|  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 13. 10. 2010 / 22:05 | |
|  | Zdravím Vás páni.
Dosť sa zaujímam o Tu-114tku,a napadla ma otázka, či má toto lietadlo APU alebo spúšťa cez elektroštartér? Snažil som sa túto informáciu získať na nete ale neuspel som. Nevedel by mi niekto odpovedať?? Viem že An-22 s rovnakými motormi APU mala,ale u 114tky mi to nieje jasné. Vopred dakujem za odpovede  |
| |
|
 |  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 13. 10. 2010 / 23:14 | |
|  | V tehdejší době většina letadel APU neměla (B 707, DC-8, IL-18, Tu-104/124, ani první Tu-134), takže bych si skoro tipnul, že ani Tu-114 |
| |
|
 |  |  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 14. 10. 2010 / 00:09 | |
|  | Od roku 1968 se vyráběly verze Tu-134A a ty už APU měly. Byl to typ TA-8.
Byla to taky verze kde brzdící padák byl nahrazen zpětným chodem díky upraveným D-30kám. |
| |
|
 |  |  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 14. 10. 2010 / 16:47 | |
|  | Díky za odborný názor. O tých ostatných som vedel,že APU nemajú,aj ked u 707 ma to prekvapilo. Len tá Il-18tka mala,aspon verzia D viem že ano, mala agregát typu TG-16M v zadnej časti,jeho výfuk je vidno na pravom boku pred chvostovymi plochami. |
| |
|
 |  |  |  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 14. 10. 2010 / 21:55 | |
|  | U osmnáctky je to stejný jako u té 134ky, první verze je neměly, až ty pozdější. Údajně se dala osmnáctka v případě potřeby spustit z baterek, ale bylo to maso. Proto bych si tipnul, že ani Tu-114, jakožto letoun z konce padesátých let, APU/TA neměl |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 15. 10. 2010 / 14:12 | |
|  | No viem si predstaviť,že baterky pri spúšťaní toľkých a dosť veľkých motorov dostali poriadne zabrať.. |
| |
|
 |  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 14. 10. 2010 / 00:01 | |
|  | TU-95, TU-114, TU-142 APU nemají. |
| |
|
 |  |  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 14. 10. 2010 / 15:36 | |
|  | Navrhneme to RyanAiru, APU je zbytečný, do ocasu nacpeme čtyři další cestující! |
| |
|
 |  |  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 14. 10. 2010 / 16:49 | |
|  | Díky za odpoved. Náhodou by si mi nevedel povedať,resp. poradiť,kde zistím nejaké parametre toho štartérgenerátora čo to malo? Lebo videl som jeden z Mi-8,a bola to riadne veľka krava Tak si neviem moc predstaviť aký museli mať NK-12tky. |
| |
|
 |  |  |  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 14. 10. 2010 / 20:45 | |
|  | JJ Mi-8 měly typ АI-9V (АИ-9В a to byl opravdu macek. Stejné používaly i Mi-9,17,24,35 a verze AI-9B dokonce dali do Antonova An-140. Bohužel nevím jakým konkrétním generátorem startovali Tu-114 ale pohrabu se ještě ve svých starých dokumentech o Tu-114 psaných v azbuce které na sobě už určitě mají pěkně tlustou vrstvu prachu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 14. 10. 2010 / 20:58 | |
|  | Nie práveže Mi-8 nemá AI-9V,tú má až Mi-17 (Mi-8MTV),Mi-8 má elektrický štartérgenerátor na každom motori,v podstate elektromotor,ktorý ked je roztáčaný od motora tak slúži na výrobu elektrického prúdu (dúfam že som to nedoplietol ). No a mňa by práve zaujímalo ako veľké musí mať obdobné zariadenia motor NK-12 ktorý je teda podstatne väčší než Izotov TV-2 z Miosmičky Lebo čo som počul z rozprávania,tak elektrické spúšťanie motorov práve na prvých Tu-134kách dalo elektrickej sieti poriadne zabrať Bol by som za akékoľvek informácie o 114tke vdačný  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 14. 10. 2010 / 21:22 | |
|  | Vidíž. Moje chybka. Já zapoměl že Mi-17 se vlastně zároveň jmenuje Mi-8 série M.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 14. 10. 2010 / 21:57 | |
|  | Podle toho co jsem zjistil tak Tu-95, Tu-142 a Tu-114 měly využívat ke startování motorů buď elektrický generátor BGTS-9,5(БГТС-9,5) nebo spalovací turbínový generátor ATG-10(АТГ-10) což bylo pěkné hovado.
Možná měli ještě starší ale to už jsem teď nenašel. Zkusím o tom ještě něco najít zítra.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Technická otázka o Tu-95/114/142 15. 10. 2010 / 14:18 | |
|  | Díky moc za info Píšem seminárku o tom prechode z piestových na turbovrtuľové a prúdové motory v dopravnom letectve. A Tu-114 tam plánujem spomenúť ako taký pomyselný vrchol turbovrtulových dorpavákov Len zisťujem,že o tomto zaujímavom stroji je ťažké niečo zistiť |
| |
|
|