|  | Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru 20. 12. 2010 / 14:50 | |
|  | "základní hrubá kalkulace"
V případě použití FlightGearu v linuxu (http://www.flightgear.org/ ) jsou náklady na software nula Kč (jinak jen náklady na operační systém). Programy na vývoj 3D modelu, panelu, scenérie, atd., jsou taky zadara (Blender, GIMP, ...). Např firma LFS Technologies v linuxu vyvinula full scale cockpit simulator Boeingu 737 NG ( http://www.lfstech.com/ ).
(FG je dále dostupný pro Win 32, Mac OS X, IRIX, Solaris)
Další uživatelé FlightGearu: NASA, vývojová centra (Aeronautical Development Agency, Bangalore India, Institute of Aerospace Engineering at the RWTH Aachen), několik univerzit (např. http://hcilab.uniud.it/pan/index.html )
viz http://wiki.flightgear.org/index.php/Professional_and_educational_FlightGear_users
Používá se i u nás - viz nějaká konference Univerzity obrany (http://www.unob.cz/skola/uo/fvt/struktura/k206/Documents/veda/MDSPSL2010_Sbornik.pdf ), na ČVUT (http://dce.felk.cvut.cz/waszniowski/HIL_FBW/HIL_FBW.htm )
Letovej model pro FG může bejt např. JSBSim; JSBSim funguje na principu výpočtu sil a momentů na zadanej 3D model. Používá se i profesionálně (viz uživatelé FG). Zdá se že je to docela dobře udělanej model, např. při přistání si pilot musí dát záležet (narozdíl od MS FS), nebo chytne "kozla"; nevzpomínám si, že by se mně toto stalo v MS FS. Letový modely pro FG se snaží o max. preciznost simulace (většinou vznikají na univerzitách), ale je možný i definovat si svůj vlastní model.
FG je možný propojit s různejma softama: MathWorks, Simulink, Matlab.
Velká výhoda oproti MS FS je ta, že FG (včetně letovejch modelů) je opensource, takže je možný provádět úpravy vlastního programu, hledat chyby, zkoumat jak to funguje, atd. Prakticky všechna nastavení, definice panelů, aerodynamiky, "logiky", atd. jsou v souborech v textovým formátu, není potřeba zápasit s binárníma souborama.
Díky "otevřenosti" by mělo bejt jednodušší i připojování periferií a zase přizpůsobování, řešení konfliktů, hledání chyb, atd.
Licence FG je GPL (http://cs.wikipedia.org/wiki/GNU_General_Public_License ). Na webu se někdy o výkladu licencí vedou nekonečný diskuze, ale když to zjednoduším, tak GPL říká: s programem pod GPL je možný dělat cokoliv, ale když ten program někdo zveřejní, tak na požádání musí zveřejnit i zdrojovej kód.
FG používá OpenGL, HW nároky se liší podle addonů a jsou přibližně stejný jako u MS FS9.
Zbytek v SZ.
|
| |
|