Tak v prvé řadě 03R je taková klasická vojenská dráha, tzn. má na obou koncích arrestor cables. Moc se na ní nelítá (popravdě jsem na ni nesedal ani jednou) a ani o to nějak moc nestojím....pro vzlet jsou tyhle věci jenom takový větší drncnutí (podle toho jak je mají udělaný), ale pro přistání...no ale to jsem já, když nemusím, tak se tam necpu ;o)
Čímž tě nechci odrazovat, jenom takové slovo z praxe a mlj osobní chicken názor.
Jak se lítá lateral offset je velmi jednoduché - letíš normální ILS 03L a nejpozději v okamžiku kdy dosáhneš sidestep minima (na našich chartech jsou stejná jako circling, tzn. 1150ft, nějakých 1080AGL) a zároveň pokud máš dráhu v dohledu, uděláš cikcak a zbytek letíš vizuálně. Technicky ovšem stále jako NEvizuální přiblížení, pouze circling approach, což je něco trochu jiného - rezestupy pro řídící, NEzrušený IFR plánek, atd. Samozřejmě to můžeš udělat dřív, klidně hned při dotočení finále.
Druhou věcí je Litera předpisu, která říká, že bys měl být Stable nejpozději 500ft AGL. Protože být na final approach track bez významných změn klopení je jedno ze Stable kritérií a 500ft AGL jsi o něco méně než 2nm od prahu dráhy, tak máš nějaké 2nm na daný manévr a to je víc než dost.
Pokud jsi na minimech a nevidíš dráhu, máš technicky možnost ještě pokračovat horizontálně ve směru dráhy a držet výšku, ale u velkých letadel se tohle raději nedoporučuje (dirty dive).
Takže obecně pokud tohle nastane, tak holt letíš standard missed approach procedure pro dráhu 03L.
V praxi jinak na Las Palmas většinou letíš část toho arcu (za dob než začali Španělé blbnout to bylo ENETA dct extended centerline) a až se ti to zdá ok, tak si zažádáš o vizuál a pak je vlastně i jedno na kterou dráhu. Člověk tak ušetří cca 2-3 minutky a nějakých 500kg paliva a i rozestupy si držíš tak nějak hezky od oka sám od těch před sebou na okruhu. |
|