FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 8. 8. 2025, svátek má Soběslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Inner marker (IM) Jeden příspěvek | Celý strom
Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 18:32
Zase v opozici a zase blbě   
Dnes mi na krátkém finále na dráze 04R na KJFK zapípal krátce Inner marker. Docela jsem se podivil, protože s IM jsem se předtím nikdy nesetkal. K čemu vlastně slouží a co označuje? Proč se na většině letišť nepoužívá?
 1x    Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 18:40
Hermann   
rekl bych ze indikuje CAT II minima
   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 18:45
Kachna
Je to bližná.
   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 18:52
litinoveweedle (CSA381)
Nemyslím si. Bližná a dálná jsou NDB.
ILS markery jsou často kolokovány s NDB ale v tomto případě sedí spíše na outer a midle marker. Inner v našich podmínkách pokud vím nikdy nepoužíval.

Inner marker:
Similar to the outer and middle markers; located at the beginning (threshold) of the runway on some ILS approach systems (usually Category II and III) having decision heights of less than 200 feet (60 m) AGL. Triggers a flashing white light on the same marker beacon receiver used for the outer and middle markers; also a series of audio tone 'dots' at a frequency of 3,000 Hz in the headset.

S pozdravem
L.
   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 18:55
Zase v opozici a zase blbě   
Čili pokud jsem to správně pochopil tak jeho jediný význam je indikovat přelétnutí prahu dráhy...
   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 19:00
litinoveweedle (CSA381)
Všechny markery nemají jinou funkci než indikovat přelet daného místa... ))
   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 19:05
AJS
Markery se na přiblížení používají (možná už bych spíš měl říct používaLY) buď jako návěstidlo pro kontrolu výšky na sestupu, pro určení step-down fixu, FAFu, MAPt a čeho zrovna bylo potřeba. Protože je jejich kužel poměrně široký, zejména při přeletu OM, ke kterému dochází ve větší výšce, je i jejich přesnost nevalná ve srovnání s DME či prostorovou navigací. Rozhodně se nepoužívají pro určení minim při ILS, (ani CAT I, natož II), protože na to jejich přesnost nemá. Ani přelet prahu dráhy neindikují, na to jsou od něj dost daleko. Ale už v podstatě mizí z povrchu zemského.
 1x    Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 19:11
AJS
Jinak krásné přiblížení se třemi markery je v ČR v Kunovicích, na tom se to dá hezky ilustrovat. Jeden určuje FAF, jeden step-down fix a zároveň podmínku pro pokračování do minim, jeden MAPt
40825 B / 586 x 500 / marker.jpg
   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 19:21
litinoveweedle (CSA381)
Původní otázka nicméně zněla, k čemu je inner marker. A ten byl opravdu míněn jako identifikace minim pro CatII/III v dřevních dobách. Dnes ho nahradil radio altimeter.
A v této funkci u nás nikdy marker pokud vím použit nebyl.

Jinak markery se samozřejmě dají použít na indentifikaci čehokoliv, v tom s tebou nepolemizuji.

S pozdravem
L.
   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 21:20
Rychlokvaška
Nedokážu si představit pípání jakéhokoliv markeru, které by určovalo minima. Jednak se minima liší podle typu letadla a jeho vybavení (a firemních postupů), druhak třebas u CAT III by musel být marker v místě, kde by poněkud zavazel. V neposlední řadě takovej marker jak už říkal Radim má poměrně velký kužel a pípá to setsakra dlouho na nějaké přesné určení tak krátkého okamžiku, jakým jsou LVP minima.

Takže identifikace MAPt ano, identifikace minim nevím nevím...
   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 19:17
litinoveweedle (CSA381)
No používaly. Do dnes se používají... v Jeppíkách najdeš u dost ILS výšku v G/S nad nějakým markerem - typicky OM. Je to i součastí app briefinku:

... at OM on G/S at 2700ft.

A při přiblížení:

... passing OM, 2700ft check.

Nepolemizuji s tím, že DME je přesnější a hlavně poskytuje téměř kontinuální údaje - vzdálenost/výška. Jen říkám, že markery stále nejsou k zahození - minimálně proto, že si na tebe dokáží pípnout - je fajn když se mi ozve marker, ja se znovu kouknu do mapy a zkontroluju výšku. Už se mi párkrát stalo, že byl kvalt na APP a altimeter mi zůstal na 1013 - tohle to rychle objevilo. Samozřejmě jak jsem psal s DME pořídíš stejně. Jen Ti tam chybí ten spouštěč - zvuková indikace markeru při přeletu.

S pozdravem
L.
   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 21:38
Rychlokvaška
To je sice pravda, ale u drtivé většiny těch přiblížení je u onoho markeru na chartech taky DME vzdálenost, když už ne z ILS, tak aspoň nějakého airport VORu...

Je to opravdu minulost, velmi nepřesná a velmi zastaralá.
   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 21:41
Zase v opozici a zase blbě   
A markery tu byly před DME? Proč tedy vůbec zpočátku vznikaly?
   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 21:49
Rychlokvaška
Jojo, dávno před. Byly určené proto, aby jsi věděl, že jsi přeletěl konkrétní místo a provedl kontrolu, většinou výšky, konfigurace, apod.

Je možné, že markery ještě zažijí renesanci. Receiver má každé éro a tak se objevil projektík na jejich využití pro varování proti runway incursion (velké téma, hlavně v USA). Idea byla, že jakmile svítí red stop bar a detektor zjistí, že letadlo ji překročilo, ozve se na markerových 75MHz hlášení, které bude něco jako poslední varování pro piloty.

Zkoušeli to nedávno v Manchesteru a je to celkem dobrej nápad, bohužel předpokládá, že zvuk z markeru mají všichni puštěný a s dostatečnou hlasitostí, což ne každý dělá...Třeba to k něčemu bude časem...
   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   7. 1. 2011 / 09:06
AJS
Jojo, Markery jsou jedním z nejstarších navigačních zařízení, byly tu dlouho před DME. Spolu s traťovými NDB, majáky na přiblížení a už i VORy mizí ze světa, sice ne tak rychle, jak se čekalo (před deseti lety nám na škole říkali, že do deseti let zbydou jen DME a ILS), ale každou chvíli člověk vidí jev, jako před nedávnem v Praze (kde mi potvory vzali nejdřív RASIM a teď Pa-pír-ní-ky s Ra-ráš-kem), tam, kde byl ještě nedávno VOR, je nyní jen díra na mapě s nějakým divným traťovým bodem. Prostorová navigace potřebuje hlavně DME, případně GNSS, té jsou nějaké pípátka a ručičky radiokompasu ukradené


Výhodou při zachování Markeru je, že ILS může být letěn i bez DME. Je to adekvátní varianta pro kontrolu výšky, i když už přesností neodpovídá požadavkům dneška. Tam, kde MKR zmizel, se přiblížení přejmenovává většinou na ILS DME XX, nebo ILS XX s poznámkou Dme Required, viz LKPR, tzn. s nefunkčním DME se to nemůže letět.

   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 19:02
Kachna
jsem to ale idiot,...

   Seznam příspěvků  

Inner marker (IM)   6. 1. 2011 / 19:04
Hermann   
debil ses
   Seznam příspěvků  

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ