FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 19. 5. 2024, svátek má Ivo Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Komunikace ATC Jeden příspěvek | Celý strom
Komunikace ATC   17. 11. 2010 / 21:34
Bjorn
Ahoj, prosím Vás snažím se vydedukovat co má následovat to ČSAčko 032 v čase záznamu 4:25.
Prosím poraďte nebo dneska nejdu spát...
Díky za informaci

http://www.9g.cz/_doc/atc-OKZUD06.mp3
 

Komunikace ATC   17. 11. 2010 / 21:37
Rychlokvaška
CSA032 Follow Marshaller, naslyš
 

Komunikace ATC   17. 11. 2010 / 21:41
FSPilot   
"Follow marshaller", což znamená dále podle pokynů řídícího odbavovací plochy (toho pimpomgáře, co ukazuje, kam má éro zaparkovat a má buď světelné tyčky, nebo takové pimpongové pálky )
 

Komunikace ATC   17. 11. 2010 / 21:54
Bjorn
Díky moc teď můžu jít v klidu spát. Já na to nemohl za boha přijít a vrtalo by mi to celou noc v hlavě. Díky za klidné spaní...

 

Komunikace ATC   17. 11. 2010 / 22:36
PILOT253   
ta komunikace je mazec to není Slavkov u Brna
 

Komunikace ATC   17. 11. 2010 / 22:44
babka
Stím stebou naprosto souhlasí,Chudák řídící s takovouhle korespondencí bych ho rovnou poslal do patřičných míst
 

Komunikace ATC   17. 11. 2010 / 22:46
mirqo0o
Paráda Nemas este niake ?
 

Komunikace ATC   17. 11. 2010 / 22:51
PILOT253   
vím že jak končí ta nahrávka, tam to ještě pokračuje tak, že řídící tomu zlínu řekne že at točí smer letiste a pristane, že s takovým materiálem nemíní pracovat tovím, tu nahrávku už jsem totiž slyšel
 

Komunikace ATC   17. 11. 2010 / 22:57
mirqo0o
A nemáš ju celú ?
 

Komunikace ATC   17. 11. 2010 / 23:26
PILOT253   
někde jsem to poslouchal na netu, už ani nevím kde to bylo, snažil jsem se to vygooglit a nic
 

Komunikace ATC   18. 11. 2010 / 00:01
pseudoMates
http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=947&kategorie=25
tady by to melo fachat..
 

Komunikace ATC   18. 11. 2010 / 11:11
PILOT253   
to je ono to je fakt mazec upřímnou soustrast jak upřímnou soustrast to je fakt mazec
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 16:30
Jarp
To je debakl.....Otakar karel...ludvík 06 to mě prostě dostává
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 16:46
astrak
A co se Ti na tom nelíbí? To je Česká hláskovací abeceda...
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 18:59
LS
ceska hlaskovaci abeceda? A ta se nejak pouziva???
 

Komunikace ATC   20. 11. 2010 / 01:02
N.G.
Česká hláskovací abeceda je už pár let zrušena a nesmí se používat.
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 17:01
fl1ght3r   
Co tě na tom dostává ? Však to ječeská hláskovací abeceda
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 19:06
kosata
Teď se mi nechce to hledat v tom záznamu, jestli to tam bylo takhle, ale nemělo by se říkat "Oto" a ne "Otakar"?
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 19:08
LS
a nebo by to melo byt Oscar
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 20:25
kosata
Možná se pletu, ale neni česká abeceda ještě povolená (samozřejmě jenom u nás)? Akorát se doporučuje používat radši anglickou, ne?
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 20:57
fl1ght3r   
Ne "ještě povolená".... prostě u nás se smí používát česká i anglická...samozřejmě už většina postupně přechází na anglickou...
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 21:07
Štěpán Obrovský
Předpis L Frazeologie, strana 16, 1.Hláskovací abeceda - pod tím je tabulka s anglickou hláskovací abecedou a pod tabulkou je napsáno:

Tato hláskovací abeceda musí být použita vždy, když je nutné označit písmena, s výjimkou určité skupiny písmen, které jsou používány denně a nemohou být zaměnitelné, např. ILS, QNH, ETA atd.

Předpis L Frazeologie najdeš kdyžtak tady: http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/L/L-Frazeologie/data/print/Frazeologie_cely.pdf

 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 21:25
kosata
Nevim no, abych pravdu řekl, tak tyhle předpisy moc neznám.
Ale taky je pravda, že na frekvencích velkých letišť jsem zachytil češtinu jenom párkrát (pravda, moc aktivní posluchač nejsem), ale na malých letištích to neni nic vyjímečnýho.
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 21:34
LS
To ze to neni nic vyjimecneho neznamena, ze se to smi pouzivat...Bohuzel "stare struktury" tezko predelas a ceskou abecedu uslysis jeste dlouho, ale dle predpisu se pouzivat nesmi...
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 22:38
Rychlokvaška
Přesně tak...a proto Kestrel nad ČR - zásadně česky ;o)
 

Komunikace ATC   20. 11. 2010 / 01:00
N.G.
Kestrel česky tak to si někdy rád poslechnu ještě jsem to neslyšel.To mnohem častěji česky mluví korea air.
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 23:34
kosata
Jak řikám, předpisy v radiotelefonii moc neznám (a hledat se mi teď taky nechce), takže netvrdim, že řikám pravdu.
Ale podle mě českou abecedu používaj už jenom piloti, který prostě jsou tak vychovaný od mládí a přeučit se na anglickou by bylo pro ně těžký.
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 14:06
astrak
Tak to je síla - to jsem nevěděl, že může být i v reálu... Ještě i jméno po tom "chudákovi" chtít Jen jedna věc - TWR chce ohlásit hladinu - neměl by spíše chtít výšku, když není v letové hladině (alespoň jak jsem to pochopil z nahrávky)?
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 14:18
Zase v opozici a zase blbě   
Tady vidíš, že v reálu se stávají občas i mnohem horší věci, než na virtuálních sítích. A takové drobné věci jako zaměnění výšky a hladiny jsou téměř na denním pořádku. Ber to tak, že i v reálu ti, co řídí a co pilotují jsou také jen lidé, nejsou to "stroje".

P.S. Tento příspěvek neberte úplně vážně.
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 14:21
astrak
Mno, já co jsem slyšel, tak frazeolka ATC byla vždy dobrá. U pilotů to byla sice hrůza, ale když ATC dělá takovou vědu (i když oprávněnou) a nechává si ještě potvrdit hladinu, tak bych mu osobně také něco řekl Už vidím, jak se malý Zlínek hrabe do FL
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 14:47
Zase v opozici a zase blbě   
Prostě řídící jen asi neměl svůj den, a místo toho, aby chudákovi pomohl, tak ho prostě vykázal ven
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 15:04
Tragédie v JRD
jak pomoct? to, ze ho poslal ven a uz ho do CTR nepustil bylo logicke vyusteni toho, co tam ten idiot predvadel.

sorry, ale pilot, ktery ani nevi kde je a co dela, nema v CTR co delat. a to, jestli ATC pouzival vyska nebo hladina, je IMHO v tuto chvili druhorade.
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 15:16
Zase v opozici a zase blbě   
Tady mají asi jiný pohled na věc:
http://www.marecek.cz/view.php?cisloclanku=2008010101 (šestý odstavec)

ATC má pilotům pomáhat. Ne je ještě více stresovat.
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 14:23
Algy   
Tak tohle neberu moc vážně. Tohle je u mě základní věc, rozeznat výšku a hladinu, ne? To hle by si asi nikdo plést neměl
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 14:25
FollowMeCar   
+1
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 19:01
LS
Panove, ujasnete si nejprve pojmy vyska, nadmorska vyska, hladina a letova hladina...Pokud chtel ATC oznamit hladinu, chtel to spravne...
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 14:21
Algy   
Asi ho chtěl vytrénovat, ale ten by vyštreslej sám, i bez ATC
Stejně ho ale musel vidět na radaru, ne? I když UL asi odpovídač nemá.
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 14:23
astrak
Většina malých letadel nemá odpovídač, tak ho vidí na radaru jen jako křížek. Ale je otázka, do jaké míry mohou na TWR používat radar i když s ním jsou vybaveni.
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 14:27
Algy   
Jak to myslíš? Přece mám radar, tak ho používám, nebo ne? Nebo myslíš že ho trackoval dalekohledem?
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 14:31
Lejzy
Od toho je to věžník, aby hlavně koukal ven. Radarník sedí jinde.
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 15:05
Algy   
A vežník nemá přehledový radar?
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 15:12
Lejzy
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 15:27
astrak
To si děláš srandu, ne? Radar sice mají naše věžky, ale radarově řídí radarová stanoviště - TWR není radarové stanoviště. A ke všemu na SR je to dokonce tak, že radar mají jen na LZIB a jinde nikde. Na LZIB_TWR jsou na radar školení, ale nesmí ho používat pro řízení. Nevím, do jaké míry se smí v ČR používat radar na TWR, ale vzhledem k tomu, že většina malých letadel nemají odpovídače a TWR tam vidí jen několik křížků, tak jim stejně nebude moc platný...
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 14:33
Tragédie v JRD
Proc by ULL nemelo odpovidac? Sice jich není mnoho, ale jsou ... i s "S"kovými odpovidaci.
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 15:04
Algy   
Samozřejmně, že může mít odpovídač, ale nebejvá to tak často zvykem.
 

Komunikace ATC   19. 11. 2010 / 15:08
Algy   
Tuší někdo, jakou toto "vystoupení" mělo dohru?
Slyšel někdy o tom pilotovi ještě někdo? Já bych řek, že s jeho vědomostma se sotva dožil přistání
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ