|  |  | | X-plane nastavení realismu 5. 2. 2011 / 09:13 | |
|  | Zdravim.
Po čase si zase hraju s xpl, ale nikde za boha nevim kde se dá nastavit obtížnost.
S letadlem si klidně můžu letět střemhlav dolu na pětinásobek maximální rychlosti, pak to vybrat s přetížením 20G a v klídku letět dál.
Je někde schovaný nějaký nastavení realismu? |
| |
|
 |  |  | | X-plane nastavení realismu 5. 2. 2011 / 09:49 | |
|  | Koukni v menu na Operations and Warnings.
Všechno zaškrtat - zbytek je na tom, jak je nastavené letadlo, což ale většinou bude dobře.
|
| |
|
 |  |  |  | | X-plane nastavení realismu 5. 2. 2011 / 09:57 | |
|  | Jednu dloubavou:
U žádného letadla (s vyjímkou nějakých primitivních UL poprconů) neodlétnou křidélka při dosažení či mírném překročení Vfe. Bez výjimky dojde(u skutečných letadel) k přetížení klapek a závěsů a při větším překročení dojde k omačkání, ohnutí (prostě poškození) závěsů či klapek - ale strukturální destrukce (urvání) se dostaví až po překročení jistého bezpečnostního násobku, který se samozřejmě v příručkách neuvádí, ten mají konstruktéři ve výpočtech.
Myslím, že "urvat klapky při dosažení Vfe" teda moc reálné není.... To by byla všechna éra, na kterých se létá výcvik už dávno bez klapek...  |
| |
|
 |  |  |  |  | | X-plane nastavení realismu 5. 2. 2011 / 10:06 | |
|  | Ano, máš samozřejmě pravdu. V X-Plane to je řešené tak, že začínájí jednotlivé části (klapky, podvozkové kryty, křídla) odpadávat až po překročení určitého násobku maximální povolené hodnoty.
Nevím, jak je to přesně s Vfe a Vle, ale maximální povolenou hodnotu přetížení, která se uvádí v technickém popisu letadla, můžeš překročit až o 40 - 50 %, než se to začne opravdu lámat.
|
| |
|
 |  |  |  |  | | X-plane nastavení realismu 5. 2. 2011 / 10:08 | |
|  | Já si nejsem jist, zda tam není nějaká vata, zda se to urve hned jak překročíš tu rychlost. Ale i kdyby to tak skutečně bylo, pokud je v papírech třeba 120 kts a je známo že se urvou klapky při 200 kts, tak tvůrce letadla může nastavit 200 kts, to jenom na něm. Pilot se má řídit POH, do nastavení letadla v PlaneMakeru nemá co strkat čumák 
|
| |
|
 |  |  |  |  | | X-plane nastavení realismu 5. 2. 2011 / 10:13 | |
|  | | no, Klapky se při překročení max. rychlosti na vysunutých klapkách zablokují,... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | X-plane nastavení realismu 5. 2. 2011 / 10:29 | |
|  | No, "zablokují".... IMHO většinou síly na klapkách způsobí, že s nimi po dobu působení těch sil nejde hýbat (zejména, pkud nejsou na páce ze železnýho zábradlí, jako u Zlinů, ale na maličkejch šroubovcích s elektromotorky, jako maj cessny). Když ale síly pominou (rychlost klesne), klapky většinou fungují normálně, pokud ovšem nedošlo k příliš velkým tvarovými či strukturálním změnám závěsů či klapek.
Já sám jsem zažil mockrát, že jsem při výcviku překročil Vfe o pár Kt (pravda, ne moc, tak do 10 Kt...) ale kromě boulí na mé kebuli k žádným jiným strukturálním změnám ani zablokování nedošlo...
 |
| |
|
 |  |  |  |  | | X-plane nastavení realismu 5. 2. 2011 / 10:35 | |
|  | Dlužno dodat, že v souvislosti s X-Plane se většinou řeší opačný problém : "letová dynamika v X-Plane je nereálná, protože se mi podařilo udělat přemet s B757" nebo "to přistání vypadalo strašně tvrdě, a přesto se nic nerozbilo".
Řekl bych, že spíš než nějaký bug v X-Plane, je za tím prostě představa, že struktura reálného letadla vydrží míň, než skutečně vydrží. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | X-plane nastavení realismu 5. 2. 2011 / 10:46 | |
|  | To je asi fakt 
když jsem jednou (poprvé...) přistával na full-motion simu Airbusu "na ruku", tak ten sim s náma (zcela úměrně mým (ne)schopnopstem prásknul o zem tak, že jsem myslel, že se někde něco urvalo - neurvalo, jen jsem musel měnit zubní protézu  |
| |
|
 |  |  | | X-plane nastavení realismu 5. 2. 2011 / 09:56 | |
|  | Settings/Operations & Warnings/Damage. Defaultní nastavení je dole na obrázku.
...a pak už záleží jen na modelu. Když autor určí, že jeho letadlo vydrží 20G, tak ho nerozlámeš.
PS: S čím se ti podařila ta šílenost (5*VNE a 20G)?
|
| |
|
 |  |  |  | | X-plane nastavení realismu 5. 2. 2011 / 10:51 | |
|  | Myslim, ze kolega moc prehana a myslel to obrazne  |
| |
|
|