|  |  | | Kde je chyba ? 26. 11. 2004 / 01:35 | |
|  | | Chtěl bych se zeptat, co dělám špatně, když přistávám pomocí ILS. Vždycky mě IFR v pohodě navede, z mapy zjistím frekvenci ILS příslušné RWY, naladím na NAV1, přepnu na Active a na AP zapnu APP. Jakmile to udělám, automaticky se vypne HDG a letadlo jde střemhlav k zemi. Mám pocit, že postup je správně, jenom mi to prostě nějak furt padá.... |
| |
|
 |  |  | | Re: Kde je chyba ? 26. 11. 2004 / 01:53 | |
|  | A jakou výšku máš před zachycením ILS???
Třeba pro LKPR RWY 24 by měl být postup asi takhle:
dejme tomu že letíš v ose dráhy 24 v NAV1 i NAV2 maš frekvenci ILS24 109,1MHz. Jsi 15 nm před dráhou, výšku by jsi měl mít 4000 - 5000 ft.
Cca 9nm před dráhou, po zachycení G/S přepneš na APP mod a ve vzdalenosti 8,7nm ti musí letadlo začít samo klesat po G/S.
Jestliže jsi výš než je paprsek G/S snaží se autopilot paprsek "dohnat" což může v konečném výsledku připomínat let střemhlav jak popisuješ. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Kde je chyba ? 26. 11. 2004 / 02:17 | |
|  | | Už je to OK, nevím proč to nefungovalo ,ale už to běží. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Kde je chyba ? 26. 11. 2004 / 09:05 | |
|  | | Ja bych si todovolil malinko upresnit, postup je obecne asi takovy, ze mame neco jako "vyska stredniho priblizeni", coz je vyska ze ktere zahajujeme konecne priblizeni na bodu FAF a ve ktere se protne draha do te chvile horizontalniho letu se sestupovou rovinou GS. (pokud to samozrejme ATC nevymysli nejak uplne jinak). Zaklad je asi ten, abychom meli vzdy ve vzdalenosti vetsi nez je vzdalenost bodu FAF od prahu drahy, vysku mensi nez je v tom samem miste vyska roviny GS, potom naletnuti ILS probehne dobre. Poloha bodu FAF nebo naletnuti GS stejne jako vyska ve ktere se naletne je definovana na priblizovacich mapkach pro kazdou drahu na kazdem letisti. (pokud tedy ILS ma) App mod A/P muzeme zapnout kdykoli mame ILS App povoleny, je tam snad jedine omezeni ze bychom nemeli mit HDG vic nez 90° od smeru konecneho priblizeni. A jinak paprsek GS se zachyti jen v urcite male "toleranci" rozdilu od vysky GS, takze kdyz budem v modu ALT Hold, vis nez je zrovna rovina GS, tak pravdepodobne k zachyceni vubec nedojde a nemelo by se stat ze pan A/P vyrobi nejaky stremhlavy let. |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Kde je chyba ? 26. 11. 2004 / 11:10 | |
|  | Tvé upřesnění je na místě, ale právě tak daleko do detajlů jsem tady s tím chodit nechtěl )))
Jinak by mě teda zajímalo jak by se zachovala mašina v reálu, jestli by se ten G/S snažila dohnat. Je logické, že když není G/S indikovaný - zachycený, tak by neměl A/P sám začít klesat , stoupat, ale PMDG to udělá. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Kde je chyba ? 26. 11. 2004 / 12:53 | |
|  | V realu to vetsinou dopada tak ze to vychazi ) A jinak co vim, ze simulatoru, tak bych rek ze zachyceni GS probiha pri pruchodu GS shora dolu, jakmile je letadlo nad GS a dojde k zaarmovani GS, tak to uz A/P vetsinou ignoruje a drzi si dal ALT, pokud mu do toho nejak jinak nezasahnes. |
| |
|
|