FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 5. 9. 2025, svátek má Boris Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737) Jeden příspěvek | Celý strom
Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737)   11. 11. 2010 / 18:12
PILOT253   
Vlastním PIC WILCa 737.

1 Verze
Naplním centrální nádrž - v křídlech nic.
Spouštím motory a bez výsledku - APU dobijí i presuje, zapalování funguje, palivové čerpadla jedů, vše jak má být pro start motorů.

2 Verze
Naplním křídla (centrální plnit nemusím.
Spoustím a naráz to chytne.

Vím že se letadla tankuji první do křídel a pak až do centrální nádrže, veškerů teorii o tomhle znám, jen nechápu, proč neni palivo přiváděno z centrální nádrže do motorů při prázdných křídlech.

Je to tak i v reálu nebo je to chyba tohoto addonu?

Dík

Radim
 

Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737)   11. 11. 2010 / 18:30
Latom   
A máš zaplé pumpy? Třeba to umí simulovat.
 

Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737)   11. 11. 2010 / 18:32
PILOT253   
Ano mám, uváděl jsem to v textu ...
 

Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737)   11. 11. 2010 / 21:08
Ciki   
apu jede pouze, kdyz je palivo v leve nadrzi-ta uplne leva pumpa musi mit vzdy palivo
 

Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737)   11. 11. 2010 / 21:17
PILOT253   
aha, tak to bude chyba někde u me v PC asi ...
 

Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737)   11. 11. 2010 / 21:26
Ciki   
nebo ve wilcu, nemelo by ti to vubec startovat apu
 

Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737)   11. 11. 2010 / 22:39
Luděk Ch.
"Vím že se letadla tankuji první do křídel a pak až do centrální nádrže, veškerů teorii o tomhle znám, jen nechápu, proč neni palivo přiváděno z centrální nádrže do motorů při prázdných křídlech."

A přesně v opačném pořadí se palivo spotřebovává. Tj. vlastně nemůže dojít k situaci, kdy by bylo palivo jenom v centru, proto není důvod aby šly nahodit motory při prázdných křídlech. Nejdříve by se muselo palivo nebo část přečerpat do křídel a teprve potom můžou jít motory nahodit. Ale že by jely přímo na palivo z centru při prázdných křídlech, to pochybuju.
 

Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737)   11. 11. 2010 / 22:46
PILOT253   
já si jen ověřoval tu funkci, s prázdnýma křídlama nelétám, jen mě zajimal duvod toho proč to nefunguje
 

Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737)   11. 11. 2010 / 23:05
Rychlokvaška
Tak technicky to možný je - to, že se vyčerpá palivo nejdřív z centru pokud zapneš všechny pumpy je dáno jen tím, že ty v center tanku mají o něco větší výstupní tlak a tím pádem "přetlačí" palivo, které do motorů lejou ty křídelní. Jakmile v centru palivo dojde, není co by přetlačovalo a tím pádem teče samo od sebe z těch křídelních pump.

Pokud bys center pumpy nezapnul a omylem vyčerpal všechno z křídel, tak když je zapneš, motory normálně pojedou. Stejně tak bys je tak i nahodil, problémem je jen to palivo pro APU jak už bylo zmíněno, ale pokud bys to dělal z vnějšího zdroje vzduchu, ani APU nepotřebuješ

Na druhou stranu kdo by to tak dělal, že Palivo nejdřív do křídel je nutné z hlediska konstrukčního zatížení draku letadla...
 

Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737)   11. 11. 2010 / 23:20
Rychlokvaška
Jen k tomu nahazování z centru - nevím jak je to u 737, ale u 757 pokud je N3 u příslušného motoru méně než 50% RPM, tak jsou obě center pumpy (které jsou jen elektrické) automaticky vypnuté z důvodu elektrického load sheddingu (snížení zátěže na elektriku) bez ohledu na to v jaké poloze je jejich spínač. Čili by nahození motorů takhle možné nebylo, pokud aspoň jeden neběží...

Čili by to chtělo aspoň kýbl v jedné nádrži (ideálně v levé pro soběstačný start z APU) a pak bys správně systémově po zapnutí všech pump měl být schopnej nahodit levej motor, pak by se automaticky připojila zapnutá levá center elektrická pumpa, načež bys mohl zapnout crosfeed a vypnout křídelní pumpy. Pak bys nahodil pravej motor, připojila by se automaticky pravá center pumpa a mohl bys vypnout crossfeed a je to

Ne že by to tak někdy někoho napadlo dělat, ale teoretická systémová možnost takhle existuje.
 

Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737)   11. 11. 2010 / 23:24
PILOT253   
Děkuji Davide za vysvětlení rozhodně to zkuším zda je to tak propracované či ne
 

Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737)   12. 11. 2010 / 00:31
Zouzman Air
K tomuto tématu mi pan google vyplivl pěkný obrázek, žel bohu bez popisků.
http://www.clipart.clipartist.net/wikimedia.commons/PD-Self/F/U/Fuel_system_B737-300_01_xxl.png
Třeba by si to nějaký odborník troufl popsat, já se musím přiznat, že mi všechno tak uplně jasné není.
 

Dotaz na ,,bojingáře" (WILCO 737)   12. 11. 2010 / 00:44
greedy
http://www.smartcockpit.com/pdf/plane/boeing/B737-classic/systems/0004/
22820 B / 325 x 500 / 737 fuel system.jpg
 1x  

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ