FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Samrtwings + ČSA? (OT) Jeden příspěvek | Celý strom
Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 16:51
Luděk Ch.
Podívejte se, jakou BLBOST napsali na vztlak.cz: http://vztlak.nethouse.cz/zpravy/zpravy.php3?den=12746&ch=0&string=&ID=104016
Je to na konci posledního odstavce. Smartwings jsou prý dceřinou společností ČSA a jelikož si tím sami na sebe vytváří konkurenci, tak to se Smartwings vypadá do budoucna špatně )) Omlouvá je jen to, že vztlak.cz je pouze svodka zpráv týkajících se letectví z jiných médií.
 

Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 17:14
Tragédie v JRD
Ohm..... ne ze bych tedy pochyboval o tom, jak jsi na to prisel, ale kdyby jsi se podival uplne poradne, tak by jsi zjistil, ze s touhle zpravoou nema vztlak nic spolecnyho ) vztlak ma svuj autorsky obsah (na strance www.vztlak.cz) .. to, na oc jsi poslal odkaz je automaticky monitorink tisku (jakasi vystrizskova sluzba), do ktere jsou cpany prepisy clanku ktere vysly v paipirovych casopisech ...

takze vztlak jaksi nemohl ovlivnit text te zpravy, nebot tato zprava pochazi z Hosporadskych novin....
 

Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 17:19
Luděk Ch.
Schválně si přečti konec mého příspěvku
 

Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 17:39
Tragédie v JRD
ja ho cetl to se neboj )))
 

Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 17:46
Luděk Ch.
Asi jsem to měl zvýraznit, vím, že to je převzatá zpráva. Ale čekal bych něco takového spíš na Nově, než z hospodářských novin. Ale třeba ví něco, co my ještě netušíme
 

Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 17:24
Totti10
Kdyz uz jsme neprimo u toho Travel Servisu.... jak je vubec tahle spolecnost stara? Ja myslel ze je to nova zalezitost (par let... 4-5), ale dneska jsem objevil tohle:

http://www.airliners.net/open.file/024858/L/

hehe TUcko v barvach TS vypada zajimave...
 

Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 18:23
Latom   
Koukni sem, tady to máš napsané.

http://www.travelservice.aero/cz/

 

Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 18:42
skyfly
Mna by zaujimala ina vec, ako sa TS resp.SW dari ekonomicky ? Osobne nizkonakladovym aeroliniam fandim, len neviem nakolko je v sucasnej dobe ekonomicky unosne nieco taketo provozovat.Len pre zaujimavost -nedavno som letel zo SAS MD 93 a bolo nas tam 23 ( slovom : dvatsatri) pasazierov -Kolko musi mat lietadlo cestujucich aby spolocnost profitovala ?? Ake su naklady na let ??
 

Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 19:00
crazy
v tehle souvislosti je treba zminit BREAK-EVEN PASSENGER LOAD FACTOR, coz je presne ta hranice, odkdy se let stava ziskovym. Sleduje se vetisnou pro jednotlive relace, sektory a aerolinku jako celek. Realne udaje TvS asi neposktyne. Je pro zajimavost hned nekolik americkych aerolinek z US-TOP5 ma tento zlom nad 100%, takze i pri plnem obsazeni vsech letu budou ve ztrate.Ceny letenek jsou z vetsi casti ovlivneny spise konkurenci nez naklady...proto take kazdou chvili nekdo krachuje.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 19:02
Tragédie v JRD
Juu.. tak to je pekny turecky hospodarstvi .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 19:15
crazy
Jen pro info - bezne se passenger load factor pohybuje nekde kolem 70% a break-even nekde pobliz, ale je to strasne citlive na ceny ropy, SARS, terorismus, valky a tak. A lisi se to i podle regionu. Netusim ovsem, kde se pohybuji low-costy. Tohle plati spis pro klasiku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 19:38
skyfly
tak tomuto dost dobre nerozumiem, z coho teda tie aerolinky ziju, ak je to tak ako pises u velkych spolocnosti , tak potom by nizkonakladovky fungovali len za podmienky, ze by ich niekdo dotoval ?!? nie som ekonom, takze sorry ak sa ti zda moj udiv hlupy
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 19:54
crazy
"Nizkonakladovky" = maji nizsi naklady (nikoli jen ceny). Mene zamestnancu, starsi a levnejsi letadla,vyuzivani mene frekventovanych "levnejsich" letist. U velkych low-costu lze zase dosahnout uspor z rozsahu, takze si muzou poridit i nova letadla,prip. letat na velka letiste. Sice jsem ekonom, ale do ekonomiky leteckych dopravcu moc nevidim.Kazdy low-cost praktikuje jinou strategii - a nekteri spatnou - V*Bird,Volare,... Takze jednoznacna odpoved na puvodni otazku neexistuje.

Lze predpokladat, ze v horizontu nekolika let se nebe trochu "procisti". Konkurence je prilis velka, takze tlaci ceny letenek pod naklady. Odvetvi je preplnene a zdecimovane 11.zarim, SARS a pod.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 20:03
skyfly
dik za odpoved a vysvetlenie
Dalsia na rade je asi SAS, ak provozuje lety kde je 23 cestujucich v MD 93... a to sme mali povodne letiet B737, ale nakoniec nasadili vacsie lietadlo (!?) asi aby sme mali dost miesta , bolo to ako jedna velka business class ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 20:09
Tragédie v JRD
hele, to se obcas stava.... oni to pokryjou z jinych letu, a zamena typu muze byt z mnoha duvodu ... treba v dane rotaci je nejaka destinace na ktere cekali velky naval (treba uz na zpatecnim letu nez si letel ty), nebo se proste planovane letadlo rozbilo atd ...

v cca 96 jsme leteli z tel avivu do LKPR B747-200, bylo v ni padesat lidi a taky to el-al nepolozilo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 20:07
Tragédie v JRD
A hlavne je nutny dodat, ze nizsi cena u low-cost je tak trosku podvod ))) prakticky to stejne funguje tak, ze letenka se v low-costu (pokud nemas stesti a nejses mezi prvnimi rezervujicimi na dany let) cenove od klasicke aerolinky lisi v radu nekolika stokorun , s tim rozdilem, ze v lowcostu nedostanes k jidlu nic a v klasicke aerolince aspon bagetku (na kratkych letech) ... easyjet je toho zarnym prikladem, a dostat "levnou" letenku na smartwingy chce taky kurevske stesti ...

dobry prikladem jsou letenky z PRG do CDG ... ) kde cena samotne letenky (bez poplateku ) byla na nektere dny levnejsi u CSA nez u smartwingu ... a az kdyz k tomu clovek pricetl poplatky, tak se smartwing dostal pod cenu CSA (IMHO diky tomu ze ma levnejsi ground handling, protoze neresi catering a podobny blboste) ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 20:14
skyfly
Inak toto co pise traged som si vsimol uz aj ja, myslim, ze tu je zakopany pes,...Posledne ked som bol na Ruzyni tak mali smartwing najviac plnu "cakaren " pred lietadlom, Ludi nalakaju na nizke ceny cim zabezpecia kvantitativne dostatocny predaj leteniek, ale usetria na inych veciach Takze smartwings preda na konkretny let 100 leteniek za 5000 kc/ks a CSA preda 50 leteniek za 5001 kc, asi tak nejak to nakoniec dopada Mam ten pocit ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 20:34
Luděk Ch.
Äle je divné, že cestující koupí u low cost společnosti i ty dražší letenky, které jsou cenově podobné, jako u klasických dopravců a nabízí menší komfort. Je to proto, že klasické aerolinky v kratší době před odletem mají už vyprodáno, případně už nabízí letenky taky za znatelně vyšší ceny? Ikdyž vyprodáním to asi není, málokdy je obsazenost větší, než 80%. Potom nechápu, jaktože low cost obsadí i svá dražší sedadla, když na nich nic navíc cestujícímu nenabídne. Čekal byh, že takový cestující za podobnou cenu už raději zvolí klasiku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 20:39
Tragédie v JRD
Hele .. na to je uplne stejne odpoved.. tomu se rika byt ovlivnen reklamou )) a je to o tom ze lidi jsou blby a nevedi to .)))

Jak jinak si vysvetlit ze lide neustale (a spousta) je schopna naletet na reklamu slibujici velke uroky za nic (a pak bankrot), neustale jsou schopni verit reklamne na zazracne hubnouci prostredky atd? to jde ruku v ruce ) i diky tomu lidi koupi letenku za 7000 u smartwingu, kdyz u csa by je vysla stejne a jeste by k tomu dostali nejaky dlabanec
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (už totální OT)   24. 11. 2004 / 21:04
Luděk Ch.
To je pravda, ale u těch úroků (kampeličky ), neví předem, že nic nedostane (krach, tunel....), kdežto když kupuje předraženou "low cost" letenku za 6000, tak to vidí aspoň při nákupu, když už ne v reklamě. Nebo snad se cenu dozví až podle výpisu z účtu o provedené transakci Fakt by mě vážně zajímalo, co ty lidi přesvědčí, že za to dají tolik peněz. Mě se líbí, že nám z Brna od března začne lítat Ryanair do Londýna, ceny letenky mají být od 1,99EUR. S letištními poplatky do 700kč za jeden směr. Už se těším, že si zaletím do Londýna na kafe, dokonce to prý bude s novým 737-800 A to se vyplatí! Ale v okamžiku kdy zjistím, že se nedostanu na tu nejnižší cenu, tak nemám zájem. Ale musím dát pozor, aby mě nějakou svojí taktikou nedonutili zaplatit za to třeba 6000
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (už totální OT)   25. 11. 2004 / 11:25
LU
No dle mě je spíše potíž v tom, že lidí uvidí reklamu a koupí letenku dle ní. Málo kdo si sedne k počítači a projíždí veškeré cenové nabídky ... A když budou po celé Moravě a Východních Čechách plakáty a reklama na Ryanair na letenku za necelý 2 eura tak co udělá českej člověk neznalý problému / a těch je většina dle mě /? Jde a koupí si letenku od Raynairu .... A autobus ČSA do Prahy budou dál využívat hlavně sběratelé mílí
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 22:30
crazy
Na principu nedostatecnych informaci funguje mnoho podniku. Proste jsou lide, kteri zkoumaji cenu a vyberou nejlevnejsi reseni, pak jsou lide, kteri nezkoumaji cenu a poleti s luxusnejsi klasikou, ale jsou take lide, kteri prilis nezkoumaji cenu, ale maji pocit z reklamy, ze s low-costem to preci musi byt levnejsi. Ono vyznat se v systemu ruznych poplatku a priplatku je pro nekoho prilis... Kdyby vsichni letali jen za nejnizsi dostupnou cenu, tak zkrachuji veskere aerolinky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   25. 11. 2004 / 12:37
Krupa
Taky jsem premyslel, ze bych vyuzil sluzeb low-cost aerolinek. A prave vsechny mozny poplatky me zatim odradily. Kde je vubec zjistim?? Kam se mam obratit?? Jsou nekde na netu???
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   25. 11. 2004 / 12:43
Tragédie v JRD
takhle... asi 100% low-cost aerolinek ma svy ceniky na webu, primo ti zobrazi kolik te bude stat dany let v dany den z mista "A" do mista "B" ... ale rucne je musis vsechny projet a najit si nejlevnejsi (ve finale ti pak uz zobrazi kompletni cenu se vsemi poplatky)...

na smart wingu je sympaticke to, ze letenky nabizi jako jedna z mala low-costu i pres bezny rezervacni system, takze jejich letenky muzes kupovat treba pres www.letuska.cz ... ) a to je velice pohodlne .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   24. 11. 2004 / 20:11
PavelS
Podle "oficiálního"stanoviska jsou významným a mnohdy i hlavním ziskovým oborem podnikání LOWCOSTÚ neletecké činnosti okolo cestování, především provoz hotelů v destinacích a související poskytované služby ( půjčování aut, výčep lihovin, ...). Čili LOWCOSTY - opakuji : dle jejich vlastních prohlášení - v podstatě nezajímá, zda je letadlo plně obsazeno.

V širších souvislostech nelze nepostřehnout, že vlastnická struktura umožňuje převádět účelově zisky mezi "dceřinnými"společnostmi ( provozující např. hotel ) a matkou ( LC ), případně mezi x dalšími spřísněnými subjekty. Podotýkám, že na tom by nebylo nic špatného, akorát , že to umožňuje různě "šikovně využívat" různé druhy dotací ( proto taky tak prosperují v obecně štědře dotující EU ).


Podotýkám, že píšu obecně a především o cizích LOWCOSTECH (o SMARTWINGSECH nevím prakticky nic).

Jinak pokud chcete vědět vlastnickou strukturu čehokoliv v ČR, tak stačí nahlédnout do obchodního rejstříku...( někde na webu vnitra , je to veřejně přístupné ).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samrtwings + ČSA? (OT)   25. 11. 2004 / 16:48
Karel
www.justice.cz V některých oborech se bez toho neobejdeme Existují i cizí sites, pokud je potřeba hledat dále, ale je to už náročnější...

Karel
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ