|  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:04 | |
|  | Mám takový speciální dotaz, rád bych věděl, jak je toto v reálu.
Je možné zaletět VOR/DME či NDB/DME přiblížení bez DME, jenom s GPS ?
Nejde mi o technickou stránku věci, tam bude GPS pro zjištění vzdálenosti postačovat.
Jde mi o reálný postup, pokud by letadlo nebylo DME vybaveno (nebo nebylo DME funkční).
Díky. |
| |
|
 |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:18 | |
|  | V AIPu je např. u NDB/DME publikovaný název NDB/DME(GPS) (např. v HK), takže z tohodle pohledu by to mělo jít (jsou tam i vyznačené body, které by měly být nebo se zadají (?) do GPSky). |
| |
|
 |  |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:23 | |
|  | I v LKKV, to lze tim padem legalne i bez ADF. |
| |
|
 |  |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:25 | |
|  | Jde vam v AIPu klikat na stranky v oddile AD? |
| |
|
 |  |  |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:30 | |
|  | Jo, jde Je to dělané pro IE, ale v podstatě všechno fachčí i v Modzile (jak v Opeře nebo Chrome nevím).
Jinak bacha, tipuju, že když je publikované např. to NDB/DME(GPS), tak ta GPSka nahrazuje jen to DME, ale to jen tipuju. |
| |
|
 |  |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:29 | |
|  | Pokud máš GPS s navigačními daty, tak je máš přímo v GPSce. |
| |
|
 |  |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:31 | |
|  | NDB/DME(GPS) je poměrně časté, to je fakt.
Ale u VOR/DME jsem nic takového nenašel a třeba i Vodochody mají jak u VOR tak u NDB poznámku DME REQUIRED.
Mně jde skutečně o praktický dopad v reálu. Čistě ze zvědavosti.
Nevím, jestli máš v reálu IFR, řekněme že ano.
Letíš IFR do Vodochod, řídící naznačí že visuál ne, nabídne VOR/DME a NDB/DME.
DME je v servisu, máš GPS.
Tvá činnost ? 
|
| |
|
 |  |  |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:34 | |
|  | Tak pokud tam je DME required, a nejede mu DME, tak bych zcela soukromě odhadoval, že ti opravdu VOR/DME ani NDB/DME nenabídne.
Ač ne-IFR, tak bych očekával, že dostaneš treba ten visual a pokud podmínky nebudou splňovat daná minima (nebo tam bude něco jiného, co by Ti zabránilo v IFR dokončení), tak budď přejdeš na VFR a doletíš VFR a nebo proste využiješ náhradní letiště. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:41 | |
|  | Osobně mám stejný názor. Ty to sice jsi schopen zalítnout s tím GPS, ale v případě, že to praskne (=něco se stane) tak taháš za hodně krátký kus provazu.
Ale je to jen můj odhad. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:44 | |
|  | Neznamená DME required nutnost mít buď DME, nebo jiný schválený srovnatelný protředek (GPS natavenou podle toho článku)? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:47 | |
|  | To je v podstatě to, na co se ptám. Pokud by to tak bylo, tak není co řešit. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:53 | |
|  | V Americe to půjde (FAA, AOPA):
Effective July 16, 1998, pilots may substitute IFR-certified GPS receivers for DME and ADF avionics for all operations except NDB approaches without a GPS overlay. GPS can be used in lieu of DME and ADF on all localizer-type approaches as well as VOR/DME approaches, including when charted NDB or DME transmitters are temporarily out of service.
Předpokládám, že ty klasické Garminy GNS430, 530 atd, jsou IFR certified. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:59 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:35 | |
|  | Vytáhnu stopky a dive-in na MDA  |
| |
|
 |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:26 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | DME přiblížení bez DME 14. 2. 2011 / 22:35 | |
|  | Radost jsi mi moc neudělal, ale děkuju, hezký zdroj. |
| |
|
 |  |  | XPL Saratoga 14. 2. 2011 / 22:46 | |
|  | Vysvětlím, proč se ptám.
Carenado odfláklo Saratogu a nedalo do ní DME (ve FSX dle všeho je).
Někdo se ve fóru ozval a dostal odpověď, že se na to používá i v reálu GPS.
Já si tím právě nejsem úplně jistý, aspoň ne v Evropě (viz Lejzyho dokument s odkazy na FAA).
|
| |
|
 |  |  |  | XPL Saratoga 14. 2. 2011 / 22:52 | |
|  | To jsou holomci, to je jak v G1000 ve FSX. |
| |
|
 |  |  |  |  | XPL Saratoga 14. 2. 2011 / 22:58 | |
|  | To jsou
Vyloženě tím kazí jinak šikovné letadlo.
Nastavování toho GPS je za letu příšernej opruz.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | XPL Saratoga 15. 2. 2011 / 08:30 | |
|  | Tak prý není DME ani ve FSX verzi, jenom je to chybně uvedeno v manuálu.
A prý je to dle reálného letadla.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | XPL Saratoga 15. 2. 2011 / 08:48 | |
|  | Holt to asi dělali podle nějakého reálného letadla, které nemělo DME. Ona ta avionika je do značné míry variabilní a určitě neplatí, že všechy Saratogy mají stejné přístroje, stejně jako je nemají Cessny, Pipery... Ono to DME může být otázka třeba 70 tis. Kč, což už si dost majitelů letadel rozmyslí. Možná, že právě onen kousek, podle kterého Cerenado to éro tvořilo, byl tento případ. As real as... 
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | XPL Saratoga 15. 2. 2011 / 09:17 | |
|  | Ano. Samozřejmě jsem si hned udělal analýzu nabízených Saratog na AircraftDealer.
Ze 16 jich 9 má nejaký typ DME (ať už od Bendix King nebo Collins) a další čtyři mají buď kombinaci GNS 530 Waas + GNS 430 Waas nebo čistý glass kokpit Avidyne. Pouze jedna má jen GNS 430 (ála jejich model) a dvě letadla nemají ani GPS ani DME. Přeci jen Saratoga se používá už přeci jen pro jiné věci než malá Cessna - kde to beru, když 95% letů je VFR.
|
| |
|
|