FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Beta verze Letiště LKCDUB Jeden příspěvek | Celý strom
Beta verze Letiště LKCDUB   4. 2. 2011 / 20:37
Fil
Zdravím
Vyzkoušejte tuto scenerku nez ji vypustím jako finální verzi.

Letiště Český Dub v Liberecké kraji( neveřejná plocha SLZ)


odkaz ke stažení:
http://www.ulozto.cz/7707392/letiste-cesky-dub-zip
22959 B / 600 x 322 / 1.jpg
 

Beta verze Letiště LKCDUB   4. 2. 2011 / 20:48
Slávek   
a jak bude vypadat finální verze?
 

Beta verze Letiště LKCDUB   4. 2. 2011 / 21:30
Fil
Pokud všechno běží dobře. Korektně se zobrazuje, tak už s tím nebudu nic dělat.
Jinak pište chyby.
 

Beta verze Letiště LKCDUB   4. 2. 2011 / 22:13
leonell
Mohu dotaz?
Z čeho je v reálu to téčko určující směr dráhy a íčko za ním?
To je vysypávaný bílým štěrkem, natíraný vápnem nebo jak to tam je?
Protože to je uprostřed dráhy..
 

Beta verze Letiště LKCDUB   4. 2. 2011 / 22:27
Lowmick   
Nekde plachty, nekde natreny kusy betonu, nekde plechove znacky, nekde nabarvene gumove pasy...
 

Beta verze Letiště LKCDUB   4. 2. 2011 / 22:33
leonell
Hm. Tak jsem nekde nedaval pozor. Ty elka na zacatku urcuji zacatek drahy, odsud je tedy take pocitana jeji delka a sem muze letadlo dosednout. A pak, po nejakych 50m nasleduji v trave uprostred drahy plechove znacky ??
 

Beta verze Letiště LKCDUB   4. 2. 2011 / 23:00
Tragédie v JRD
Ono LKCDUB je stejne cele nejake divne ackoli je orientace drahy cca 170/350, tak vsude je uvedena draha 01/19 (ostatne, uz se to tu resilo).

vzhledem k tomu, ze na tomto letisti je trvale omezeni na vzlety smerem 19 a pristani 01, tak se da predpokladat, ze zrovna v tomto pripade je "T"cko neco, co normalne prejedes a nic se nestane.

ale videt tohle v trave pred sebou, tak asi budu sedat spis az za to
 

Beta verze Letiště LKCDUB   5. 2. 2011 / 00:47
Hans
Leonelli,to T znamená, že je na letišti provoz, jsou to plachty, které se vytyčují na začátku provozu a na na konci se zbalí. Nesedá se na kraj letiště, ale vpravo na úrovni T. To ostatní je vytýčená plocha. Jinak je stálé téčko ještě ve vytyčovacím čtverci u hangáru , které se otáčí podle směru větru vůči dráze, ještě jsou tam t.zv. činky, které určují provozuschopnost letiště.
 

Beta verze Letiště LKCDUB   5. 2. 2011 / 03:03
Tragédie v JRD
Tak zrovna cinky provozuschónost letiste fakt neoznacuji.
 

Beta verze Letiště LKCDUB   5. 2. 2011 / 08:52
kuma   
Pokud vím a zažil jsem, tak ani beton ani nabarvený pásy na "přistávací T" - který se vytyčuje na přistávací dráze - nepoužívaj. Je potřeba rozlišit přistávací T" a "T ve vytyčovacím čtverci". Pokud jsem kdy kde zažil, tak "přistávací T" bylo vždycinky z bílejch (nebo oranžovejch) plachet - protože jednak muselo být snadno rozbalitelné a sbalitelné (vytyčuje se podle potřeby, provozu a smeru větru a může se během dne, když se otočí start, stěhovat z jednho konce dráhy na druhý).

Význam "přistávacího T" už tady byl zmíněn: určuje místo přistání, které má být "vpravo od T". Pokud má být používána celá plocha, vytyčuje se na její levý okraj a nikdy ne na úroveň praporků ("bílá elka"), nejméně tak 25 m od nich (letadla nikde nepřistávají na hranu dráhy - leda ve výjimečných případech) Vzdálenost od p=raporků je vztažena k velikosti těch vytyčovacíchn plachet a všechno je uvedeno v předpisu (nemýlím-li se ) L-14 a pak v provozní příručce AK (P-1)

Na běžný provoz se "téčko" vytyčuje málokdy, na výcvik (pokud je v provozu taky nějaký žák) by ale mělo být vytyčeno vždy.

Existují varianty těchto znaků, které se používají zcela vzácně - prakticky nepoužívají. je to znak "přistávejte vlevo od T" - to je stejné přistávací T, vedle kterého je zleva ještě jedna plachta velikosti "nožičky" toho T - jakoby dvě písmena "IT". To se umisťuje na pravém okraji přistávacího pásu v případě, že umístění vlevo by bylo něčím nevhodné (je tam stojánka letadel, která by přes "téčko" zbytečně přejížděla a podobně).

Jiným znakem je šipka - označující pás pro přistání kluzáků (k téčku přistávaj motorový, k šipce kluzáky).

Naproti tomu "T ve vytyčovacím čtverci bývá lecjaké, ale většinou naopak z festovního materiálu - tam určuje "směr přistání" - takže v zásadě nožička - dřík by měl být rovnoběžný s dráhou (bez ohledu na orientaci stran čtverce) a příčka "T" se stěhuje podle toho, jaká dráha (směr) se zrovna používá. Obvykle pokud je letiště mimo provoz, toto "T ve vytyčovacíjm čtverci" by nemělo být vytýčeno - mohlo by se stát, že se otočí vítr a zapomenuté T splete přilétajícího pilota, který chce dráhu použít mimo provozní dobu. Tady bývá z bílých dlaždic, gumových pásů - a někdy taky z prken, na tyči, otáčecí, někdy i se světýlkem na tyči (které v nočních provozech na to téčko svítí shora) - přitom v případě potřeby se gumový pásy překlopěj jeden na druhej (a černej spodek navrch - téčko zmizí), prkna se přeloží podle pantů... a tak, prostě.
 3x  

Beta verze Letiště LKCDUB   5. 2. 2011 / 09:14
leonell
Díky, teď je to jasné.
 

Beta verze Letiště LKCDUB   5. 2. 2011 / 11:54
Tragédie v JRD
Me jenom zarazi jedna vec. Jsem uz vcera (a ted pro jstiotu i dneska) prosel predpisy, a v zadnem jsem zminku o pristavacim T nenasel... Resp. tedy nasel, ale vzdy pouze v kontextu navestni plochy (napr. v UL1). L14 sice taky zna "pristavaci T", ale nerika nic o tom, kde a kdy od nej mas pristat. Vnima ho pouze jako vec na vyznaceni smeru pristavani.

A ackoliv existence "pristavejte vlevo od T" mi nebyla utajena, a vim, ze jsem ho uz i nekdy nekde videl, tak nikde nemohu najit jeho "papirovou" definici. jsem regulerne zmaten

PS: ty to tam mas relativne kousek, neznas duvod, proc tam je ta "mega" diference skutecneho smeru drahy a toho uvadeneho v mapach a databazi letist a vubec vsude?
 

Beta verze Letiště LKCDUB   5. 2. 2011 / 11:56
Tragédie v JRD
k tomu PS: je mi jasne, ze smeru hangaru, ze ta draha drive vedla v tom smeru 01/19 ... ale presto, ze uz soucasny stav panoval v roce 2002 (dokonce i T je na stejnem miste a vypada uplne stejne), ze v databazich nedoslo ke zmene smeru?
 

Beta verze Letiště LKCDUB   5. 2. 2011 / 12:00
leonell
http://www.ulltocna.cz/download/ul1.pdf
str 31 dole

Nicméně je to tam takové propletené, není oddělené přistávací a návětsní téčko.
 

Beta verze Letiště LKCDUB   5. 2. 2011 / 12:05
Tragédie v JRD
Joo, tady jsem to kdysi videl. Ano, ale je to zamichane do navestni plochy. cili ano, nejake zmatene.

nicmene, duvod, proc jsem to ted fakt nikde nemohl najit je ten, ze ULL ma od 1.1.2011 novelizované UL1, a ten uz vubec "pristavejte vlevo od T" nezná!
 

Beta verze Letiště LKCDUB   5. 2. 2011 / 16:20
kuma   
V přílohách vzadu to je - to jsou komplet okopírované přílohy ze (staré) P-1, která to takhle přesně mela stejně ještě v roce 2002, kdy vyšla tahle UL-1, P-1 vyšla pak v roce 2004 "novelizovaná" a tam už to vůbec není (viz jiný příspěvek tady).

Problém je, že si myslím, že většina z těch blbostí pořád platí, i když v P-1 nejsou.

Důvod vypuštění z P-1 může být dvojí - buď to bylo zrušeno a nepoužívá se to )ale to nemyslím, zejména přistávací T...) - anebo (a to je pravděpodobné) to bylo nějak definováno v předpisu vyšším - a pak je zbytečné, asby to P-1 2004 (UL-1 novela 2011) opakovala.

Takže - asi nezbývá, než ponořit se do AIPů (Gen?) a tam pohledat, jestli to tam nějak bude ("..směr pro přistání nebo vzlet")
 

Beta verze Letiště LKCDUB   5. 2. 2011 / 16:24
Tragédie v JRD
tak "smer pro vzlet" apod - ten zna jak predpis, tak UL1, tak i cokoli jineho. Ale jako znacku do "navestidla".

ale zda se, ze uplne vymizelo pouziti Tecka primo na draze pro vyznaceni mista pristani. to neni ani v aipu, ani v predpisu, ani nikde jinde.
 

Beta verze Letiště LKCDUB   5. 2. 2011 / 16:13
kuma   
No, abych řekl pravdu, "přistání vlevo od T" - tedy "I T" už asi bylo zrušeno, to jsem v předpisech dlouho neviděl. Nevylučuju, že v současnýchpředpisech už tento historický artefakt oporu nemá - u nás to používáme... (a platná metodika se na to taky odvolává)

Po letech stahl platnou P-jedničku ( www.letistechrudim.cz/documents/P1.pdf - z roku 2004, už nejni nejnovější) a i z ní bylo vypuštěno spousta věcí, které tam dřív bývaly - nejen přistávací T, ale i pozemní znaky v návěštním čtverci a další...

Už nepamatuju, odkud to mám, ale takhle jsem se to kdysi naučil, když bude čas pohledeám nějaké prameny.
 

Přistávací T nalezeno - Beta verze Letiště LKCDUB   5. 2. 2011 / 21:07
kuma   
Tedy - zatím jsem ennašel plachty rozprostírané na trávu, ale s odřenýma ušima to může být ten správný způsob na malém letišti, kde nemaj stabilní téčko vedle dráhy...
pohleďte zde, viz články citované dále:
http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/index.htm

Letecký předpis L 14 - hlava 5:
5.1 Ukazatelé a návěsti
5.1.2 Ukazatel směru přistání

a
Příloha 2 "Návěstní znaky a ukazatel směru větru"

Dále:
Předpis L 2 - Dodatek 1:
4.2.5. Směry pro přistání nebo vzlet
4.2.5.1 bílé nebo oranžové přistávací T (obr.1.7)
 

Beta verze Letiště LKCDUB   4. 2. 2011 / 22:24
Zdenda
Tak další bílé místo v české krajině mizí.
Díky, pěkná práce.
 

Beta verze Letiště LKCDUB   4. 2. 2011 / 22:39
leonell
Mimochodem, jde Vam to stahnout?
Zkousel jsem dva pocitace, na kazdem Firefox i IE.
Explorer se tvari ale nestahuje, Firefox ukazuje chybu "Smyčka při přesměrování".
 

Beta verze Letiště LKCDUB   4. 2. 2011 / 22:42
Zdenda
Bez problémů staženo přes IE a nainstalováno.
 

Beta verze Letiště LKCDUB   4. 2. 2011 / 22:52
leonell
Asi tam měli nějaký problém, teď mi to taky prošlo. Předtím to na stejné konfiguraci opakovaně nešlo.
 

Beta verze Letiště LKCDUB - XPL   5. 2. 2011 / 09:39
leonell
Ještě jednu poznámku, ze strany XPL

Zkoušel jsem to dostat do XPL variantou převodu jednotlivých částí (nikoliv celku).

Jenom vsuvka - už jsem kdysi zmiňoval proč to dělám takto:
vyšší kompatibilita s XPL, použitím jejich drah, pojezdových ploch, značení, definice stojánek, pozice věže,... a to se zachováním fotoreality z FS dodaných budov.

Ale k věci - narazil jsem na dva problémy, již zde také kdysi zmiňované :

1) optimalizace textur - držák cedule nad hangárem je bílý a je součástí "velkoobjektu" integrujícího vše bílé, včetně dráhových značek. V reálu to v XPL znamená všechno nebo nic. S ohledem na profil letiště spíše nic (riziko chybějících (resp utopených) značek nebo naopak vznášejících se značek). Pak se ale cedule nad hangárem vznáší ve vzduchu.

2) centrální bod - hangár je zaměřen vůčí nějakému bodu na ploše, vzdálenému několik desítek metrů od samotného hangáru. Špatně se to pak pasuje na nějakou pozici na ortofotu, zejména rotace je vztažená k tomu záměrnému bodu. Spasování více bodů (různé zdi) do sebe je pak velmi obtížné. A ještě jedna, velmi důležitá věc (nemám ověřeno) - v XPL se objekt posazuje na povrch v bodu zaměření. To většinou nevadí, pokud je bod "na hangáru" - buď to sedí, nebo to není moc vidět. Pokud ale nesedí výška mezi záměrným bodem v XPL / FS (třeba při zapnutých "ohnutých" drahách), pak se hangár může krásně vznášet. A neuděláte s tím nic.

Tím samozřejmě nijak nenutím autora aby to předělával, je to spíš námět pro autory budoucí aby věděli, co pak dělá v XPL problémy, pokud chtějí obecnou použitelnost jejich objektů.
 

Beta verze Letiště LKCDUB - XPL   5. 2. 2011 / 10:56
oldboy
LKCD v X-Plane
20375 B / 600 x 338 / Screen shot 2011-02-05 at 10.05.19 AM.png
 

Beta verze Letiště LKCDUB - XPL   5. 2. 2011 / 11:54
leonell
Tak já nejsem úplně blbej
Ono tedy i toto mi úplně nesedí, nejsou tam značení drah, ono diskutované téčko, barák tak divně mizí (což bude asi právě tím posunem záměrného bodu).
Nicméně o tom jsem mluvit nechtěl, protože když zapneš RUNWAYS FOLLOW CONTOURS, neboli dráhy kopírují reálný terén, tak se dostaneš k totálnímu nesmyslu.
A u SLZ ploch většina drah je po různu do kopce a z kopce.
Přikládám obrázek: letadlo je pod "texturou" dráhy (zde naznačena světlým pruhem), barák visí ve vzduchu,...

Toto NENÍ kritika FS letiště, tam to jistě bude dobře.

Osobně bych jako ICAO kód užil LK10. Sice to stejně jako LKCD není oficiální kód, ale přijde mi to pro SLZ plochu normálnější.
http://www.aeroweb.cz/katalog/letistedetail.aspx?id=73
11096 B / 600 x 381 / lkcd.jpg
 

Beta verze Letiště LKCDUB - XPL   5. 2. 2011 / 12:19
Fil
díky za připomínky
1)zkusím dát všem objektům textury (né jenom barvy)
2)značení letiště změním na LK10 (LKCDUB nelze použít a LKCD, by bylo zavádějící)
3) s výškou terénu už toho moc neudělám, je to nejlepsí kopromis co se mi podaril vytvorit s vodorovnou plochou. Letiště má podélný sklo skoro jak v LUKKLE
 

Beta verze Letiště LKCDUB - XPL   5. 2. 2011 / 15:07
leonell
Kvůli mně to měnit nemusíš, ale jestli přeci jenom chceš, tak se spíš podívej na ten záměrný bod u jednotlivých objektů. Co si pamatuju, tak záměrný bod pro hangár je kdesi vedle prahu dráhy 17. Tím se totiž vyřeší v XPL s vysokou pravděpodobností i ten výškový profil, maximálně bude jeden roh hangáru utopený nebo lehce ve vzduchu.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ