|  |  | PIC 737, pitot systém 13. 10. 2010 / 22:34 | |
|  | Dobrý večer,
nějak mi není jasná jedna věc u tohoto addonu (ale týká se to i dalších, PMDG 737 a ATR72)
V podstatě jde o jednoduchou otázku odpověď očekávám daleko složitější 
Jak je možné, že po přepnutí engine levers do cut off polohy přestanou fungovat veškeré systémy, které pracují s tlakem. Hlavně mi jde o rychloměr (jedná se o klasický budík), výškoměr a vario....vždyť přece tyhle budíky by měly být co možná nejvíc "blbuvzdorné". Koukal jsem do manuálu k Boeingu (synoptics manual...s obrázkama ) ale příčinu jsem nevykoukal.
Tyto přístroje zobrazují tlak v okolí letadla, statický nebo dynamický, proto nepředpokládám, že by pro svojí činnost potřebovaly speciálně zdroj elektrické energie, které je po vypnutí motoru nedostatek. Prostě se přivede trubka k přístroji, který mi to převede na indikátor.
Vždy se jakoby "zaarmují"....přihodí se tam flag OFF a je hotovo.
Nemám samozřejmě nastudovány systémy na 100%, takže je pravděpodobné, že jsem něco přehlédl...a proto se ptám  |
| |
|
 |  |  | PIC 737, pitot systém 13. 10. 2010 / 22:45 | |
|  | V případě výpadku generátorů většinou přestávají fungovat všechny přístroje, velká letadla proto mají ještě "standby" nebo "backup" výškoměr, rychloměr a umělý horizont. Podle nich by ses měl v tomto případě řídit. |
| |
|
 |  |  | PIC 737, pitot systém 13. 10. 2010 / 22:45 | |
|  | Ještě dodám, že zamrznutím vstupů to být nemůže.....přistroje přestanou fungovat okamžitě po vypnutí motorů |
| |
|
 |  |  |  | PIC 737, pitot systém 14. 10. 2010 / 08:59 | |
|  | V moderních dopravácích se opravdu nejedná o čistě mechanické budíky napojené přímo na tlaky ze snímačů. Poblíž snímačů se převádí na elektrické signály, které teprve jdou do budíků. |
| |
|
 |  |  | PIC 737, pitot systém 13. 10. 2010 / 23:40 | |
|  | Je to proto, že ačkoliv vypadají jako klasické mechanické budíky, tak jimi ve skutečnosti nejsou a jsou to elektronicky řízené "náhražky". Údaje z pitot-statického systému jdou do tzv. aerometrické centrály, která údaje vyhodnotí a převede na elektrický signál, který pak informuje palubní počítače, jak ovládat dané budíky. Ty standby přístroje (rychloměr, výškoměr, umělý horizont, popř. RMI) jsou buď klasické mechanické budíky (v případě rychloměru a výškoměru) a nebo elektricky (možná i jinak) poháněné budíky ze zdroje, který je úplně odseparovatelný od elektrického systému motorů (možná i APU, nevím) - např. z baterky, náporové turbínky atd. |
| |
|
|