Chece - náhodou o autech z té doby toho vím docela dost - já když byl malej kluk, tak mne tatínek vozil v autě jménem "Parilion Cottin" - tam byla kastle na jasanovým skeletu a kličky od dveří držela zavařovací guma (taky jsdnou ségra v zatáčce vypadla ven, ale to jsem ještěš nebyl na světě). Už tenkrát jsme měli vzadu na kufru (a tam byl kufr pěkně hranatej, zvenku a s koženym řemenem) normální dlouhou šedou propan-butanovou bombu - protože jsme "odjakživa" jezdili na plyn... Tenkrát vlastně bylo jen pár let po válce a šly věci, o kterých by se nám teď ani nesnilo. A když táta prodal "parilijóna", tak koupil Pragu Alfu policejní přepadovou - to byl "moderní krokodýl" - tedy auto delší, než 6 m, šestiválec s motorem z Pragy Grand, kabriolet pro 8 lidí. Kličky byly stejné jako u "parilijóna", navíc zvenčí bykly stupačky, aby to těch policajtů uvezlo víc... Na to se nedá zapomenout!

PS: toto téma není OT, protože to auto vyráběla ve Francii firma, která dělěla za 1. války letecké motory, po válce zkusila auta - a zkrachovala. Aut od té firmy bylo prý tehdy na světě už jen 6, ale v té době "veterán" znamenalo "zbytečný vrak"... |
|