FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 9. 5. 2024, svátek má Ctibor Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT- Focke Wulf s rozbitou nohou Jeden příspěvek | Celý strom
OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 01:59
Milby
Ahoj,
v roce 2009 mel bejt tusim tenhle krasavec u nas na Airshow, ale mel rozbitou podvozkovou nohu a ted cumim na tohle a ono to je z roku 2010.. No to se teda nedivim, že ta noha nevydrží
http://www.youtube.com/watch?v=zRCneGd3VrQ&feature=related
Mimochodem, pristi rok by to melo bejt velky 20 let je 20 let Tesim se
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 08:28
dandee
No to bol nabeh na pekneho kozla.Ovsem moc z toho videt neni pri pristatii,to musi byt sila. Asi bol rad,ze to zvladol.
Ale spliest si Mezka s Fockem,tak to je co povedat. /komentar c.1/
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 08:45
Lowmick   
No ono to skoro i vypada, ze byl spis divakem nez hercem. Ty tlumice "asi" nejsou ze Cmelaka, tak na nekterych letistich s ostruhou nezbyva, nez pritahnout a cekat, jestli lidi budou tleskat nebo jestli ti pobezej naproti s hasicakama.
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 12:35
kuma   
A jak je to s kozlem u ostruhového podvozku - já myslel, že kozel je specialita příďáku. Nemyslím jen odskok při nezdařeném přistání... ale kozel jako rezonancí akcelerované odskoky (s postupně se tvyšující amplitudou) končící dopadem na příďák, který už to napočtvrté (..napotřetí) nevydrží a rupne.
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 23:45
AJS
Já teda taky doposud žil v tom, že kozel je jen záležitost letadel s příďákem

Kdesi jsem četl, že problém Fw-190 při přistání je, že se poměrně brzo utrhne a v podstatě ze zřítí, nedají se s ním dělat dudlačky á la Spitfire či Trenér.
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 23:49
xWing   
Nieco taketo ?
http://www.youtube.com/watch?v=lhUO4pdGCf8
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou - kozel --> co s tím..?   31. 12. 2010 / 00:42
Lukas.wz   
No když je tu to video.. Co ono se to vlastně děje? Ono už nejde to éro podchytit motory a zvednout ho? Vidím, že to je turbovrtule, tže by to chvilku trvalo ale i tak.. A co je vlastně příčinou? Vysoká rychlost při přistání? Beru jakékoliv info od rady starších a zkušenějších.. Ať se aspoň něco naučím..
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou - kozel --> co s tím..?   31. 12. 2010 / 01:27
Tragédie v JRD
toz co by .. pri prvnim pokusu o podrovnani mu to vyplavalo a chlapce to rozhodilo natolik, ze uz za cely zbytek videa nepodrovnal (a ani se o to nepokusil) a poskakal to po trech bodech (a po pridaku). fuj. jako bych slysel instruktory .. tahééééj, tahééééj

(z tepla obyvaku by) stacilo, kdyby po tom vyplavani povolil, srovnal se a pomalu zacal tahat... pristal by pekne. a kdyz uz ne po tom vyplavani, tak po jakymkoli z tech odskoku.
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou - kozel --> co s tím..?   31. 12. 2010 / 16:06
kuma   
Ještě připomínka k Tragédovi - instruktoři v takové chvíli nekřičí "!tahej, tahej!" -m protože to jem právě blbě. Jak je taky slyšet na tom videu, instruktor tam křičí: "podrž berany, podrž ty berany!!" - právě aby pilot netqahal (a netlačil) - ale jen podržel a vydudlal rychlost...
 

OT- Focke Wulf - kozel --> co s tím..?   31. 12. 2010 / 09:04
kuma   
"Kozel" je - jak už jsem naznačil výš - v první řadě nezvládnuté přistání - špatná reakce pilota na tzv. odskok. Letadlo se plouží nad zemí poblíž pádovky, ale ještě letí. Z nějakého důvodu (může jich být několik) pilot drcne do země - a letadlo odskočí. Při tom se ale pilot lekne, přitáhne a éro vzepne čumák - a pilot se teď lekne pádu z větší výšky (že by vyplaval a pak zkráchnul třeba z 5 metrů) - a rychle potlačí. Éro opíše elegantní oblouk a znovu drcne do země. Před tím se ale pilot znovu lekne a přitáhne. To už éro nestihá tak rychle, drcne často už víc příďákem, než hlavním podvozkem - ale znovu odskočí - a protože je přitaženo, znova čumákem nahoru. Pilot se znova vyděsí a potlačí - a tak se cyklus opakuje - dopředná rychlost letadla se zmenšuje a amplituda odskoků se zvětšuje (při klasickém kozlu - je to následek nevhodných zásahů pilota do řízení). Pokud se pilot neprobudí a nezareaguje, vše skončí vylomením příďáku, pak už většinou éro pouze zblble leží na čumáku...

Opatření proti kozlovi - nepřistávat na vyšší rychlosti, než se má, nepřibíjet éro na zem, ve správné výšce dělat přechodový oblouk, při podrovnání nevyplavat, ale plynule a přiměřeně (ani moc, ani málo) s vytrácením rychlosti natahovat éro tak, aby s posledním zbytkem vztlaku dosedlo na hlavní podvozek - pak něžně položit přední kolečko.

Pokud dojde k odskoku, jsou dvě situace - nízký odskok a vysoký odskok. Při nízkém odskoku je třeba vydržet s nervem, pouze podržet (!) knipl, jak je, nebo jen lehounce přitáhnout (vůlí se člověk musí držet, aby neudělal "nahoru-dolů-nahru"). Éro pak chvilku plave - a vytratí rychlost, přistane na zadní a vše je O.K.

Pokud je vyplavání vysoké (obvykle při příliš vysoké rychlosti na přistání), jsou zase ještě dvě možnosti - buď je rychlost ještě dost vysoká a před námi je veliká a dlouhatánská dráha - pak se éro podrží v luftě a udělá se znovu sestup, přechodový oblouk a přistání (pečlivější).

Pokud ale dráha je krátká, přebytek rychlosti malý a hrozí pád z větší výšky (> 1m), je jediné řešení - naložit co se do kotle vejde - a go around.

To video s L-410 ukazuje málokdy se dostavivší konec - tedy že při poskakování se rychlost vytratí pod pádovou a že součastně použitý kopáč (L-410) je natolik houževnatý, že to chudák jeho podvozek vydrží. To by s cesnou fakt nešlo...

Na simulátoru (pokud není full-motion) se to cvičí těžko, protože vyvolávajícím faktorem je právě to leknutí z blížící se země a pocity při odskoku a vyplavání.
 1x  

OT- Focke Wulf - kozel --> co s tím..?   31. 12. 2010 / 14:17
Milby
Ty vado, ja jako naprostej laik vzdycky z toho zasnu, co z toho udelate za elaborat Aspon se vzdelam
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   31. 12. 2010 / 17:04
dandee
Ked som to podrobne studoval,tak prve pristatie dobre na 3 body,druhe taktiez na 3 body,ale tretie uz na ostruhu,a stvrte na hlavne podv. nohy a uz to zacalo.Tak sa mi vidi,ze pilot mal vsetko v poriadku,len to nechal viac spadnut,ale na 3 body je regulerne pristatie. Asi je to masina,ktora takto pristava standartne,a je asi velmi hakliva na nerovnost terenu,lebo asi aj to tam malo vplyv na to skakanie.
Niekto tam napisal,ze co tak to znova zdvihnut.No to by som nedoporucoval,lebo tieto masinky ako FW a Mezek maju velmi silne motory a pri pridani plynu dochadza k velkemu narastu vykonu a aj momentu a masina sa dokaze otocit na chrbat pri takychto labilnych rezimoch na padovke.Dokonca jeden pilot od Mezka popisoval,ze nesmelo sa mu pri vzlete na fleku dat plny plyn,lebo sa prevratil.Dochadzalo casto k tymto nehodam.
Takze u vrtulakov vobec neopakovat okruh,len zabetonovat riadenie a drzat.Akonahle zacne pilot riadit dopady,tak si to este zhorsuje.A to vlastne plati aj na prudovych.Neopravovat podrovnania pokial je to kozel.Iba drzat a zabrzdit, v spravny cas.
Potom treba aj rozlisit nizke podrovnanie a vyplavanie,co neznamena,ze to je kozel a vtedy sa ma znova podrovnavat a dosadnut.
Takze zaverom,kozel vznikne narazom na zem a naslednym odrazenim do vzduchu,a lietadlo zpravidla uz nema dostatocny vztlak na opravy chyb,takze postupne pada a odraza sa vyssie a vyssie.
Niekde sa da na internete najst dokument o vycviku pilotov na F-100 Sabre,kde dochadzalo casto ku katastrofam na pristatii,ked pilot s tym zacal pumpovat po dotyku a odrazat sa , dal tam plny plyn,forsaz a masinka sa pri nedostatku vztlaku / bola pretiahnuta/, zrutila v akomsi vykrute na zem. Pilot mohol davat kontra kridelka , ale zbytocne. Podobne takto reagovali aj MiG-15 ky, a robili to aj pri vzlete,ked pilot pretiahol masinu pri odputani a ta spadla po kridle.
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 08:30
dalat
V pohode, v sturmovi takto bezne pristavam
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 09:31
Switch   
Všech pět přistání bylo pěkných
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   31. 12. 2010 / 01:37
Tragédie v JRD
to budou drahe pristavaci poplatky
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 11:04
Zouzman Air
Obávám se že tehle stroj spíš potřeboval plováky :
http://www.meretmarine.com/article.cfm?id=113494
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 12:37
kuma   
Tak, tak... Asi to nějaku chvíli potrvá, než ho zas bude možné vidět někde na nebi (i když - už jsem slyšel, že mapy a sedačky už usušili )
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 21:23
ondras   
Vylovení,vysušení,odbahnění.
Takové škody.....
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 22:37
Milby
Jé, to je ten samej? No ten má teda smůlu..
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 12:33
kuma   
tady je totéž z jiného úhlu, zas tak strašné to není... myslím...
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 23:28
Algy   
Kde?
 

OT- Focke Wulf s rozbitou nohou   30. 12. 2010 / 23:48
kuma   
Aha, nojo, někde jsem vytrousil odkaz!

http://www.youtube.com/watch?v=WP4ekEkwLE0&NR=1
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ