FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 10. 8. 2025, svátek má Vavřinec Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zvuky leteckých motorov - zaujímavá stránka Jeden příspěvek | Celý strom
Zvuky leteckých motorov - zaujímavá stránka   7. 2. 2011 / 10:21
jožo
Keď som hladal zvuk Dorisa, objavil som túto zaujímavú stránku: http://www.sim-outhouse.com/sohforums/showthread.php?5960-Aircraft-engine-sounds...

Možno sa to niekomu zíde. (Neviem ako stojí Peťo so zvukom do 11-ky, možno by tam niečo objavil?)
 2x  

Zvuky leteckých motorov - zaujímavá stránka   7. 2. 2011 / 10:30
kuma   
Velmi hezké - také zmínky o tom, co bylo z čeho vyvinuto (Švecov 22 v I-16s = Bristol Jupiter, Švecov 82 v Li-2, I-16... pak Lavočky atd...)
 

Zvuky leteckých motorov - zaujímavá stránka   7. 2. 2011 / 10:38
jožo
Vyskúšal som zvuk P-11 (zrejme nejaká polská stará mašina) a má to perfektný taký "brumlavý" zvuk hlavne pri štartovaní a voľnobehu. Ale či sa práve toto použije, nezávisí odomňa.
 

Zvuky leteckých motorov - zaujímavá stránka   7. 2. 2011 / 11:20
čmeliak
našiel si zvuk aj na brigoša?
 

Zvuky leteckých motorov - zaujímavá stránka   7. 2. 2011 / 11:31
Zdenda
Osmdesát dvojka v Li 2? Ty mě zkoušíš
 

Zvuky leteckých motorov - zaujímavá stránka   7. 2. 2011 / 21:18
kuma   
No, plus mínus to tak bylo

Geneze je jasná:

Wright Cyclone 1820 -> Švecov M-25, pak Švecov M-62 -> Švecov M-82 (Aš-82).
Do Li-2 šly M-62 (to máš pravdu), totéž do I-16. Po válce se Aš-62 IR začaly dávat do An-2 (proto "půldakota")

Namakaný Aš-82F do La-5 a Tu-2,

Aš-82FN do La-5FN, La7 a později do Il-12 - a to jsou ty motory, co montovali do Li-2 ještě v 70. letech v Číně. To Li-2 zůstávalo zvenčí stejné, jen zmizely ty strašné žaluzie před motorem (od verze 82F měly jiné chlazení) - takže Aš-82 v Li-2 - "no problem".

Nakonec Aš-82V do Mi-4 a Aš-82T do Il/Av-14.

A aby to nebylo málo, tak rozpůlený Wright Cyclone (už nevím, jestli to bylo z M-62 nebo Aš-82, ale myslím to druhé) v podobě motoru Švecov Aš-21 honil Jaka-11 (C-11).

A to všechno z jediné blbé licence na dakotu, pánové!!!


PS: co takhle motor BMW 801, který honil FW-190A ? Ten by taky stál za vystopování svých (se Švecovem společných... ) tatínků... A že z něj bavoráci udělali SUPERmotor!
 

Zvuky leteckých motorov - zaujímavá stránka   8. 2. 2011 / 06:18
Zdenda
Dík za obšírné vysvětlení, taky jsem si to tak nějak vygůglil, jen jsem nevěděl o zástavbě AŠ 82 do Líček. Apropó, když už jsme u těch 82, jak mají daleko k PRATT & WHITNEY Twin Wasp - čtrnáctiválec jako čtrnáctiválec
 

Zvuky leteckých motorov - zaujímavá stránka   8. 2. 2011 / 19:18
kuma   
Nejsem zas tak dobrej motoroznalec, ale myslím si, že rozdíl mezi PW-TW a W-C je přece jen větší, než W-C a Aš. Detaily ale nejsem schopen popsat.

Zajímala by mne ale jedna věc - o tom BMW 801 jsem četl kdesi poznámku, že ta řada vychází z anglických (či amerických??!) hvězdicových motorů - ale nedohledal jsem jakých a jestli je to vůbec pravda... To by pak musela býr buď řada PW-TW nebo W-C... Čert ví...
 

Zvuky leteckých motorov - zaujímavá stránka   8. 2. 2011 / 20:35
Zdenda
In the 1930s, BMW took out a license to build the Pratt & Whitney Hornet engines. By the mid-30s they had introduced an improved version, the BMW 132. The BMW 132 was widely used, most notably on the Junkers Ju 52, which it powered for much of that design's lifetime.

Todlecto?
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ