Pro každou požární kategorii letiště (dle hustoty provozu a velikosti letadel) musí být trvale na hasičské stanici určitý minimální počet lidí, kteří obslouží určitý minimální počet zásahových vozidel a jak se tady objevilo, musí být schopni být na nejvzdálenějším bodu letiště do 3 minut od vyhlášení poplachu. Tj. nemůžou být všichni někde na svačině v kantýně. A myslím, že na velkých letištích by neměl být problém to dodržovat. Problém je spíš na menších letištích, kde je obecně málo personálu a hasiči kromě požární pohotovosti obsluhují rentgeny odbavených zavazadel při odbavování cestujících , čistí okapy na budovách a vůbec vykonávají různé pomocné práce mimo hasičku. Podle mně tuto událost prostě podělali jak mohli. I když je to pochopitelné, protože kromě cvičení většina z letištních hasičů nikdy skutečný zásah nezažije, ale o to kvalitnější by měl být výcvik. A tady asi japonští soudruzi udělali nějakou chybičku. Vzhledem k tomu, kolik se na takovém letišti pohybuje lidí, požár musel být nahlášen velmi rychle, i kdyby to neudělala posádka. Osobně bych řekl, že se ti hasiči v podstatě už ani nemuseli obtěžovat někam jezdit. Cestující byli evakuováni a letadlo na odpis. Kdyby zvládli čas 3 minuty, tak se možná dalo i letadlo ještě zachránit pro generální opravu. |
|