FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 5. 5. 2024, svátek má Klaudie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV) Jeden příspěvek | Celý strom
STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV)   21. 12. 2004 / 11:51
Buffus
Ahoj, procházím si STARy LKPR a nikde (ani na http://www.vacc-cz.org/download ani na http://ivao.edunet.cz/FIRPraha/en/ ) nemohu najit mapku STAR-RWY 13 PRAHA pro navigaci po trati typu NON-RNAV (tedy pro letadla bez FMC). Existuje vůbec v kompletním AIPu? Mapku RNAV STAR-RWY 13 PRAHA samozřejmě mám..
 

Re: STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV)   21. 12. 2004 / 12:10
Tragédie v JRD
Neni ....

Mimochodem, RNAV != FMC (!= operator nerovnosti) ...
 

Re: Re: STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV)   21. 12. 2004 / 12:27
Buffus
hm,.., dovolil bych si odcitovat PavlaS z příspěvku :

http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=26919&lan=0&gr=0

b) ....
SID a STAR procedury jsou dvojího druhu - klasické a RNAV. Pokud nemáš vybavení pro RNAV( t.j. prakticky FMC), musíš letět klasický SID nebo STAR, t.j. prakticky trať kde stačí VOR , DME a NDB. Takový SID/STAR existuje na každým letišti pro každou dráhu.


 

Re: Re: Re: STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV)   21. 12. 2004 / 12:41
Latom   
No na vedení letadla podél RNAV letadlo potřebuje:

VOR/DME
DME/DME
IRS nebo INS
GPS

a musí být 95 % doby letu v max odchylce od trati +-5 NM. (RNP 5)
O FMC se nikde nemluví.
 

Re: Re: Re: Re: STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV)   21. 12. 2004 / 12:45
Buffus
jasný, dík.
 

Re: Re: Re: STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV)   21. 12. 2004 / 13:28
Rychlokvaška
FMC je pouze jeden z přístrojů, který umí vyhodnocovat (a ve spolupráci s příslušnými displeji zobrazovat a podle nich navigovat - FMS,EFIS,CDU,...) příslušné údaje z RNAV certified přístrojů dle RNP5 (VOR/DME, DME/DME, INS, IRS, GPS, GNSS, TACAN,LORAN C, OMEGA, ...), které splňují podmínky odchylky (2.5nm po 95% trati mexi body), výpadků(99.99%), redundance, atd. Pokud nemáš FMC, můžeš mít MCDU (já vím, totéž, ale není to totéž ;o), ale taky třebas...kalkulačku. Pro RNP1 např. už je potřeba sofistikovanější vybavení, pro RNP4 zase např. mnohem jednodušší.
 

Re: Re: Re: Re: STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV)   21. 12. 2004 / 13:52
Buffus
jj, takže když létám s defaultním bulíkem a píšu do flight planu UNABLE RNAV DUE EQUIPMENT, tak vlastně kecám, protože "jakš takš" to s tím co mám zaletím. I když kdybych dostal např. z Prahy z rwy 13 odletovou BESNO 1H, tak toho budu mít asi plný kecky.. po startu točit 207° na PR502, pak hned naletět 116° na VLM, honem 40° na RASIM.., atd. Docela hoňky..
 

Re: Re: Re: Re: Re: STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV)   21. 12. 2004 / 14:00
Rychlokvaška
UNABLE RNAV DUE EQUIPMENT je fráze, kterou bys měl říct řídícímu, do fplanu bys měl psát STS/NONRNAV.

D.
 

Re: Re: Re: Re: Re: STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV)   21. 12. 2004 / 20:15
A.J.Scandall   
No, kluci sice mají pravdu, ale možná jsi si to blbě vyložil. To, že musíš mít VOR/DME nebo DME/DME neznamená, že ti stačí mít standardní přijímače tehle zařízení, jako mají defaultní letadla. Myslí se tím zařízení schopné prostorové navigace (RNAV) na základě jmenovaných zařízení. Což jsou třeba právě FMS, jako měly Tu-154 ČSA, stopadesátčtyřka totiž neměla inerci a tak si FMS určoval polohu jenom z radionavigačních zařízení (sám si bral zaměření). FMS nemusí být nutně krmený z inerce, tak jako to má většina velkejch mašin.

Anebo KNS, s tím jsem se osobně setkal na L-200 a L-410, a přišlo mi to jako malý zázrak. Princip byl v tom, že v malé kouzelné skříňce pilot naladil libovolný VOR, v jehož dosahu se nacházel, a zadal polární souřadnice bodu, na který chtěl letět (tj. radiál a vzdálenost). Přístroj pak hýbal s HSI, které se tvářilo, jako kdyby v zadaném bodě byl VOR. Jediným rozdílem bylo, že odchylka břevna HSI nebyla úměrná úhlové odchylce od radiálu, ale kolmé vzdálenosti, jako třeba u GPS. Bylo třeba mít na pozoru, že cestou k danému bodu mohlo letadlo vyletět z dosahu VORu, vůči němuž byly souřadnice bodu zadané, a pak bylo třeba znovu zadat nové, vztažené k bližšímu VORu. KNS byl schopný mít v paměti až devět bodů. Nutno však podotknout, že KNS není uznaný jako primární zařízení pro RNAV, protože zdaleka ne všechny fixy jsou dnes definovány i polárními souřadnicemi.

Poznámka na závěr - v mnoha zemích, kupříkladu v USA, není povinná schopnost prostorové navigace, takže třeba Northwest má svoje Dc-9 vybavené standardně 2xVOR, 2xDME, ADF. Tak jako je default B737. Nevěřil jsem tomu, dokud na jednom zahraničním fóru o tom nepsali sami piloti NW....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV)   22. 12. 2004 / 10:43
Rychlokvaška
No jo, ale ve státech mají tak hustou síť VORů, že jim to v pohodě stačí na RNP4 ;o) (jestli se nepletu tak je splněno pokud mám přijímače na 2 VORy a ty nejsou dál než 50nm od sebe).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV)   22. 12. 2004 / 12:05
Tragédie v JRD
amici jsou vubec divni ) maj tam ILS pomalu na kazdym, u nas by se reklo aeroklubovym, letisti )) a kdyz ne ILS tak aspon jedno nebo dve NDB
 

Re: Re: Re: STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV)   21. 12. 2004 / 14:00
Tragédie v JRD
Mimochodem.. ani to tvrzeni ze pro kazdou drahu na letisti musi existovat non-RNAV SIDy ci STARy pro kazdou drahu na kazdem letisti, neni taky tak uplne pravda....
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ