Co konkrétně tam nemůžeš najít? To co jsem napsal, je praktický výklad paragrafů, které ti potvrdí každý právník, ČOI i sdružení na ochranu spotřebitele.
6-ti měsíční lhůta s možností volby opravy nebo výměny:
par. 616 - shoda s kupní smlouvou, odstavce 3) a 4)
Zbývajících 18 měsíců:
paragraf 622. Tam se sice také píše o možnosti požadovat výměnu, ale jen v případě, že je to možné a není to vymahatelné (prodejce už dané zboží nemusí mít dostupné). A nic nenutí prodejce označit to jako výměnu. Pokud prodejce vysloveně neuvede, že se jedná o výměnu, běží původní záruka.
V nezávislém autorizovaném servisu mobilů jsme to řešili často, běžně se vyměnila celá základní deska, tj. v podstatě celý tel. bez krytů a vždycky se to označovalo jako oprava. Ovšem s vyjímkou prvních 6-ti měsíců, kde je nezpochybnitelné právo na kompletní výměnu zboží, tam to v případě požadavku zákazníka bylo označeno jako výměna a dostal i novou záruku.
No a tento postup byl samozřejmě nastaven právníky a často se to řešilo i s ČOIkou a nikdy to nikdo nakonec nezpochybnil. |
|