| | | True headyng switch - k čemu přesně je? 6. 2. 2011 / 14:26 | |
| | Během delších letů se snažím přijít na to co k čemu slouží. Spoustu toho už samozřejmě znám, ale teď jsem objevil tento přepínač uprostřed palubní desky a nevím, k čemu je. Má dva režimy TRUE a M může mi prosím někdo osvětlit co to má na starosti. Podotýkám že se jedná o CS 767-300. Díky |
| |
|
| | | True headyng switch - k čemu přesně je? 6. 2. 2011 / 14:28 | |
| | No, ze ti zacne efis (nebo jakej to je krám) ukazovat skutecny nebo magneticky heading |
| |
|
| | | | True headyng switch - k čemu přesně je? 6. 2. 2011 / 14:31 | |
| | Aha to jsem fakt nevěděl. Díky. |
| |
|
| | | True headyng switch - k čemu přesně je? 7. 2. 2011 / 20:27 | |
| | Krátce, na traťovou navigaci je lepší true heading, v blízkosti letiště se většinou uvádí v magnetických kurzech. Pokud třeba lítáš v severnějších oblastech, může být rozdíl i 40° a magnetické kurzy začnou být naprd i pro krátké lety a samotná letiště, kde ti třeba GPS (skutečný kurz) a věštecká koule budou ukazovat každá něco významně jiného. U nás je rozdíl do cca. 3° a to asi nemusí nikoho vzrušovat.
Zdejší vorlové se mohou vyjádřit k tomu, co používají ve větších letadlech a jestli k tomu jsou nějaké poučky.
Přikládám link na výtah z dokumentu o navigaci ruských strojů, kde k tomu něco je. Na tomto dokumentu pracuje jeden nejmenovaný autor s přestávkami již šest let a podle toho to vypadá. Případně je možné se začíst do anglického manuálu k Tu-154 a Il-62, kde to je v tutoriálech hezky popsáno.
http://il-62.ic.cz/navigace/Navigace.4_extrakt.pdf |
| |
|
|