| | | OKWWW 1. 12. 2010 / 09:37 | |
| | prečo zmizol strom o OKWWW - zaznam frekvenci a radaru ??? |
| |
|
| | | OKWWW 1. 12. 2010 / 10:15 | |
| | Protoze predtim zmizel i zaznam z YouTube a pokud budes premyslet, dojde Ti, ze to zverejneni nebylo asi uplne koser. |
| |
|
| | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 10:18 | |
| | túto odpoveď som čakal, no záznam je zase na youtube a teraz čo? obnoví sa strom? alebo naše debaty sú tu tvrdo cenzurované? |
| |
|
| | | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 10:33 | |
| | Uvazuj... Myslis, ze je to o cenzure, nebo o tom, ze by nekdo ze zdejsim "obyvatel" mohl mit problem, ze se to tu objevilo? Ja myslim, ze B je spravne a neni to cenzura ale stromecek byl smazan na zaklade neci prosby... |
| |
|
| | | | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 10:35 | |
| | Skoda, ze nejde smazat jen uvodni prispevek, ta diskuze nijak zavada nebyla. |
| |
|
| | | | | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 19:37 | |
| | Ja si myslim ze ona nahravka je soucasti zpravy uzpln a jako takova k ni ma kdokoli pravo mit pristup proto neschledavam duvod ji mazat. Jina vec je ze je toto soukrome forum muze si tedy provozovatel mazat co chce. |
| |
|
| | | | | | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 19:56 | |
| | omyl, ta nahravka nemala byt verejne publikovana (zial bola) a preto som zmazal ten cely strom. Ja viem preco som tak urobil, Jirka vie preco som tak urobil, a nebudem to tu verejne vysvetlovat (zobral som na seba aj to ze budem povazovany za cenzora alebo c.raka ale mam na to svoje dovody). A vzhladom na dany fakt budem rad ked danu vec nebudeme riesit a rozpitvavat. V pripade ze sa strom zasa rozsiri tak ho zmazem.
Beke baratom. |
| |
|
| | | | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 10:52 | |
| | je to cenzúra, nech si to nazveme akokoľvek inak. Asi som si toto fórum posunul niekam vyššie ako sa patrí, je to fórum o simulátoroch a tak ho treba brať, je tu pár naozaj fundovaných odborníkov na reálne lietanie, ktorých považujem za svojich virtuálnych priateľov, aj keď oni o tom vôbec nevedia. Tento rok mi odletelo do neba veľa pilotov a pilotiek a tak som z toho smutný a z niektorými sa stále neviem vyrovnať. V prípade OK-WWW som nikoho nepoznal, ale pre mňa ako pre pilota je to veľmi poučný prípad z rôznych hladísk a v mnohom otvára oči. Preto si myslím, že tá debata tu mala zostať, aj keď by už nebol prístup k tomu videu. Nikoho nesúdim ani v prípade OK-WWW a ani tejto stránky, len mi je z toho smutno. |
| |
|
| | | | | | | OKWWW 2. 12. 2010 / 09:41 | |
| | Diskuse o bezpečnosti létání je pochopitelně užitečná - a klidně se může stát, že užitečné rady, vyplývající z tragické události OK-WWW, se tady na péráků proberou znova (nebylo by to poprvé) - a v takové formě, že nebude potřeba uvažovat o mazání některých příspěvků (případně celého stromu).
Ono totiž i posuzovat činnost pilota nebo ATC je v diskusi snadné, v úředním protokolu a zejména v životě pak velmi, velmi obtížné... A cílem péráku není někoho protahovat blátem (navíc když víme, že pérák je jeden z pečlivě sledovaných zdrojů bulvárních pisálků - opakovaně prokázáno)
I já mám pocit (nic víc, než pocit), že ATC mohl s pilotkou probrat víc detailů - i když šlo pouze o infáka, který ale i tak udělal všechno, co musel. Toby bylo navíc - ale je taky otázka, zda to "navíc" by nebylo zrovna naopak na škodu - rozhodně bych nechtěl být v jeho kůži ani tehdy, ani teď.
Samozřejmě se nabízí otázka, zda zaregistroval diskrepance v údajích výšky (mohl? měl? nevím...), nakolik bylo rozpoznatelné, že ta holka je "completement futi" jak říkaj frantíci (ona to naznačovala...), zda by mělo význam ptát se na stav paliva a pilotce nabízet vzdálenější diverzi na větší letiště víceméně vektorováním při letu bez vidu (v dostatečné výšce a s dostatečným palivem proč ne - kdybych já někdy nedejbože vletěl do nějakých sraček, určitě by to byla moje první myšlenka - vyžádat stoupání a letět na letiště, kde mne navedou na rozsvícenou dráhu... a v zásadě paliva bych měl mít vždycky minimálně na cca 130 km... do Budějic nebylo daleko...)
Samozřejmě mne napadá paralela s doktory, u těch by se automaticky předpokládalo, že krizi musejí zvládnout - v paralele, že to ten ATC zvládne a zařídí, bez ohledu na to, na jaké židli a frekvenci zrovna sedí... Ale nevím, jak často se podobné volání v éteru objevuje a jaký signál to pro ATC znamená - nebylo to žádné voláné "médé" ani "panpan"... (a kdyby ta pilotka volala "panpan" tak by se nikdo nemohl divit ani zlobit)
Určitě je to poučení pro piloty i dispečery, nevím, jestli je v rámci školení ATC nějaký segment, kurs nebo něco - zaměřené na řešení takové krizové situace. Pokud není, zavedl bych ho jako povinné - pro staré i mladé. Koneckonců- i pilotům by takový trénink prospěl - zrovna v posledních dvou letech těch smrťáků po špatném rozhodnutí a vlítnutí do sraček bylo ňák tuze moc.... |
| |
|
| | | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 10:49 | |
| | to je silena moda, kazdou "regulaci" projevu, navic na soukromem serveru, a navic takovou, ktera je na miste, nazyvat cenzura. Prosim, zkusme se drzet vyznamu tohoto slova a pouzivat ho tam, kde to patri. |
| |
|
| | | | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 10:54 | |
| | Tak význam toho slova je naprosto jasný - omezení šíření informace.
Není podstatné jestli se tak děje z právních, morálních, ideologických či jiných důvodů.
A pokud tady někdo smaže strom s odkazem na informaci, je to cenzura.
Tím prosím vůbec nekomentuji, zda to měl či neměl smazat, zda na to má či nemá legislativní či morální právo. Vyjadřuji se čistě k tomu pojmu
|
| |
|
| | | | | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 10:59 | |
| | to je ale jen problem siritelu, ze k tomu pouzivaji cizi nastroje Podle teto definice je cenzura i to, kdyz si umeju auto, na ktere si pred tim psali prstem do prachu lidi nejaky vzkazy |
| |
|
| | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 11:04 | |
| | Včera tam byl i odkaz na stránku, kde byl ten protokol o vyšetřování této nehody. Neměl jsem na to čas, že se podívám dnes. Pokud to není na závadu, jaký je ten odkaz? |
| |
|
| | | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 11:05 | |
| | www.uzpln.cz/zazpr10/z144.pdf |
| |
|
| | | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 11:05 | |
| | | |
|
| | | | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 11:07 | |
| | | |
|
| | | | OKWWW 1. 12. 2010 / 19:56 | |
| | Možná se časem to video (nebo podobné) objeví třeba na stránkách AeČR, kde pár takových věcí je. Nebo je tohle nějak odlišný případ, kdy se to zveřejnit nemůže? |
| |
|
| | | OKWWW 2. 12. 2010 / 01:39 | |
| | Upřímně mám pocit že se tu zase hladí kocour proti srsti, každopádně jestli to nebylo košér na péráku, tak je to na Aerowebu. |
| |
|
|