|  |  | Katastrofa MiG-21 Lancer B v Rumunsku 9. 11. 2010 / 20:00 | |
|  | | |
|
 |  |  | Katastrofa MiG-21 Lancer B v Rumunsku 9. 11. 2010 / 20:43 | |
|  | Čest jejich památce...
Jen by mě zajímalo, jaké povětrnostní jevy zkoumali ve výšce korun stromů (pokud se té zprávě dá věřit - a vypadá celkem důvěryhodně...) |
| |
|
 |  |  |  | Katastrofa MiG-21 Lancer B v Rumunsku 9. 11. 2010 / 21:09 | |
|  | podle nějakejch aktualit na stránkách rumunského ministerstva vnitra byl letoun na finále (1000 stop od prahu dráhy, 350km/h ve výšce 50-60m)....tak mi to přeložil google z rumunštiny. Jeden z těch pilotů byl velitel základny, byl velitelem rumunského kontingentu při Baltic Air Policing, a jeho přezdívka byla "Kiru".....byl autorem mnoha videí rumunských migů ( http://www.patricksaviation.com/user/kiru_roaf/ ) a měl jsem tu čest si sním psát kvantum emailů ohledně jejich LanceRů...... oba piloti se řadili mezi elitu rumunského stíhacího letectva, dohromady měli nálet na MiGu-21 přes 1700 hodin |
| |
|
 |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 Lancer B v Rumunsku 9. 11. 2010 / 23:52 | |
|  | Zjevně je vitět, že i mistr tesař se někdy utne... Dva vyspělí piloti (/či dokonce dva vysocí důstojníci) v MiGu-21 spárce je porstě krizová situace... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 Lancer B v Rumunsku 9. 11. 2010 / 23:59 | |
|  | Jojo, bohužel stará známá smutná pravda...stejně jako u dopraváků, kde mít v posádce dva zkušené kapitány nebo dokonce instruktory je ta nejhorší možná kombinace a recept na průšvihy všeho druhu. |
| |
|
 |  |  | Katastrofa MiG-21 Lancer B v Rumunsku 10. 11. 2010 / 22:43 | |
|  | tak podle toho co dneska zveřejnili tak z pilotů udělali hrdiny kteří dali přednost navedení letounu mimo obydlenou oblast před záchranou vlastních životů a spekuluje se o nasátí cizího předmětu na finale.....manželka jednoho pilota byla v době incidentu na věži v Campia Turzii...... |
| |
|
 |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 08:05 | |
|  | Tak, možná že to opravdu pravda je - a hrdiny z nich nedělaj, protože hrdiny jsou... Třeba se to jednou dozvíme.
Napadla mne v té souvislosti jedna otázka - proč se při "navedení letounu mimo obyvatelnou oblast" - jeden z pilotů (PNF - v tu chvíli nepochybně přebytečný, vesměs ten vzadu) nestřílí hned - a druhý až pak? Přišlo by mi to tak nějak logické - že cestující má maximální šanci na záchranu - a kapitán zůstává se strojem do poslední chvíle a dělá co může i za cenu, že to, bohužel, někdy stihnout nejde... Samozřejmě to neplatí u dvojice žák-instruktor, kdy žák většinou (vždycky?) sedí vepředu - ale jak je sekvencovaná katapultáž posádky u dvoumístných letadel jsem nikdy podrobně nestudoval, nevím tedy, zda to je vůbec technicky možné... |
| |
|
 |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 08:35 | |
|  | Mělo by to bejt možný, např. při katastrofě MiG-21MF a MiG-21UM 17.6.1999 u Čáslavi žák katapultáž přežil; instruktor (a pilot z MF) nepřežili. |
| |
|
 |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 09:34 | |
|  | Pri katapultazi z MiG-21 idu obidvaja von,nezalezi,ktory za to zatiahne prvy.
Pri kraksni z tej Caslavi, instruktor bol moj spoluziak, sa tiez strielali obaja resp. instruktor zatiahol za madla ale jemu sa padak poskodil o kridlo a zahynul, boli v nejakej tazkej rotacii. Ten jediny,ktory sa zachranil z tych troch pilotov a s ktorym sme na pohrebe v Hradci zapijali smutok za spoluziakom o rok na to zahynul na tom istom mieste na zostupe s dalsim pilotom...... Osud......za 2 roky 4 masiny dole. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 10:20 | |
|  | Jestli můžu doplnit, tak šlo o CFIT v mlze. Už před katastrofou se upozorňovalo na to, že některý roury mají špatný barometrický výškoměry - někdy ukazovaly až o 1000 m víc než byla skutečnost (týkalo se to i týhle roury). Oficiální odpověď ale byla taková, že to kvůli chybnýmu výškoměru nebylo. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 12:14 | |
|  | Si pamatam,ze v Pardubiciach jeden nemenovany pilot letel na "F" ke po systeme zostup cez mraky po ose a niektore efky mali vyskomer,ze ta mensia rucicka tisicoviek metrov ukazoval nieco medzi. Na zemi si samozrejme kazdy mal skontrolovat pristroje a aj vyskomer a podla toho s akou chybou ukazoval na zemi bolo treba brat v uvahu ten posun dopredu ci dozadu /dost dolezite/. No a on to nejak zle vylucil a letel stale o 1000m nizsie ako mal,to znamena namiesto 2700m mal 1700m no a po dotoceni na osu na 30. kilometri to pustil po gulach dolu /40m/s klesanie/ . No este ,ze na radare nespali a zakricali na neho aby neklesal,no a vybral to v 200m , takze to bol taky prvy pokus o zabitie,co viem, a co sa tykal chyb na vyskomere.Ale dalo sa s tym lietat,ked to clovek bral v uvahu a dal si na to pozor,ako na spustu dalsich veci.
Boli efky/niektore babicky/,ktore este nemali nejaky korektor na kompase a pri akrobacii na vertikale pri obrate o 180° sa kompas vratil do povodneho smeru,takze vzdy bolo treba urobit komplet obrat na vertikale o 360°.Takze ked sa robil prekrut,tak musel nasledovat dalsi prekrut aby spravne ukazoval kompas.
Bolo dost takych vychytaviek. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 13:00 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 13:41 | |
|  | zajímavý, dík.
Si tak říkám, že vzhledem k přistávací rychlosti byl na přistání náročnější snad už jen Su-7. (?) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 15:17 | |
|  | opravim sa ku koncu - ked sa robil prekrut , tak sa musel zase urobit zvrat.Kua uz to motam. A opacne ked sa urobil zvrat tak zase nasledoval prekrut. Inac sa pilot tak domotal,ze ......... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 15:32 | |
|  | Běhá mi z toho mráz po zádech pane...
Musím říct chlapi, že na jednu stranu váš rouraře neskutečně obdivuju v čem a za jakých podmínek jste bez brblání sedli do mašiny a šli s plným nasazením na to. Smekám.
Na druhou stranu je strašně smutný a zarážející vědět, že někde v tom armádně leteckém řetězci seděl někdo, kdo třeba zrovna o těch výškoměrech věděl a s jistotou, že do toho sednete a poletíte tak jako tak, se prostě vysral na to s tím něco udělat a v prvé řadě aspoň uzemnit mašiny.
Chápu, byla jiná doba...ale ti co tyhle rozhodnutí dělali, na jejich čest se teď nemusí připíjet na hangarparty  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 19:42 | |
|  | a ted si vem ze pri preskoleni na MiG-21F nebyla ještě spárka |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 12:59 | |
|  | no tak hlavně měli vypnutý varování na radiovýškoměru |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 13:45 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 13:47 | |
|  | no je to otravnej zvuk no |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 14:10 | |
|  | (já jen, že hlásiče někdy hlásijou i když nemaj) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 13:40 | |
|  | ...čoveče z kterého zdroje jsi čerpal,jak víš že o tisíc metrů výš? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 13:42 | |
|  | ..aha reaguji na zprávu zLKNA |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 13:48 | |
|  | rozhlas, TV, noviny. Jiný možnosti nebyly.
jak to teda bylo doopravdy ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 15:42 | |
|  | Nebudeme spekulovat o tom,pač zaverecna sprava bola uz vydana,ale : v tej dobe alebo v tesnej dobe,ked sa uz vsetci tlacili do NATO sa vybavovali veskere masiny u slov a ces letectva dalsimi vyskomermi- feetomermi. Takze,teraz ako kazdy vie,je masina vybavena aj normalnym vyskomerom ruskym a feetomerom,samozrejme aj radiovyskomerom.Ovsem lietanie sa preorientovalo definitivne na lietanie podla QNH,co dovtedy bolo podla QFE,co je rozdiel nadmorskej vysky letiska. No a tieto vsetky veci ako aj nezapinanie radiovyskomeru spoluposobili na vznik niektorych nehod.Konkretne to snad nemusim modelovat,ako moze dojst k nespravnemu vypocitaniu vysky. Pre tych,co lietali cely zivot podla QFE to bol zrejme dost velky medznik/ povedane slusne/ a neslusne mrdnik. Do toho ked sa vmiesi taka chyba vyskomeru,ktora sa vyskytovala snad iba na efkach,ze bola posunuta rucicka tisicov metrov,tak to uz hranicilo s pruserom,a hlavne za ZPP /IFR/.
Ja som to nastastie uz nezazil a je mi to tak nejak proti srsti,ked si obcas zaletim s FS a idem podla feetov. Rusi v tom Vietname /ruski vitazi,ci ako sa volali/ mali takisto problemy s vyskou a zahucali tam, pač v Andule ich nebolo asi dost,co by poradili starym pastam za baranmi. - pre obcerstvenie - akrobaticka skupina isla v skupine s Andulou na aeroshow do Vietnamu a doslo k narazu do terenu tusim troch suciek 27 , v kazdom 2 piloti. Zodpovedny bol navigator z Anduly. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 16:11 | |
|  | Nacelniku s tym Vietnamom, bol to IL-76, a navyse tam to bolo aj to ze oni isli vo formacii (v kline) s tym ze v strede bol Iljusin a z oboch stran boli Suchoje, a ATC bral ako referencnu masinu ten IL, bohuzial, piloti na pravom kridle mali smolu...
Dovolil som si prilozit o tom jeden clanok, ospravedlnujem sa dopredu, viem ze som porusil autorske prava. Ak by s tym mal niekto problemy tak to zmazem.
Peto
Dany clanok:
http://img713.imageshack.us/img713/8480/21095871.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/2378/46318809.jpg |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 12. 11. 2010 / 15:10 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Katastrofa MiG-21 v Rumunsku - katapultáž dvou pilotů 11. 11. 2010 / 16:17 | |
|  | | |
|
|