|  |  | ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 14:13 | |
|  | mám problém. Když chci někde přistát ,tak správný postup je : Mrknu na mapu na frekvenci ILS dané dráhy a tu naladím na NAV1 - NAV1 aktivuju - Nastavím course. Jenomže jakmile zapnu APP na autopilotu, okamžitě se vypne HDG a ALT a letadlo jde čumákem střemhlav k zemi. Kde je tam chyba ? Rychlost i výška je OK.... |
| |
|
 |  |  | Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 14:48 | |
|  | Co máš za letadlo? Jak daleko jsi od letiště? |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 14:51 | |
|  | ... co ukazujou "budiky" ? jses pod G/P, jses ve spravnem smeru vuci draze (neni dobry neletavat lokalizer pod uhlem 90 stupnu) ... |
| |
|
 |  |  | Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 14:51 | |
|  | Prosim, procti si historii na foru ... cca tyden, ctrnact dnu zpatky se to tu probiralo opravdu zevrubne, a i jiz nekolikrat pred tim ....
|
| |
|
 |  |  | Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 15:49 | |
|  | Jestli se hned vypne HDG a ALT, znamená to, že letadlo už protlo GS a snaží se to rychle vyrovnat. Mrkni se na tu horizontální a vertikální osu a zjistíš, jestli jsi moc napravo, nalevo, nahoře, nebo dole. A jak říkal Tragéd, hledej ve fóru. Skutečně nedávno se na to ptal tuším forex. |
| |
|
 |  |  | Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 16:14 | |
|  | Vím, že se to tu probíralo, právě ten postup jsem zkoušel...Ale pořád padám. Dle idikátoru je paprsek vždycky ještě nade mnou. úhel k dráze je vždycky tak do 35 stupňů, jak mě navede ATC. lítám defaultní B737..., výška 3500... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 16:46 | |
|  | Napiš mi to do mailu, konkrétně o jaké letiště se jedná, o jakou dráhu a já se na to kouknu.
Opravdu se to tady už několikrát řešilo a je zbytečné to tady znovu rozvádět. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 17:08 | |
|  | To je divný. Musíš všechno zkontrolovat. Přepínač NAV/GPS nastavit na NAV. Frekvence ILS na NAV1 v Active. V COURSE správný kurz runwaye atd.
P.S. Stávalo se, že se letadla pokoušela "dohnat" výšku, ale tohle snad ještě ne
Jo a zkus tu samou proceduru z menším letadlem, ať se stačíš zorientovat nad situací proč se to stává, třeba si všimneš něčeho, čeho sis u Boeingu nevšiml. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 18:23 | |
|  | Milý Borku.Tohle mi dělalo taky.
Je důležité naletět do ILS v určitém uhlu.To tě navede ATC. Jakmile začneš protínat v letu pomyslnou přímku kurzu dráhy, uvidíš to na HSI,protože se ti začne "vystřeďovat" ukazatel,(pozor nepřeleť to, bude utíkat dál!) potom dolaď HDG na úroveň course, tzn. že letíš v kurzu dráhy. Odchylka by neměla být větší než cca 4st a pak teprve zapni APP !!! Já jsem to APP zapínal brzo a to z neznalosti a to prostě autopilot nezvládne.Musíš být prostě cca v kurzu dráhy a pak zapínat.
Sorry za ten nepilotní popis, ale jsem také trochu amatér.
MIKI |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 18:46 | |
|  | Do ILS se běžně nalétá do 30 stupňů vůči ose dráhy, tak, aby jsi ji protnul minimálně 10NM před prahem a autopilot to musí chytit. Taky musíš být pod G/S, měl by jsi být přibližně 2000ft nad zemí, tj. na altimetru musí být nadmořská výška letiště + 2000. Např v Brně 2800ft. Pozor na nastavení altimetru podle aktuálního tlaku! A pak už jen stačí letět správnou rychlostí na správných klapkách a nemůže být žádný problém. Jinak defaultní B737 nemá zrovna dokonalého autopilota, takže držení ILS není nijak slavné, ale rozhodně by se letadlo nemělo vrhnout čumákem k zemi. Já bych to viděl na to, že jsi nad sestupovým paprskem G/S. Ale když se necháš navést od ATC, tak by jsi měl být ve správné pozici. Jo a nemáš náhodou při přistávání moc paliva? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 19:46 | |
|  | Z teoretiského hlediska máš 100% pravdu , ovšem pro default B734 bych spíš doporučoval předchozí postup , pokud naletíš pod 30 stupni 10 nm od dráhy , spolehlivě ti letadlo začne kličkovat jako zajíc a na dráhu se netrefí |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 20:00 | |
|  | No, pokud už tam máš přistávací rychlost, autopilot to, sice s obtížemi, zvládne |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 18:58 | |
|  | Zkousel jsi to na jednom ci vice letistich? pokud na jednom, tak na jakem? Ne kazde ILS obsahuje i G/S a na takovem letisti musis chte nechte pristat ruco  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 19:05 | |
|  | Pokud není G/S tak autopilot nemá co dohánět a v default B737 musí alt vypnout ručně. Spíš si myslím že je v nesprávném úhlu příliš blízko dráhy a možná moc vysoko. Taky je třeba si neplést co ukazují přístroje: Jsem pod hladinou - šipka na přístrojích je nad středem a opačně. |
| |
|
 |  |  | Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 20:28 | |
|  | -opravdu zkus prověřit kolik máš toho paliva v nádržích, už se tady nejednou stalo, že se někdo divil, že po správném zachycení localaizru se po aktivování APP a zachycení GS jeho bulík řítí střemhlav k zemi a pak se zjistí, že sedal s 10-ti tunama paliva dost na tom záleží !!! nevim jak u defaultu, ale u ostatních určitě ČUS |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS...Kde dělám chybu ? 2. 12. 2004 / 23:20 | |
|  | Je fakt, že mě nikdy nenapadlo, že by to mohlo být palivem. Jenomýe to dělají všechna letadla, i Cessna... Nevím, nechápu to, Podle mě dělám všechno správně. I když jsem zjistil, že letadlo se vrhne k zemi proto, že jakmile se vypne HDG i ALT (při zapnutí APP), tak najednou vše začne fungovat opět na gamepad, který je položený na stole, proto to letí k zemi. Takže vlastně, to nepadá, jenom to nefunguje....-( |
| |
|
|