | | Kvalita zraku a aerolinky   21. 11. 2004 / 10:32 |  | 
 |  |  |  | | Jsem si vědom toho, že je to možná pošetilá otázka, ale nemáte někdo informace o tom, jak se řeší oslabování zraku u pilotů aerolinek. Je vůbec možné získat takovou pilotní licenci, pokud člověk nosí např. brýle? | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: Kvalita zraku a aerolinky   21. 11. 2004 / 11:30 |  | 
 |  |  |  | | To bych se chtěl taky zeptat, ale já mám oslabený barvocit (3. třída - tj. nejnižší forma - nejméně porušený). | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   21. 11. 2004 / 13:18 |  | 
 |  |  |  | | Brýle pilot může mít. Při vstupní prohlídce na 2. třidu jsou to myslim max 3 dioptrie a při dalších prohlídkách jeto snad i víc. Víc se dá zjistit na www.ulz.cz | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   22. 11. 2004 / 14:14 |  | 
 |  |  |  | | Nedávno sem udělal na ULZ zdravotní prohlídku 1.třídy, nosím brýle cca 1,5 dioptrie, myslim, že i na 1. kategorii berou do 3 dioptrii......ale s tim barvocitem nevim, ten mam naštěstí dobrej  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   22. 11. 2004 / 14:53 |  | 
 |  |  |  | | To je skvělé, gratuluju. Ale napadá mě ještě jedna otázka, a sice, je takový pilot z pohledu aerolinek coby potencionálního zaměstnavatele perspektivní? Zvláště, když porucha zraku není ještě stabilizovaná a je tedy nasnadě, že může docházet k její progresi; investice do výcviku přeci jenom není zanedbatelná. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   22. 11. 2004 / 17:43 |  | 
 |  |  |  | | No jo, ale podstatnou část výcviku si platíš sám  Aerolinky ti myslím poskytnou už jen typovku na jimi používané letadla a to už asi není taková částka, jako ta, co si platíš sám (milion a víc). Takže pokud je předpoklad, že aspoň 5-10 let vydržíš, tak by neměl být problém. No, to jsem si vymyslel, ale mohlo by to tak nějak být  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   23. 11. 2004 / 12:52 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   23. 11. 2004 / 13:09 |  | 
 |  |  |  | | Navíc mám pocit, že pokud se jedná o krátkozrakost, tak ty 3 dioptrie sou limit snad jen na vstupní prohlídce, pokud se ti to v průběhu let zhorší přes 3 dioptrie, tak tě snad kvůli tomu nevyhoděj....no a kdyžtak je tu eště laserová operace. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   23. 11. 2004 / 14:17 |  | 
 |  |  |  | | O vikendu jsem byl na Poharu v akcobacii na simulatorech a byl tam Petr Jirmus, ktery rikal ze typovka je cca 750 tisic - proto maji vyhodu zahranicni piloti, kteri ji maji a ted je nabira TS. Takze s cenou investice prip. zajemce do vycviku je to pomerne srovnatelne. 
 to MIKE - jestli se nepletu, tak piloti nesmi mit operovane oci (ani laserem), takze radsi bryle   8o)
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   23. 11. 2004 / 16:04 |  | 
 |  |  |  | | Jo lidi a nevíte co zahrnuje ta prohlídka I.třídy? na těch stránkách ULZ jsem to nikde nenašel... se skoliozou páteře by neměl být problém, ne? | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   24. 11. 2004 / 08:51 |  | 
 |  |  |  | | Nevim jak je to se skoliózou neb nejsem medik, ale asi prakticky všechno co si dovedeš představit - včetně "vyhlášených" psychotestů. Trvá to cca 2 dny, tedy pokud jde všechno hladce a není třeba dovyšetřovat. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   24. 11. 2004 / 14:58 |  | 
 |  |  |  | | korekce laserem - proboha jen to ne | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   24. 11. 2004 / 17:16 |  | 
 |  |  |  | | Co ti na tom vadi? ja to mam za sebou (lasik) a nemuzu si stezovat .) | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   24. 11. 2004 / 17:41 |  | 
 |  |  |  | | Nevíte prosím někdo co s tím barvocitem? 
 Díky!
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   24. 11. 2004 / 17:56 |  | 
 |  |  |  | | Když mě s poruchou barvocitu na červenou barvu (některé odstíny řčervené od sebe nerozeznám) nevzali ke dráze na lokomotivu, do letadla profesionálně asi těžko. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Kvalita zraku a aerolinky   25. 11. 2004 / 08:38 |  | 
 |  |  |  | | No, já mám stejný problém jako ty. Na ULZ-oční jsem si zavolal a tam mi řekli, že se na mě musí podívat a posoudit rozsah mé vady. V lednu se tam chystám.
 
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |