|  |  | Vodochody... 9. 2. 2011 / 23:18 | |
|  | ... přípomínky ke vrácené EIE potenciálního letiště ve Vodochodech. Spíš pro zajímavost, nehodnotím.
1. Ve vazbě na obdržené relevantní připomínky podrobněji posoudit a zohlednit
synergické a kumulativní vlivy.
2. Doložit jednoznačné splnění požadavků stanovených v § 30 zákona o veřejném zdraví
(hlukové limity).
3. Jednoznačně specifikovat velikost, významnost a přijatelnost nebo nepřijatelnost vlivů
na obyvatelstvo s důrazem na vlivy hluku. Navrhnout taková opatření, za kterých
nedojde k významným negativním vlivům na veřejné zdraví.
4. Zpracovat studii na veřejné zdraví s reálným počtem exponovaných obyvatel ve vazbě
na akustickou studii, která bude vycházet rovněž z počtu exponovaných obyvatel.
5. Srozumitelně objasnit problematiku větrných poměrů včetně cca 10-ti letého výhledu
(např. na základě historického vývoje) v souvislosti s uvažovaným směrovým
využitím dráhového systému.
6. Podrobně specifikovat všechny zdroje hluku, které jsou akustickou studií řešeny.
7. Popsat a zdůvodnit použitý model včetně uvedení jeho aplikace pro jiná letiště
a doporučení v rámci EU.
8. Objasnit systém kategorií letadel použitých pro akustickou studii včetně konkrétních
údajů o jednotlivých typech.
9. Jednoznačně garantovat nepřekročitelnost 35 000 pohybů letadel za rok.
10. Navrhnout opatření, která zajistí bezpečné respektování (nepřekročení) kapacit
deklarovaných v dokumentaci v delším výhledu (min. 10 let).
11. Prověřit možnost zpracování variant odletových a příletových trajektorií a provozních
postupů pro starty a přistání a možnost jejich posouzení v rámci akustické studie,
zdůvodnit jejich výběr.
12. Prověřit problematiku ochranného hlukového pásma nejen z hlediska zákona
č. 258/2000, o ochraně veřejného zdraví, ale i ve vztahu k zákonu č. 183/2006 Sb.,
o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon).
13. Popsat vliv prodloužení vzletové a přistávací dráhy.
14. Prověřit, specifikovat a zohlednit problematiku nepravidelného nočního provozu např.
v souvislosti s možností nepravidelných nočních letů, opožděných příletů a přistání
letadel v nouzi. V případě potřeby specifikovat opatření pro max. snížení počtu
nočních letů. Návazně specifikovat vlivy nočního provozu a definovat jejich max.
možný počet.
15. Garantovat neprovozování letiště v nočních hodinách tak, aby noční lety nebyly ani
v budoucnu povoleny. Pokud by to nebylo možné spolehlivě garantovat (nepovolení
nočních letů v budoucnu), je nutné zahrnout tyto noční lety do dokumentace, do
akustické studie, rozptylové studie a hodnocení zdravotních rizik.
16. Podrobněji rozpracovat a definovat provozní podmínky letiště pro denní i noční dobu
a definovat jednoznačně maximální počet pohybů bez ohledu na počet přepravených
cestujících a omezení letadel z hlediska jejich hlukových parametrů.
17. Precizovat navrhovaná opatření ke snížení negativních vlivů hluku tak, aby je bylo
možno považovat za dostatečná a schopná bránit poškození zdraví dotčených
obyvatel.
18. Dokumentaci doplnit o variantu ke snížení hlukové expozice pro obec Panenské
Břežany pod zákonem stanovený limit 60 dB.
19. Upřesnit problematiku dopravního napojení záměru z hlediska automobilové dopravy
a navrhnout podmínky pro jeho realizaci v rámci realizace uvažovaného záměru.
Doložit jednoznačné plnění hlukových limitů všech dalších limitů životního prostředí
z automobilové dopravy související s uvažovaným záměrem.
20. Provést další měření kvality ovzduší ve vazbě na relevantní připomínky
k dokumentaci a zohlednit v hodnocení velikosti a významnosti vlivů záměru na
životní prostředí. Podrobnější rozpracovat monitoring znečištění ovzduší.
21. Upřesnit problematiku nakládání s odpadními vodami, včetně odpadních vod ze zimní
údržby ploch záměru.
22. Komentovat problematiku potenciálního rizika střetu letadla s ptactvem (migrační
trasy havranů, které kříží vzletové a příletové trasy).
23. Provést vyhodnocení rizika havárie pro ÚJV Řež ve vztahu k provozu letiště
Vodochody.
24. Zohlednit všechny požadavky ze závěru zjišťovacího řízení (vč. vyhodnocení vlivů
rozvoje letiště po roce 2012 a stanovení limitů pro jeho budoucí rozvoj).
25. Zpracovat variantní řešení provozu letiště co do počtu celkových ročních pohybů
a počtu přepravených pasažérů.
26. Specifikovat vstupní údaje leteckého provozu.
27. Podrobně rozpracovat a doložit připomínky z vyjádření Krajské hygienické stanice
Středočeského kraje k dokumentaci.
28. Návrh monitorovacích systémů doplnit o systém povinného zveřejňování jeho
výsledků, kontroly a postupů v případě přiblížení, dosažení a překročení limitů
životního prostředí.
29. Zvážit návrh systému kompenzačních opatření pro dotčené obce.
30. Součástí záměru musí být adekvátní kompenzace kácených dřevin. Posoudit, zda je
náhradní výsadba dostatečná. Předložit orientační návrh sadových úprav, který bude
obsahovat zejména vyznačení ploch, kde bude výsadba realizována, počet a druh
vysazovaných dřevin.
31. Doplnit dostatečná opatření ke kompenzaci či alespoň zmírnění předpokládaných
negativních vlivů na živočichy. Dopracovat např. budování nových biotopů mimo
vlastní areál letiště.
32. Dopracovat do zoologického průzkumu údaje o výskytu netopýrů v dotčené oblasti.
33. Dopracovat socio-ekonomické vlivy záměru (uváděné počty pracovních míst
nesouhlasí s výhledovým počtem zaměstnanců na letišti Vodochody a rovněž
nesouhlasí s realitou letiště Ruzyně).
34. Prokázat, že plánované demolované konstrukce neobsahují azbest. Pokud obsahují, tak
definovat obecné postupy pro omezení zdravotních rizik a způsob nakládání s odpady
z těchto demolovaných objektů obsahující azbest.
35. Zdůvodnit, proč je v záměru navrhovaná šířka pojezdové dráhy 45 m (tj. pro kategorie
letadel D s rozpětím křídel max. 52m), když zde budou přistávat letadla max. do
kategorie C dle ICAO (rozpětí křídel max. 36m, požadovaná šířka dráhy 23m).
Podložit tvrzení oznamovatele, že každý let bude mít v průměru 100 cestujících.
36. Rozpracovat problematiku světelného smogu ve vazbě na rozdíly v délce denního
světla a ročního období (je sice deklarována absence nočních letů, ale v různých
ročních obdobích je různě dlouhá doba, kdy je tma i v době od 6 – 22 h).
37. V akustické studii je uvedeno překročení hlukových limitů v zahrádkářské kolonii
v Panenských Břežanech. Stanovit, zda se jedná opravdu o zahrádkářskou kolonii
nebo o pozemky s celoročním bydlením. Na základě zjištěných skutečností změnit
počet dotčených obyvatel.
38. Vyjasnit nesrovnalosti v bilancích skrývané ornice a provést pedologický průzkum.
39. Uvést do souladu počty obyvatel dotčených obcí, a tím přepočítat počet exponovaných
obyvatel.
|
| |
|
 |  |  | Vodochody... 10. 2. 2011 / 01:20 | |
|  | Moc dlouhý!  |
| |
|
 |  |  | Vodochody... 10. 2. 2011 / 01:33 | |
|  | o tych netopieroch sa mi to pacilo...... |
| |
|
 |  |  |  | Vodochody... 10. 2. 2011 / 08:25 | |
|  | No jasně... On takový "batstrike..."

Ale jinak by bylo dobré, kdyby TJVRD specifikoval, proč to sem postnul - jako že plánujou letiště používat k lítání? 35000 pohybů za rok? že budou mít širší dráhu a nebudou lítat v noci? Nějak mi uniká exotičnost toho dokumentu... |
| |
|
 |  |  |  |  | Vodochody... 10. 2. 2011 / 09:05 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Vodochody... 10. 2. 2011 / 10:34 | |
|  | Mě se moc líbí první bod, to je tak hezky, česky, polopaticky vysvětleno  |
| |
|
 |  |  | Vodochody... 10. 2. 2011 / 12:59 | |
|  | Už u bodu jedna jsem se na to vysral.... pro neporozumění  |
| |
|
 |  |  |  | Vodochody... 10. 2. 2011 / 14:56 | |
|  | Ono v celém dokumentu to bude rozepsaný, takže kdo má chuť se v tom brodit, tak tam možná i smysl najde. Takhle vytržený z kontextu to je nesrozumitelný, ale kolik z těch tun razítek, vyjádření, analýz a výpočtů má opravdu smysl a kolik toho je jenom obstrukce, těžko říct. |
| |
|
|