To s tím odečítáním je pravda, kvůli trendu je lepší ručička, kvůli přesné hodnotě číslo. Nicméně i EFISy mají ručičky a v ideálním případě mají obojí. Dokonce už i poslední generace mechanických budíků měly malé displeje.
Jinak já nemám nic proti EFISům v dopravních letadlech, třeba v NGčku se mi to moc líbí, jen říkám, že je to v podstatě jedno. Snad jen že mapový mód zlepší prostorovou ostražitost plus ta paralaxa
Něco jiného je to v malých letadlech, tam tyhle ty pičičmundoviny mnohdy způsobují, že si s nima lidi moc chtějí hrát a moc tomu důvěřují (protože to vypadá tak krásně a sofistikovaně) a často to doslova zneužívají. Typickým případem je Terrain Awareness a můj mnohonásobný šok, když jsem se bavil s mnoha letci všeobecného letectví, kteří se strašně podivovali, že podle toho nelétáme třeba do St.Morritz i bez vidu, vždyť je to podle toho tak easy (a to mluvím i o zahraničních provozovatelích ze zemí, kde bych takovouhle partyzánštinu nečekal, konkrétně UK), že oni tak létají s tryskáči VFR za IMC běžně...!?!
Ale to je o něčem jiném, o nedostatečném výcviku, letecké nevyspělosti a neschopnosti uvědomit si limity, za to EFISy samy o sobě nemůžou. |
|