|  |  | | Prosvětlená okna IL76 3. 12. 2004 / 07:12 | |
|  | Některé repainty AI IL76, které jsem sehnal mají krásně namalovaná "okna" od pilotní kabiny, zatímco některé mají jen naznačené okraje a skla jsou stejně bílá jako zbytek trupu. Je to i (i když blbě) vidět na obrázku tady http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=38516&lan=0&gr=0 . kde ta zadní IL76 je jako by byla bez oken.
Chtěl bych ty textury upravit (to snad zvládnu) a ty skla vybarvit . Ale všiml jsem si, že ty lépe udělané IL76 mají v noci okna prosvětlená, pokud jsou v pohybu. Jak se to dělá? Předpokládám, že je nutné pro texturu zvolit nějakou určitou barvu. Můžete mi poradit jakou? |
| |
|
 |  |  | | Re: Prosvětlená okna IL76 3. 12. 2004 / 07:43 | |
|  | | okna maji ILka dodelana jiz od autoru, zkus si trosinku postelovat FS v display options, zvysit buffering na 8 (nebo co je tam maximalne) a taky mu nastavit texture size na "massive" mozna ze je jeste potreba nastavit nejvyssi kvalitu zobrazeni u letadel, zkousel jsem to kdysi zapnout vsechno na maximum a okynka tam byly |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Prosvětlená okna IL76 3. 12. 2004 / 08:29 | |
|  | | To je mi divné, mám to zobrazení nastaveno docela na dobré. Ale zkusím to. V každém případě na texturách těch "špatných" IL76 jsou okna namalovaná stejnou barvou jako zbytek. |
| |
|
 |  |  | | Re: Prosvětlená okna IL76 3. 12. 2004 / 07:53 | |
|  | Kdepak. Dělá se to tak, že se vytvoří "noční" varianta textury s přidaným _LM v názvu a tu FSka použije když se setmí - na tuhle texturu FSka neaplikuje žádné ztmavovaní a pod a zobrazí ji jak je - tedy ty ji uděláš tmavou a jen okna necháš světlá a pak budou v noci svítit.
Pokud tam zmiňovaná textura není, je to ten důvod proč je v noci tmavá ( použije se jen ztmavená normální ). V takovém případě si ( dle mého ) ale moc nepomůžeš, protože zda použít jinou texturu v noci se zadává již v Gmaxu při vytváření.
|
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Prosvětlená okna IL76 3. 12. 2004 / 08:26 | |
|  | | Nene. Noční textury tam skoro určitě jsou. Všechna ta éra používají stejný model, aicraft.cfg i *.air a příslušné adresáře s texturami obsahují stejně pojmenované soubory. Jsou tam vždy dva. *_T.bmp a *_L.bmp. Předpokládám, že ta "L" je ta noční. Takže jestli tomu dobře rozumím, tak to znamená opravit dení texturu (namalovat do ní skla) a pak noční texturu (namalovat do ní "rozsvícená skla"). Rozumím tomu dobře? |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Prosvětlená okna IL76 3. 12. 2004 / 11:37 | |
|  | Presne tak.
Jo a s tou konvenci _LM uz to neni tak horke jako driv u scenerek , protoze se ted textury prirazuji prïmo v Gmaxu => ze tam je _T a _L...... misto mnou zminovaneho _LM |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Prosvětlená okna IL76 3. 12. 2004 / 16:32 | |
|  | | jestli to nebude třeba tím , že ty "špatný" textury jsou cargo bez okýnek |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Prosvětlená okna IL76 3. 12. 2004 / 17:55 | |
|  | Počkej. To jako myslíš že to letadlo nemá okna na v pilotní kabině? ).
Ale už jsem to vyřešil. Ten model je dělaný tak, že používá vedne i v noci stejné textury. *_T.bmp. Jen je v noci ztmavuje. Pak má ještě jedny textury. Celé černé, pouze v místě oken je to bílé. Ty se jmenují *_L.bmp (že by to bylo od slova light?). Pokud rožnu palubní desku, tak se tato textura aplikuje na tu hlavní asi jako další vrstva. To co je "černé" je průhledné a díky tomu se vybělí jen ty okýnka. Stačilo vzít tyto textury co "svítí" a přepsat jimi ty "nesvítící" u ostatních typů a je to. Jinak to jsou všechno stejná letadla, takže mají okýnka na stejných místech )))
Zkoušel jsem zvýšit detaily FS-ce. Pak jsou lepší i ty dení textury a okna jsou mnohem výraznější než byly, ale přesto je možná ještě trošičku stmavím a budu spokojený.
PS: Dnes jsem byl kouknout do LKTB. Stály tam dva kousky. Pustil jsem doma FS-ku a stály na tom samém místě taky dva )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Prosvětlená okna IL76 3. 12. 2004 / 18:02 | |
|  | | Promiň , že jsem se narodil , já myslel , že ti chybí okna na trupu , okna v pilotní kabině bývají většinou součástí modelu. Pokud nejsou , mohou být v textuře _L (light map) jinak ve FS2004 má v textuře _l význam i alfa kanál , co je černé svítí pořád , co je bílé jen pod 10000 ft (přistávací světla) |
| |
|
|