FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 7. 8. 2025, svátek má Lada Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
AFDATA pro LKTB Jeden příspěvek | Celý strom
AFDATA pro LKTB   30. 11. 2004 / 19:54
Kolbiš (OK-KOL)
Z cvičných důvodů upravuji AFCAD soubor pro Tuřany, který jsem kdysi sehnal. Pokud se použil současně se scenerií LKTB od Martina Sedlaříka. tak trafic jezdil po trávě, parkoval křídlama v úlech a podobně. Osobně to moc v Tuřanech neznám. Byl jsme tam 2x za život, takže nějakou přesnou realitu nečekejte, ale byl bych rád, kdyby se pár lidí přihlásilo a pošlu ji to na otestování.

Seznam úprav:
- Přidané stání hlavně v oblasti úlů a v místech kde má sídlo firma http://www.herbst-aero.cz/
- některá stání mají předvolené parkovací kódy. Jde o kódy LKBE kde bude stát trafic společnosti http://www.bemoair.cz/, která tu má pobočku, HERB pro letadla firmy HERBST, LKCM pro občasný trafic který časem plánuju z Medlan a dvě stání GRUL v místech, kde opravdu a skutečně stává Morava OK-PLV mého šéfa (Daneš Grula) )
- Apron E je určen především vojákům (Ramp Mil Combat)
- Posunuté pojížděčky, aby trafic jezdil po betoně
- Zrušeny některé nesmyslné kmitočty pro věž a app (vzal jsem kmitočty odpovídající reálu).

Přikládám obrázek pro představu.

Budu rád za každou připomínku. Do budoucna bych rád vytvořil nějaký jednoduchý letový plán, který by zahrnoval:

OK-LIT (Pokud mi Cesmina dovolí použít jeho plán přiložený k AI Cesně 303)
OK-PLV (Až vyzvím od Dana kam s tou Moravou nejvíc lítá )
OK-HKD (A možná i další letadla společnosti HERBST pokud seženu AI)
A možná něco od BEMOARU
img_forumn/r38422_1.jpg (500x400)
 

Re: AFDATA pro LKTB   30. 11. 2004 / 21:09
MilanZ   
a nezapomen na IL-76 ty tam parkuji skoro porad, dale tam casto parkuje AN12, Cessna 402B OK-GEO společnosti GEODIS Brno, Andula paragánů ...
Jinak se hlásím jako "betatester" a budu rád když mě to pošleš
 

Re: Re: AFDATA pro LKTB   30. 11. 2004 / 23:14
Cesmina
Pošĺi mi to když tak taky , samozřejmě plány můžeš použít , ale k reálu mají asi dost daleko , je to takové letem světem Evropou
 

Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   1. 12. 2004 / 07:06
Kolbiš (OK-KOL)
Pošlu večer. Co se týče reálnosti letových plánů OK-LIT, mně je to jasné a ani já asi neudělám něco moc reálného. Ale chtěl bych provoz Cessen s plovákama nahradit něčím normálním. A OK-LIT se k tomu hodí. Záležet si dám jen na provozu OK-PLV, protože o tom můžu zjistit poměrně podrobně jeho reálný provoz.. Zbytek bych rád jen nechal poletovat kolem a občas by tam sedlo něco většího z Ukrajiny z Vídně nebo z Prahy. Jinak asi zruším ty stojánky v "poli". Fungují, ale vypadá to blbě když Cesna odjede do polí, protože scenérka neobsahuje příslušné budovy.

Nicméně pokud někdo máte nápady (volačky a typy letadel, které se tam objevují a odkud a kam většinou letí), rád je přivítám.
 

Re: AFDATA pro LKTB   1. 12. 2004 / 10:14
MilanZ   
>- Přidané stání hlavně v oblasti úlů a v místech kde má sídlo firma http://www.herbst-aero.cz/

mám dotaz - po nainstalování LKTB od M.S. se hangár Herbstu, který je normálně v defaultu, nezobrazuje - bude to taky opravený nebo tam budou stát letadla "jen tak" ?
 

Re: Re: AFDATA pro LKTB   1. 12. 2004 / 11:05
Kolbiš (OK-KOL)
Toto je "problém". Default scenerka sice možná něco jako hangár Herbstu obsahuje (abych se přiznal, už si to nepamatuju a musím to zkusit), ale scenerka od M.S. ne. Mým snem do té scenérky od M.S. ten hangár dodělat, ale já to neumím a M.S. už nechce údajně na LKTB pokračovat.

Takže teď je možnost:
- že se naučím tam nějaký alespoň trošku podobný hangár tam postavit
- že někdo zkušený tam nějaký hangár dotvoří
- že prostě ty tři stojánky z pole přemístím někam jinam.

Jinak pokud default scenerka nějaký hangár obsahuje (a podle originál AFDAT souboru to tak vypadá, protože tam mají pojížděčky), tak je asi stejně úplně blbě umístěný, protože na inkriminovaném místě žádný hangár podle této fotky http://www.airport-brno.cz/piloti/snimek.jpg není. Firma HERBST si myslím je až úplně u prahu dráhy nahoře vlevo. Chci se tam příležitostně zajet podívat.
 

Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   1. 12. 2004 / 12:20
MilanZ   
hangár tam je, viz. ADC a foto zde :
http://www.herbst-aero.cz/uobr5.htm
http://www.herbst-aero.cz/uobr1.htm


Ten snímek z airport-brno.cz je už hodně starej.
img_forumn/r38446_1.jpg (500x367)
 

Re: Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   1. 12. 2004 / 12:30
Kolbiš (OK-KOL)
Aha. Ty fotky znám ale s tím umístěním jsem si nebyl jistý. Alespoň vidíš, jak "dobře" znám LKTB. Nicméně problém je pořád stejný. Já prostě neumím v současné chvíli ten hangár udělat a ve scenerce LKTB chybí.

Mám tam víc nejasností. Třeba kudy jezdí jejich éra na start (pochybuju, že Cesnou pojíždí po W, U, B a A pokud chtějí odletět z rwy 10 a spíš bych to viděl, že odletí přímo z travnatého pruhu vedle dráhy a nebo najedou na rwy z pojížděčky U a letí.)

Tvůrce LKTB nechce už pokračovat. Ideální by bylo, kdyby někdo podle těch fotek zplodil přídavný BGL, který by obsahoval hangár a budovu a ten se strčil do scenery. Já bych pak poupravil ten AF2_LKTB. Aby letadla pojížděla tak jak v reále.
 

Re: Re: Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   1. 12. 2004 / 13:00
MilanZ   
Od Herbstu se pojíždí takto :
W U pro odlet RWY 10/28 beton a RWY 10 tráva
W T pro RWY 28 tráva

Pokud se ale letí mimo ČR musí nejprve zajet na střední stojánku (apron M) k celnímu odbavení a pak najíždí A C nebo A B.
To stejný platí i pro noční VFR lety, neboť pojížděčky W U T nejsou osvětlený.

S tou dodělávkou - zkus Martinovi napsat a poprosit ho jestli by tam "za pár škopků" (u 4Růží) ten hangár nedodělal
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   1. 12. 2004 / 16:41
Cesmina
Jde o to , co tam chcete mít , pokud stačí hangár podobný tomu z defaultu , tak to je std FS budka , práce cca na 20 minut , pokud podle fotky je to o něčem jiném
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   1. 12. 2004 / 19:35
MilanZ   
no určitě lepší "budka" než nic
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   1. 12. 2004 / 19:52
Cesmina
Poslal jsem to Kolbišovi
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   1. 12. 2004 / 23:54
Kolbiš (OK-KOL)
Díky, už jsem to zkoušel. Jedinou připomínku co mám, tak pokud by šlo ty pojížděčky vynechat (v reále asi nejsou betonové a navíc vedou asi jinak) , tak to jako provizorní řešení parádně vyhovuje. Pro zajímavost ostatním posílám pohled z věže.
img_forumn/r38478_1.jpg (500x400)
 

Re: AFDATA pro LKTB   2. 12. 2004 / 21:22
Kolbiš (OK-KOL)
Tak postupně vylepšuju ten AF2_LKTB.BGL a součsně tvořím AI trafik pro toto letiště. Takže posílám obrázek. Už mi tam sedají IL76.

S tím souvisí první dotaz:
Točím po celém světě celkem 8 IL76-tek a mám je nastavené tak, aby 6 z nich se střídalo v LKTB (vždy jedna IL76 přes den v LKTB pondělí až sobota a dalších 5 po evropě) a ty další dvě létají lety domovské letiště/LKTB/domovské letiště/LKPR/domovské letiště.... a vzájemně se střídají. Starty a přistání jsou nepravidelné. Současně ta první šestice přiletí 3x za týden do LZIB a LKMT a 4x za týden do LKPR. Nedělá někdo "oficiální" trafik pro tato letiště? Nepolezu mu tím do zelí? Třeba už mu tam IL76 lítají a bylo by to blbé. Kdybych to dělal jen pro sebe, tak je mi to fuk, ale pokud se to povede, předpokládám, že to nabídnu ke stažení.

A teď druhý dotaz. Na obrázku je vidět screen z AFCAD-u. Občas se stane (když jde zrovna něco na přistání a první letadlo je ještě na dráze), že ATC poručí opustit rwy co nejdříve a pokud to po dráze jedoucí letadlo má zrovna blíž na tu travnatou pojížděčku, tak uhne na ni, počká, až druhé letadlo sedne a pak to po travnaté dráze objede zase zpět na betonovou a pokračuje dál. To je samozřejmě nepřirozené. Nevíte jak tomu zabránit?

A třetí dotaz. Pokud jde na start Cesna HERBST-u, tak jí ATC povolí start z trávy. Je to logické, ta rwy je blíž. Ale na přistání ji vždy navede na beton a pak musí Cesna objíždět celé letiště. Jde nějak poručit AI letadlu (třeba v aicraft.cfg souboru), aby pokud je na letišti travnatá dráha sedala přednostně na ni? Něco jako atc_parking_codes poručí kam zajet parkovat.
img_forumn/r38516_1.jpg (500x400)
img_forumn/r38516_2.jpg (500x400)
 

Re: Re: AFDATA pro LKTB   2. 12. 2004 / 22:54
Cesmina
K bodu 1. Traffic se většinou netvoří na jednotlivá letiště , ale podle jednotlivých společností , aby byl pokud možno reálný. Bu´d se použije komerční add-on , nebo co kus to originál , takže s tím , že někomu polezeš do zelí se netrap

k bodům 2-3

Kolbiši , ty bys toho chtěl proklatě moc nic z toho nejde , uvědom si , že FS je hra , jak já říkám za 10 piv v lepší hospodě

ATC , když má 2 souběžné dráhy , posílá porovoz zprava na pravou , zleva na levou a jaksi záhadně občas vrtulová letadla na kratší a jety na delší.

 

Re: Re: AFDATA pro LKTB   2. 12. 2004 / 23:17
Marky Parky   
ad IL76tky:

Cela myslenka aerokluboveho provozu je takova, ze kazdy dela plany pro imatrikulacky, ktere jsou na danem letisti domaci. Tim padem si nikdo neleze do zeli. Typicky OK-KKD je doma v Rakovniku, takze i kdyz se poleti podivat do Chotebore tak tenhle let bude soucasti rakovnickych planu a ne choteborskych.

Co se pak tyka komercniho provozu, tak tam je pak myslenka takova, ze se letadla balicky budou vytvaret po provozovatelich at uz jsou jimi velke spolecnosti ( Lufthansa, CSA ) nebo mali drobci typu Herbst.

Kdyz dame tyhle dve myslenky dohromady tak mas stale nekonfliktni provoz kde ti nic nedela neporadek, naopak kdyz bys na kazdem letisti delal provoz stylem co tam pristava to dam do FP, tak ke konfliktum zcela jiste dojde. Takze kdyz se dostavam konecne konkretne k tem Il76tkam... myslim ze je nikdo nedela a konfliktni to nebude, pokud uz nejsou v nejakem cargo baliku na mrai ci na nejake jine site. Pokud bych byly, tak bych doporucoval na ne jen odkazat a do brnenskeho trafiku zahrnout jen male civily.

ad start a pristani - letadlu porucit nejde, cely algoritmus vyberu drahy zahrnuje dost velicin, zahrnujicich typ motoru, velikost letadla, vybaveni, vitr, delku drahy atd, ale prioritni jsou a zustavaji vzdalenosti od stojanky nebo od mista priletu do zony letiste. Z toho co jsem vycetrl na ruznych forech ( hlavne fora na afcad.projectai.com ) tak se nekde dari vyladit letistata tak, aby specificke drahy pouzivala opravdu tezka a velka letadla ruznym zkracovanim a pod, ale limitovat lehka neni prilis snadne - hmotnost letadla je totiz v tech faktorech opravdu az kdesi vzadu za vybavenim, smerem priletu, typem motoru a pod...
 

Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   3. 12. 2004 / 07:06
Kolbiš (OK-KOL)
Díky oběma za odpovědi, nějak se s tím teda poperu. Myšlenku aeroklubového provozu jsem pochopil a nehodlám si plánovat na LKTB lety z Rakovníka rekovnických Zlínů. Naopak možná poletí do Rakovníka třeba Maryje z Medlánek nebo OK-HKD z HERBST-u. Tady to je v pohodě. Ale čekat až někdo vymyslí trafik jednotlivých velkých společností a všechny je posbírat tak, aby to v LKTB žilo se mi zdá nereálné.

Třeba pro ty IL76 jsem našel už hotové plány pro asi 25 letadel jedné společnosti (Trans AVIA). Z nich jen jedno éro za týden sedlo v LKTB a přitom z www.planes.cz je jasné, že tam jejich éra jsou docela často. Já vzal plány pro 6 letadel (každé vypadá trošku jinak) a upravil je tak, aby do LKAA lítaly častěji. No a protože je blbost, aby tam lítala jen Trans AVIA, tak jsem tam přidal ještě ty dvě IL76. Jedna je od Kras Airu a druhá od Turkmenistan Airlines. Opět tam obě společnosti lítávají i v reále. Možná ne tak často (dvě letadla za den), ale zase nebude LKTB prázdné.

Co se týče toho pojíždění a sedání na travnatou rwy. Zkusím úplně zrušit spojení pojížděčkama mezi oběma rwy (v AFCADU taková ta přeškrknutá pojížděčka). Tím obě dráhy v podstatě oddělím a možná pak ATC bude posílat letadla HERBST-u na trávu, protože pochopí, že by jinak nemohla dojet na své stojánky. Přitom pokud živý pilot si vynutí sednout na beton a pak uhne na trávu, tak už by ho to zase mělo poslat k HERBST-u. Jsem zvědavý jak to dopadne...
 

Re: Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   3. 12. 2004 / 07:49
Marky Parky   
To ti řeknu rovnou, nedopadne. Letadlo stejně přistane na beton a teprve potom si vybere kam má jet. No a protože na Herbsťáckou pojížděčku se nedostane tak v horsim pripade zmizi, v lepsim pripade si vybere nejakou na G/A Apronu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   3. 12. 2004 / 08:27
Kolbiš (OK-KOL)
Tak to je blbý, ale alespoň jsi mi ušetřil čas s bádáním...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   3. 12. 2004 / 08:40
Zdeněk
Pokud by ses chtěl věnovat 76-kám, tak se nepravidelně oběvují v Přerově, tak 1-2 x týdně. Ještě bych zkusil zjistit podrobnosti u známého řídícího.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   3. 12. 2004 / 09:56
Kolbiš (OK-KOL)
Prosím zeptej se. Já bych ten trafic co mám do Mošnova přesunul tam. Mimochodem. Pokud mi nadiktujete jak často na kterém letišti bývají IL76 obecně (v ČR a případně SR), tak bych je mohl nechat motat jen tady a byl by to docela zajímavý obecně použitelný balíček CARGO IL76 ). To by se mi docela líbilo!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   3. 12. 2004 / 10:38
Zdeněk
Kyvadlová doprava mezi LKTB a LKPO by asi nebyla to pravé, ono to lítá asi z celé Evropy a hlavně z východu. Zkusím zjistit podrobnost a dám vědět.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   3. 12. 2004 / 11:32
Kolbiš (OK-KOL)
Mezi LKTB a LKPO určitě ne. Lítalo by se mezi domovskym a cizima. Už teď to tak mám, ale spousta těch cizích je mimo naši republiku. Ty bych mohl nahradit našimi letišti. Takže by to lítalo mezi "ruskem" a nama. Každý den na jiné letiště. Ale nikdy ne LKTB-LKPO.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AFDATA pro LKTB   3. 12. 2004 / 16:52
LU
Jo a nezapomeň na nějakýho Ruslana taky se občas v Brně objeví
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ