|  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 11:02 | |
|  | Zdravím Pánové, chci se zeptat na ty co létají v réálu motorově či nemotorově, zda vás po létání vždy bolí další den tak kolena - ptám se zda je to normální, ptz já dnes po včerejším 2h výcvikovém letu nemůžu vůbec chodit. Možná mě napadlo, zda to není včeješími 60 stupnovými zatáčkami, které jsme cvičili - velká část krve jakože se nahrne do dolních končetin a pak z toho mám tyhle následky.
Dík za názory
Radim |
| |
|
 |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 11:15 | |
|  | Ja mam skor problem tie moje haksne natrepat do blanika,aj ked mam nozne riadenie nadoraz... |
| |
|
 |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 11:22 | |
|  | Nevím na čem jsi včera létal, ale třeba mě pekelně bolely nohy z přeškolování na Z-126. Ten vnitřek je na mé dlouhé nohy na hranici únosnosti, a pokud je s nohama pořád třeba něco dělat (a to u Z-126 je), tak pochopitelně protestují... |
| |
|
 |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 14:09 | |
|  | Hehe přesně stejný problém. Po čase jsem zjistil že ve 126ce to bude hlavně tím, že když máš otevřené větrání (to nahoře v kabině) tak vzduch fouká přímo na kolena. Takže to dávám za vinu spíše větrání a podchlazení kolen. |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 14:49 | |
|  | Vetrani na nohy - to bych potvrdil, tohle se mi ve dvaceti v Oltcitu stavalo taky ;o))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 14:54 | |
|  | Citroën Visa Club de Oradea?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 15:12 | |
|  | Si senor, nedam na nej dopustit, bylo to moje prvni auto... Nutno ale uznat, ze jsem mel jeste toho "originalnejsiho" - z francouzskejch dilu...
Na ceste se to chovalo stejne jako kacenka - krasne se s tim naklonem desili spolujezdci )))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 15:41 | |
|  | Olcit, auto na cely zivot. Koupis a neprodas .) A mel i riditka, kdyby se vam porouchal volant .) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 15:53 | |
|  | Woe, ty riditka byli uzasna vec - kdo nepoznal, neoceni. Navrh Oltcitu byl od Citroenu. A Citroen je srdcova zalezitost - bud milujes, nebo nenavidis... Pro me plati prvni ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 16:59 | |
|  | Nerad rozšiřuji OT, ale Oltcit a Citroen Visa spolu nemají moc společného. Visa má úplně jiný, příčně uložený motor, Oltcit podélně. Oltcit je v podstatě Citroen Axel a většinu dílů (zejména motorových) má společných s Citroenem GS/GSA (kdo chtěl jezdit s poloviční spotřebou, sehnal si z GS/GSA karburátor WEBER). Pouze tvar karoserie Visa i Olticu vychází ze společného předchůdce "Prototype Y"
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 17:02 | |
|  | Jasne, ale prave ono "de Oradea" to uvadi na pravou miru ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 18:30 | |
|  | No, až na to, že "Citroën Axel" je pouze obchodní značka (!) Oltcitů prodávaných do Kanady.
Není nic nového, že auta jsou vlastně stavebnice zu z té, tu z oné platformy. Citroen Visa byl vyvíjen v době, kdy Citroen zkrachoval a továrnu koupil Peugeot. Ještě před realizací Visy bylo rozhodnuto, že "malé auto" se bude vyrábět na koncernové paltformě Peugeot 104, kastle s úpravami. Nedotažená Visa ("Projekt Y") se prodala Rumunům. Proto ty rozdíly v motorech - a taky peroto ta řídítka, která původní Visa neměla - palubku si designovali Rumuni sami.
Nicméně - Visa tu byla - už v kabátě Oltcitu - a z výrobní linky padaly komponenty a agregáty - a z těch se to v Rumunsku dost dlouho montovalo (motor boxer, brzdové kotouče u bloku motoru, atd. atd.) Kdo sloupl na čumákové masce šipku v elipse, našel citroňácký dvě šipky ... atd.atd. Protože se díly lisovaly z forem dodaných z FGrancie, tak na různých odlitcích ty Citro znaky vydržely dost dlouho - pak i na dílech, které se vyráběly v Cluji.
Tchýněš měla takového "časného" Oltcita - a já jí dělal řidiče, měl jsem to auto prolezlý skoro do šroubku... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 21:47 | |
|  | Tojo... jen jsem tím chtěl říct, že z Visy nepasovalo do Olcita téměř nic (kastle byla sice velmi podobná ale nekompatibilní) kdežto motorové komponenty, převodovka, řízení byly z velké části s GS naprosto shodné, lišily se v jedniném: Olcit byl z Rumunské oceli, kde bylo nutné používat umělohmotné klíče, protože kovovým klíčem se se 100% jistotou šroub utrhl. Nicméně kdyby to Rumuni nezmršili nekvalitním materiálem a zednickými vůlemi úplně všude bylo to na svoji dobu vynikající auto ve srovnání s vrstevníkem Š105.
- výborné topení
- velmi pohodlné - jak sedadla tak podvozek (kromě sedadel vzadu - ta byla dobrá tak pro Meresjeva)
- zátěžový regulátor brzd zadní nápravy
- výkonové paramtery
- interiér
- indikace sjetí brzdových destiček
- a.t.d.
Poté, co jsem dospěl do stavu, že jsem měl motor, převodovku, poloosy z GS byla i spotřeba a spolehlivost vynikající, pro dva lidi perfektní auto. Bohužel Rumuský plechopapír za 7 let zmizel a lak to neudržel pohromadě. Ještě štěstí že Rumuni nedělali letadla.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 21:51 | |
|  | Oloušek měl indikaci sjetí brzd. destiček..???!! to jako fakt..? Ty voe.. ta technologie aspoň ztrojnásobila cenu auta, ne..? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 23:11 | |
|  | Oldšit měl vůbec zajímavý technologický řešení: Jednoramenný volant, kola na 3
(slovy: tři) šrouby, svíčky se měnily za přednim kolem...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 10. 11. 2010 / 09:07 | |
|  | Nepoznals, nepochopis... ))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 9. 11. 2010 / 00:08 | |
|  | Rumuni ze nedelali letadla? A ROMBACy delal kto?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 9. 11. 2010 / 07:17 | |
|  | Rumuni ledadla dělali a dělaj (i když vlastních konstrukcí maj málo, dělaj pořád http://www.iar.ro/ , to není žádná zástěrka).
Stran Oltcita - pokud srovnáváš s "novou" Visou - co měla agregáty z Peugeota 104 (ta co byla na trhu v době, kdy Oltcit byl na trhu), tak samozřejmě nebylo kompatibilní prakticky nic, krom koncepce (a to ještě vyměnili ten plochý motor za řadový).
Pokud srovnáš Oltcita s "první" Visou, tak jak vnikla z "Prototype Y" - tak mají společné mnoho - vlastně všechno. "První" a "druhá" Visa ale jsu zcela jiné stroje a v tom je ten fór...
Kompatibilita se součástkami GS je pochopitelná, když na této "platformě" vznikla "první" Visa. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 10. 11. 2010 / 20:17 | |
|  | Samá výhoda. Sedadla boží, s výjimkou poloviny sedadel. ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 10. 11. 2010 / 20:28 | |
|  | No, předpokládám, že každý si kupuje takové auto, které splňuje jeho potřeby. V té době jsem v něm jezdil sám, nebo sem si vedle sebe vezl nějakou kočku, tak že zadní sedadla jsem snad nikdy nikdo nepoužil. Oproti Š120, Š100 či jiným v této cenové kategorii to byl luxus.
p.s. a po letech mi zase stojí v garáži auto, kde zadní sedadla výrobce ani nenamotoval ba dokonce mu chybí i střecha...
"You know what is the difference between men and boys ?
In the prize of their toys." |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 18:35 | |
|  | | |
|
 |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 11:29 | |
|  | Zkus tohle,mě to pomohlo   |
| |
|
 |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 11:30 | |
|  | sákra, ve 20 začít brát tyhle věci ...
co budu brát v 50? pokud se toho dožiju  |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 11:40 | |
|  | Radime,až tobě bude "pade" tak to už si budeš chodit do kamenýho obchodu pro nový hnáty jako pro housky.  Dneska začít něco brát už ve 20i je běžná věc.   |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 11:57 | |
|  | Nová doba!  |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 12:22 | |
|  | v padesatce tohle ?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 12:38 | |
|  | To mu na kolena nepomuze  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 13:23 | |
|  | I končetinám se odborně říká "ůdy"..že doktore. |
| |
|
 |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 11:29 | |
|  | Létal jsem na EV97 - VLA, jako stroj je do velice pohodlný ! ale nijak jsem necitil že by mě nohy nějak extra za letu boleli, to ne, ale až dnes ráno, jsem rád že se hýbu, a to už tak mám podruhé, tak se ptám zda je to jen u mě nebo i u druhých obdobné někdy.
RR |
| |
|
 |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 11:35 | |
|  | Nic si z toho nerob.Ja mam 22 rokov a rano som sa zobudil s tym,ze ma strasne boli zapastie a svaly na ruke. A to som si pritom v noci vobec neuzival sam so sebou... |
| |
|
 |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 11:39 | |
|  | No, pravděpodobný je ještě jeden důvod.
Satří psi už vědí kdy šplápnout a kdy jen jemně špičkama "lízat" pedál - takže jestli pilotujou hodinu nebo 5 (pokud nebojujou s bouří nebo turbulencí) tak není žádný větší problém.
Žák ale je neustále ve střehu, čivy vyšponovány, svaly zaťaty... (nevím jak ty, já to tak míval) - pak i dvouhodinovej úplbně běžnej let může vysílit, jako jinýho 12-tihodinová šichta.
Rada - relax! lítej uvolněně. Sice ve střehu, ale v poklidnym režimu (není to snadný, zejména jestli máš instruktora cholerika) - ale když budeš trpělivej a vytrváš, přejde to...
 |
| |
|
 |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 14:38 | |
|  | souhlas, tohle jsem chtěl napsat, ale přečetl jsem si pro jistotu celý strom 
Jinak ad 60 stupňů náklon - to máš 2g a to nebude ta hlavní příčina... Takže platí to, co napsal dogdor Kuma  |
| |
|
 |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 9. 11. 2010 / 23:04 | |
|  | Přidám se k doktorovi a tondemu - nesmíš to tak prožívat Na pedály většinou není potřeba vůbec tlačit a časem si určitě najdeš polohu, při které máš relax (podle konstrukce letadla ideálně paty na zemi) a jenom s tím jemně pracuješ špičkama, jako v autě...
Na druhou stranu - snadno se to říká, hůř se na to zvyká ;o)
Začínal jsem úplně stejně, pak si časem přivyknul.
Pak nastoupily vícemotorový éra a byl jsem zase na začátku - tam si člověk užije občas dobrý křeče, než se neučí jak je s tím potřeba pracovat při vysazení motoru a hlavně trimovat. Tady v Anglii tomu říkají single engine spasm ;o)
A až jsem si zvykl, tak zase přišly velký éra a zase jsem byl tam kde jsem byl, síly jsou tam takhle při engine failure při V1 celkem velký 
No a když jsem si víceméně zvyknul i na to, tak je tu zase pojíždění...když se najde hodnej kapča, co mně nechá (bo steering tiler máme jenom vlevo)...a zase křeče, jak se člověk snaží držet lajnu a do toho dobržďovat když je potřeba 
Prostě...je to boj, ale zvykneš si, neboj. |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 10. 11. 2010 / 18:43 | |
|  | děkuji Davide musím jak říkáš si najít tu pravou polohu na nohy...
místa je tam vcelku aj dost, ale i tak, musím vždy sundat nohy z pedálů a procvičit si nohy na podlaze .
Uvidíme, zatím jsem ve stádiu PPL, kdo ví kam to dotáhnu když zdraví povolí ...
R |
| |
|
 |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 11:44 | |
|  | Jestli jsi tam nemel moc zimu. Něco podobného se mi stalo v Lambádě, kdy jsem v ní strávil skoro čtyři hodiny v kuse, bylo to v zimě svítilo sluníčko, ale bylo tak -10C. Boty a ponožky jsem měl OK, do pasu nahoru díky slunci ty bylo v pohodě, ale kolena mi šíleně promrzla a z kabiny mne museli skoro vyndavat. Druhej den jsem chodil jako důchodce. |
| |
|
 |  |  | OT: problém při létání s koleny 8. 11. 2010 / 12:36 | |
|  | Já měl třeba v kataně po hodině pocit že to snad radši nekam napalím jen abych už byl venku. Tak že se to děje i dalším neboj. |
| |
|
 |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 10. 11. 2010 / 18:47 | |
|  | Radku, přesně to jsem si říkal když jsme ke konci hodinového letu přistávali, at uz jsem na zemi, a vzpomel jsem si že jen tak rychle z toho nevylezu, ptz než dorolujem do areálu aeroklub, než se to povipíná atd, tak jsem radši s hruzou na to nemyslel...
Nejhorší je to když mě bolí nohy, letadlo sedne na dráhu a ještě to máš dobrzdit, neni to sice nic extra velký těžký stroj, ale i tak jsem z toho docela dost v křeči...
Musím si zvykat  |
| |
|
 |  |  | OT: problém při létání s koleny 10. 11. 2010 / 17:44 | |
|  | Jak v cem. Do Zephyra se naskladam celkem pohodlne, ale treba Echo je uzsi, sice se tam poskladam, ale ńohy tam zkroutim celkem "na doraz".. takze sice ne, ze bych nemohl chodit, ale jak tam mam nohu trosku vykroucenou apod. , tak po echu cejtim koleno par hodin. |
| |
|
 |  |  | OT: problém při létání bez kolen!!! 10. 11. 2010 / 19:00 | |
|  | Podle mne je vetsi problem pri letani bez kolen    |
| |
|
 |  |  |  | OT: problém při létání bez kolen!!! 10. 11. 2010 / 19:03 | |
|  | a toho se prvávě snažím vyvarovat zavčas  |
| |
|
 |  |  | OT: problém při létání s koleny 10. 11. 2010 / 20:05 | |
|  | Teda nikdy by mě nenapadlo létat zrovna s tímhle. Při nějakých turbulencích bych to určitě musel cítit. |
| |
|
 |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 10. 11. 2010 / 20:20 | |
|  | Nevypadá to na prochlazení. |
| |
|
 |  |  |  | OT: problém při létání s koleny 10. 11. 2010 / 21:18 | |
|  | Nedočkavostí skoro stříhám metr do zabijačky, někdy se mně o ní i zdá, a teď tohle  |
| |
|
|