|  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 21:04 | |
|  | | |
|
 |  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 21:14 | |
|  | aha.. tak uz vim , proc piloti stihacek nosi helmy, pres ktey jim neni videt do obliceje ...
fuj, nechtel bych v tom sedet. |
| |
|
 |  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 21:22 | |
|  | no když se šlo na gripeny, tak taky každej musel jít na cetrifugu a natáčeli ho a to video mu dali na památku a samozřejmě se udělaly fotky a ty se pak daly na letce na nástěnku aby si každej mohl prohlídnout, jak vypadá debilně  |
| |
|
 |  |  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 22:50 | |
|  | | |
|
 |  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 21:31 | |
|  | Jsem čekal, kdy mu ty voči vystřelej ven  |
| |
|
 |  |  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 22:12 | |
|  | Myslim,ze to si niekto pohral s tym videjkom predtym nez to dal von.V kazdom pripade pri pretazeni ti nejdu oci von,haha,je to tak do grotesky.Jako sranda to je.
V skutocnosti sa tvoj obzor zuzuje az do takeho kolecka,mne to vsetko zozltlo co si pamatam a obraz do tenkeho pruzku,no a niektori potom zachrapu.S ocami to je podobne,ze sa postupne privieraju,az pilot uplne odide a je v bezvedomi.
Na MiG-21 boli akrobaticke cvicenia,pri ktorych pred kazdym zaciatkom vertikaly sa robili zatacky o 360° na maximal a potom na forsaz pri rychlosti 900-950 km/h,pri tom pretazenie malo byt 5,5 az 6,5g, no a ked si to pilotek nechal rozbehnut cez 1000, tak uz to neslo utiahnut,uz rastlo pretazenie aj rychlost,a bolo treba stiahnut forsaz alebo ju vypnut,bo sa mohol uspat a zle nedobre skoncit.
Zas ma napadla jedna prihoda z Lini,kedy sparka s nemenovanymi pilotmi robila akrobacku,a bol tam aj sikmy premet,co je dost zlozity prvok,a po zvrate nasledoval ten sikmy premet,kde sa pri zostupnej fazy pri dostatocnom nestiahnuti plynu masinka pekne rozbehne proti zemi a obidvaja tahali dost az sa uspali,instruktor este stihol stiahnut na volnobeh. Bolo tam okolo 9,5g/pri neskorsom vysetrovani zo Sarpu-letovy zapisovac/a v dolnej fazy mali 200m nad terenom a cele to skoncilo vo vyske 1000m,bez rychlosti - podla zapisovaca bola rychlost "0" a plyn na volnobehu.Instruktor ako sa prebral dal plny plyn,ohlasili pruser riadiacemu a isli na pristatie.To znamena,ze cely obluk od polohy proti zemi az do precitnutia v horizontalnom lete na vyske 1000m boli v spanku a ani netusili ,ze boli hodne blizko fatalnemu pruseru.Zaujimave na tom je,ze masina bola v horizonte par sekund na padovke,ale ako jej nikto do toho nehrabal,tak chvilu vydrzala bez akychkolvek priznakov bez padu a pekne si letela.
Hned sa prerusilo lietanie a urobil sa rozbor,ako vzdy pri nejakom pruseri,ale lietalo sa dalej. |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 22:26 | |
|  | No potěš koště, někdo se podruhé narodil 
Amíkům (to jsou ti co tyhle krásný věci lítají s Anti-G kalhotama) do nových letadel montují automatickou katapultáž, pokud se to řítí k zemi a nikdo nehrabe do řízení...
Koukám to má asi smysl ;p) |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 22:32 | |
|  | no dovolím si nesouhlasit. některým soudruhům tedy skutečně ty oči z důlků lezou. nevím, jestli ses někdy při takovým přetížení viděl, ale asi by ses celkem divil, jak vypadáš 
já zase přihodím historku ze švédska, kdy jednoumu z pilotů antigéčka nalomily žebro. nicméně on si toho nevšimnul a ještě s tím lítal 14 dní  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 23:18 | |
|  | A ty si sa videl?
Druha vec z toho Svedska, povedz,co robilo jeho rebro u pasu? Anti-gecka nohavice ti siahaju tak po pupok.To by musel mat komplet vyskovy oblek,ale v tom sa nikdy akrobacia nerobi,ten sa berie na lety vo velkych vyskach.Tak? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 08:24 | |
|  | prostě je měl špatně nasazený, vejš no
a jak říkáš, sahají po pupek a poslední dva páry žeber máš níž. aspoň já to teda tak mám  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 08:34 | |
|  | A kolik ze mas paru zeber? ;o)) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 08:55 | |
|  | 2-3 plasticky operace a budes mit pupek taky vejs nez zebra  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 12:24 | |
|  | proč tu sakra neni kuma teďka  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 17:55 | |
|  | Co teďka, jaký nejni?
Já mám pupek 7cm pod žeberním obloukem, a to jsem myslel, že to bude víc, když se tak kouknu na svuj Homer-Simpson profil  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 09:36 | |
|  | , si ty vobec pozemstan? Nedalo mi to a zmeral som si od pupku k poslednemu rebru a je to dobrych 16 cm , a to nemam vyoperovane ani jedno.
Je to jasne,uz su medzi nami! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 10:16 | |
|  | Tak ted jsi mi nasadil brouka, ja mam 8... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 10:48 | |
|  | To neres, dandee je taky mimozemstan ;o)
A nebo, je varianta, ze to prehanel se zapornyma pretizenima a "povyrostl" ;o)) |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 22:44 | |
|  | A nezáleží na tom, jestli je to přetížení kladný nebo záporný? Dá se proti tomu omdlení vybudovat nějaká odolnost (tréninkem), nebo je to neměnná fyziologická vlastnost u každého jedince jiná? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 22:47 | |
|  | natrénovat se to dá. tak samozřejmě každej snese jiný přetížení, ale rozhodně to natrénovat jde. na začátku tě uspí třeba 5 géček a pak vydržíš 10 a ani to s tebou nehne a na přetížení kladným a záporným záleží. při kladným se ti mozek odkrvuje, při záporným naopak a všeobecně je horší to záporný. a vubec nejhorší je přechod z kladnýho na záporný |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 22:49 | |
|  | Zajímací, těžko se to představuje, když to člověk nezažil... Zajímalo by mě, kolik snesu já  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 23:37 | |
|  | A nebo jako Kvočur a Pugačev, co ve 300 metrech utočí 360 stupňovou zatáčku na 12G a pak se usmívají jakože nic ;o)
Speciálně Kvočur má ale taky krk jak kulturista ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 08:05 | |
|  | IMHO ze zápornýho na kladný.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 08:19 | |
|  | jo a nebo tak já věděl, že jeden ten přechod je horší jen jsem si nemohl nějak vybavit jakej  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 11:35 | |
|  | záporné přetížení je horší pro organizmus z toho důvodu, že orgány jsou v těle zavěšeny jakoby vismo dá se to představit jako houpačka na lanech. Pokud působí kladné přetížení, tak to jen namáhá úpon orgánu na tah a je to jakoby v pohodě, pokud je přetížení záporné, stejně jako ta houpačka se orgán nekoordinovaně pohybyje proti smyslu zavěšení, s čímž si už organizmus moc neporadí  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 11:44 | |
|  | Zažil jsem něco kolem 0G. Na pár vteřin fajn, ale jít níž nebo na 0 na delší dobu... to by nedopadlo dobře   Hluboký obdiv, kdo to zvládá  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 12:12 | |
|  | Tak 0G snad zazižeš na leckterý pouťový atrakci ne? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 12:15 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 12:22 | |
|  | No a? Je teda fakt, že -1G bude taky ještě v pohodě (je to jak viset hlavou dolů), ikdyž v tom éru už to bude zas o něčem jiném (oči vidí něco jiného než hlava cítí a tak to člověka dokáže docela mást). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 13:03 | |
|  | To mivam po rumu tohleto  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 13:06 | |
|  | Myslíš, že když v éru visíš hlavou dolů, tak to oči nevidí? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 13:11 | |
|  | Vidi, ale urcite si o tom mysli neco jineho  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 13:21 | |
|  | fspilot nejspis lita ze zavrenyma ocima (nebo s vypustenym vnitrnim uchem). jinak si nedovedu predstavit, kdyz je hlavou dolu, ze oci vidi neco jineho, nez mozek .) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 14:16 | |
|  | Sice chápu, že vlastnit ULL licenci musí být sakra velá věc, ale to, že letadlo, na kterém lítáš nesnese jiné zatížení, než +1G, že nemůže nastat jiný případ...
Jen abych tě uvedl v omyl... určitě znáš http://www.youtube.com/watch?v=9ZBcapxGHjE
Ta voda ve sklenici tam drží hádej proč? A kdybys tam zavřel oči, hádej jak si budeš připadat, ikdyž budeš hlavou dolů? To aby vaše dokonalost mohla pochopit, o čem mluvím, když zas ze sebe dělá chytráka a přitom vůbec nemá tušení "vo co gou"... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 14:23 | |
|  | tak teda, koukam, ze pilot teoretik promluvil .. na cemz ale neni nic spatneho, pokud mu ta teorie kapku neunika. nechapu, cos e cilis, kdyz jsi mi potvrdil , to co jsem napsal a to, ze litas se zavrenyma ocima 
a mmch, tralalajty maji povolene nasobky o neco vetsi, nez +1G. neco si nastuduj, nez zacnes machrovat  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 14:29 | |
|  | o studiu bys měl uvažovat ty. Abych neurazil Víťu, tak použiju (snad) správnou terminologii.
Mozek není zrovna přizpůsoben chování v prostředí jiném, než +1G, takže pokud vnitřní ucho vysílá signál do mozku, že je "hlavou dolů" a z očí přichází úplně jiný signál (vidíš že jsi hlavou nahoru), tak to mozek může více, či méně mást - dostává protě dvě protichůdné informace (a o tom se bavím já) - už docvaklo? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 14:31 | |
|  | zkus nejdriv ujasnit zakladni fakta, o kterych sebavime. nejdriv tu napises o tom, ze kdyz zavru oci, tak bude mozek zmatenej o tom, kde je nahore a kde dole. coz jsem ti nikde nerozporoval.
a ted tu zase pises o tom, ze vidim neco jinyho, nez si mysli mozek. tak kurna, mam mit zavreny oci, nebo otevreny? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 14:35 | |
|  | Proč ze sebe děláš hlupáka? Nebo to fakt nechápeš? smutné... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 17:16 | |
|  | Tyjo, taky bych se pohadal, ale nevim, o cem se bavite.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 17:28 | |
|  | O tom, ze piloti, kteri letaji akrobacku se zavrenyma ocima obvykle nevi kde jsou.
...a ja se jim nedivim. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 18:26 | |
|  | Tak to bych vedel, kde jsou. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 14:28 | |
|  | ...kua, nedávno se objímáte na fotce a teď na sebe štěkáte... jste manželé, nebo co? A co máš proti ULL licenci? Není jedno na čem se zabiješ? On i ULL tě dokáže vytrestat...
Celou dobu tu popisuješ iluzi za letu - jen jsi měl k tomu na začátku připsat, že buď máš zavřený oči, nebo nevidíš z kabiny ven - pak by ti dal tragéd pokoj, takhle tě jen chytá na slovíčkách, jelikož jsi nedal plnou informaci 
Peace, brothers! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 14:29 | |
|  | fspilot ma nasprtanou teorii. ten se nemuze zabit.
ps: co delas v sobotu v poledne do dvou odpoledne?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 14:40 | |
|  | ...asi s tebou půjdu lítat když se tak ptáš....  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 14:47 | |
|  | spravna odpoved  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 14:31 | |
|  | Pro tragéda bude vždycky něco, co by moh vypíchnout... Mě šlo o zmatení mysli (vidíš něco jiného, než cítíš). Ostatně na takové situace existují různé studie, které prováděla (provádí?) např. NASA ve vesmíru na zvířatech. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 18:02 | |
|  | Když ty to Tragédovi tak krásně usnadňuješ, dobře se to čte!
Myslím, že "zmatení mysli" je ten nejsprávnější výraz, co tu zazněl, a že by bylo dobré jej zavést do odborné terminologie.
Protože jak to tak čtu, tak to je právě ten stav, který u (virtuálních) pilotů nastává nejčastěji |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 14. 12. 2010 / 22:51 | |
|  | To jsi napsal dobře dochtore 
Jde o takzvaný mozkový vertigo.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 14:07 | |
|  | Achjo... když je příležitost, proč si nerýpnout že? to svědčí o vysoké inteligenci některých přispěvovatelů...
Děláte, jako by nešlo letět hlavou dolů tak, aby si tělo myslelo, že je v normální poloze nebo naopak... Možná by to chtělo postudovat, co to G vlastně ve skutečnosti znamená... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 14:12 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 14:19 | |
|  | Oh, pardón, že nepoužívám tebou standardizovanou terminologii...
Občas mi připadá, že se bavím a arogantním tupcem, za kterého tebe (narozdíl od tragéda) nepovažuju |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 15:00 | |
|  | To neni moje terminologie. Ty proste motas dohromady kinetozu a iluzi za letu. A ke vsemu nesnes trochu jemneho humoru... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 16:11 | |
|  | Mám prezenataci o zdravotní způsobilosti, kde jsou tyhle a další jevy popsaný. Kdybyste měl někdo zájem, dejte e-mail a rád pošlu  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 18:04 | |
|  | Znám "bod G" , i když někteří odborníci uvažují o tom, že neexistuje.
Pak je tu gravitační zrychlení, ale to se zase pro změnu píše " g "
A tak skutečně nevím, co z toho máš vlastně na mysli ty.
 |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 15. 12. 2010 / 08:06 | |
|  | Tak teď jsi mě Vašku potěšil, já zmínku o bodu G psát nechtěl, aby jste neřekli, jaký jsem chlívák (když už jsem chlívák)
Jsem rád, že z pozice lékaře si se toho ujal ;o))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 13:25 | |
|  | IMHO i v pouhym rychlovýtahu zažiješ několik G, na pouti se dá zažít snad i 3, možná víc, na některejch volovinách.  |
| |
|
 |  |  | OT: 9G video :) 12. 12. 2010 / 23:46 | |
|  | Hezky ... skoro jako u nas na hajzlu  |
| |
|
 |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 00:26 | |
|  | mate u vas na hajzlu skryty kamery? |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 00:55 | |
|  | Možná lepší nevědět  |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: 9G video :) 13. 12. 2010 / 08:41 | |
|  | tam toho je skrytyho   |
| |
|
|