|  | Ridici 30. 1. 2011 / 10:04 | |
|  | Každý řídící má přidělen nějaký prostor (např. ta Praha radar TMA, nebo jeho část) a podle toho, jak mu tam co lítá může dovolit letadlu stoupat nebo klesat a určuje ty hranice tak, aby:
1) nepovolil stoupat letadlu nad nebo pod svůj prostor (pokud to nemá dohodnuto s řídícím, do kterého prostoru by to letadlo vletělo - což se při větším provozu moc nedělá)
2) aby nepovolil letadlu stoupat do hladiny, kde by potenciálně mohlo být kolizní s jiným letadlem, které do té samé hladny taky stoupá nebo klesá, popř. už tam je (zajišťuje tím třebas vertikální rozstup)
Tzn. když si vezmeš, že Praha radar (LKPR APP) má horní hranici vzdušného prostoru FL165, tak sám od sebe nemůže povolit IFR letadlu stoupat víc, jak do FL160, protože ve FL170 už by to letadlo bylo mimo jeho prostor zodpovědnosti. Jakmile je letadlo bezpečně nekonfliktní (tzn. že mu nebude hrozit srážka s ničím v té hladině FL160 - a to může být ještě ve stoupání níž), LKPR APP předá letadlo dalšímu stanovišti (přeladí) a to si ho bude stoupat dál podle svých možností.
V podstatě totéž v bleděmodrém platí i pro směrové vedení letadel. |
| |
 | Ridici - SkyTravel 1164  | 30. 01. 11 v 09:32 |
|
 |  | Ridici - Teflon_490  | 30. 01. 11 v 09:42 |
|
 |  | Ridici - FSPilot  | 30. 01. 11 v 10:04 |
|
 |  |  | Ridici - N.G.  | 30. 01. 11 v 11:00 |
|
 |  |  |  | Ridici - FSPilot  | 30. 01. 11 v 11:41 |
|
 |  |  |  |  | Ridici - N.G.  | 30. 01. 11 v 16:49 |
|
 |  |  |  |  |  | Ridici - FSPilot  | 30. 01. 11 v 17:34 |
|
|