FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 9. 8. 2025, svátek má Roman Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk Jeden příspěvek | Celý strom
Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   22. 12. 2004 / 01:27
Rozšafín Ctibum   
Chtěl bych se zeptat, jestli nevíte o nějaké dobré stránce se záznamy z černých skříněk (zvuk+přepis). Našel jsem pár českých, ale byly dost omezený. Nevíte někdo o nějaké dobré ? Díky...
   Seznam příspěvků  

Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   22. 12. 2004 / 09:06
Švící
No něco najdeš na www.airdisasters.com
   Seznam příspěvků  

Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   22. 12. 2004 / 09:07
Pips   
Jedna je na http://www.planecrashinfo.com/
   Seznam příspěvků  

Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   22. 12. 2004 / 09:12
crazy
A do tretice http://aviation-safety.net
   Seznam příspěvků  

Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   22. 12. 2004 / 10:08
Luděk Ch.
A do čtvrtice nejlepší: www.google.com
   Seznam příspěvků  

Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   22. 12. 2004 / 11:12
Ondra O.K.
Doporučuju číst jen v případě že se chceš uvést do stavu melancholického až depresivního, většinou jsou ty přepisy dost smutný. Většinou to končí "pull up" nebo "oh my god" prip. "neidentifikovatelny vykrik......konec zaznamu"
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   22. 12. 2004 / 12:24
Švící
My jsme se ve škole "učili", že konec záznamu CVR většinou konší "Alláh, Akbar nebo shit" )
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   22. 12. 2004 / 13:31
crazy
Jojo, posledni roky ziskava Allah docela prevahu. Do petice puvodnich odkazu jeden oficialni americky - http://www.ntsb.gov
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   22. 12. 2004 / 16:46
Rozšafín Ctibum   
Díky, máte pravdu, dostal jsem se do stavu deprese až smutku. Je to fakt smutný, slyšet hlasy pilotů, ránu, výkřik a ticho. Našel jsem dokonce jeden, kde jsem těm hlasům i rozumněl...LARRY, WE'RE GOING DOWN !!!! LARRY........I KNOW IT !!
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   22. 12. 2004 / 23:49
Švící
Jo, Air Florida 13.1.1982....kdyžtak víc jsem dal na http://www.sweb.cz/svici/havarie.htm
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 00:42
Totti10
Koukal sem na tu tvoji stranku..... docela me zarazilo tohle:

20.1.1992 v noci havaroval francouzský Airbus A320 Air Inter (Lyon - Strassbourg) v Alsace, Francie. Při sestupu pilot místo úhlu sestupu 3,3° nastavil sestupovou rychlost 3,3 (3 300 ft/min). Letoun spadl do zasněženého lesa na vrcholu hory. Zahynulo 87 z 95 lidí na palubě. Letadlo nebylo vybaveno zařízením GPWS pro varování nízké výšky. Příčinou ovšem byla chyba pilota, který špatně nastavil autopilota.

....to si pilot nevsim ze nastavil 3 300 ft/min???? - takovej silenej sklon prece nemoh prehlidnout ne?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 01:15
Tragédie v JRD
Hele.... kdyz se podivas na ty vypisky z tech nehod , tak narazis na sposutu podobnych , zdanlive nesmyslnych - mnohdy i vic - , ukonu pilotu ....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 01:27
Totti10
....no tim hur - to je docela sila jakou silenou botu dokaze nekdo bez povsimnuti udelat -3300 ft/min musi snad uplne bit do voci (i do zaludku a podobne)....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 01:50
Rozšafín Ctibum   
Měl bych otázečku, ten SWIT - to jako když to pilot záměrně napálí do hory ? Nebo když se prostě třeba pos..e výškoměr a pilot si myslí, že je bůhví kde, a přitom "řízeně" letí někam k zemi ?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 01:59
Totti10
Ted sem nejak tu otazku nepochopil - zkus znova
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 03:13
Tragédie v JRD
Je to kdyz si mysli ze je nekde jinde, a rizene miri do hory .. dal v textu tech nehod najdes jednoho zastupce tohoto typu (pise se to mimochodem CFIT) - pilot mel pri letu nastaveny vyskomer podle QNH , ale myslel a choval se tak, jako by tam bylo QFE ... takze si myslel ze je o dost velky kus vejs, nez byl
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 02:51
Tragédie v JRD
ale co to ted procitam.. tak jedna vec je dost brutalni ... v padesatych letech ty serie nehod Migu 15 .. treba dve nehody za jeden den, nebo v kratkem rozmezi par dnu nekolik nehod a pak nekolik meiscu nic... je to co si myslim, ze kdyz vojcli udelali vojensky cviceni , tak ty migy padaly jak svestky po desti?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 07:43
Jirka Kallasch   
´jojo..na ty migy jsem taky koukal....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 08:30
Zdeněk
Pokud vím, tak v padesátých letech lítali na patnáctkách i jeden nebo dva ročníky záklaďáků a je možné, že se to projevilo. Taky "hraní si na válku" při cvičeních bylo asi ještě míň svázané s bezpečnostními předpisy a letadel bylo daleko více. Ještě koncem 80-tých let jsem napočítal na LKPO přes 50 Migů 21 a k tomu nějaký Albatrosy, Delfíny a Mi4.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 11:22
Švící
MiGy-15 prej byly dobrý letadla, ale neodpouštěly chyby...udělal jsi chybu v pilotáží, spadnul jsi do vývrtky, kterou nešlo vybrat...nebo to prostě pilot nezvlád, případně neměl čas... No a pak taky bylo plno nehod způsobených selháním motoru...většinou zapříčiněných mechanikama..jako že tam nenalili olej, něco nedotahli v motoru, nedotáhli přívod paliva, nechali kleště v motoru a podobně...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 11:25
Totti10
Je to sice smutny, ale nad nehodou zpusobenou tim, ze si nekdo zapomene kleste v motoru a podobne.... tomu se fakt musim zasmat - to by clovek neveril )
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 11:31
Švící
Jo, stávaly se fakt zvláštní věci.... Vždyť si přečti těch pár nehod, u kterých se mi podařilo získat pár informací...kolikrát je to vývrtka a kolikrát vysazení motoru...hrozně mockrát. I Gagarin skončil vývrtkou....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 11:26
Švící
Co se týče toho 3 300 ft/min, tak to je sice dost, ale zase jestli letěl dost rychle, tak při úhlu sestupu 3,3° by to taky klesalo dost... Myslim, že 3 300 by zase tak hroznej sešup nebyl, tim spíš, když to bylo v noci... Já třeba se Senecou taky klesám třeba 500 ft/min, ale jednou při nočním IFRu, když jsem měl dost co na práci, najednou koukám, že klesám 1800 ft/min a vůbec mi to nepřišlo, kdybych to neviděl na tom variu...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 12:11
Totti10
To je mozny, ale ten hup musel bejt preci strasnej z (predpokladam ze to bylo z rovnyho letu) 0 na 3300 ft/min. Z dopravaku to znam jenom jako pasazer, ale i treba normalni snizovani naklonu tesne po startu nekdy slusne protahne zaludek - a to je rychlost priblizne podobna jako pri priblizeni.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 15:13
Švící
No to nevim, jestli to bylo z vodorovnýho letu a asi to snižovali pomalu, hup to nemusel bejt.. Ale sešup dolů to asi byl, i když ne nijak drastickej... Ale existujou daleko víc nepochopitelný nehody, než je tahle...i u ČSA...
   Seznam příspěvků  

Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 09:24
MichalT
Včera to bohužel nešlo, tak až dnes přidávám taky jednu adresu http://www.alexisparkinn.com/aviation_videos.htm " je to smutná realita"
   Seznam příspěvků  

Re: Stránky o leteckých katastrofách + záznamy z černých skříněk   23. 12. 2004 / 14:35
Létající myš   
Tak to tady všechno čtu a je mi z toho smutno. Zrovna v čase Vánoc. Jako by se vytratilo, že v těch letadlech neseděli sebevrazi ale lidi co šli na trať aby se vrátili. Je fakt něco jiného letět simulaci a jiný být v real eru. Omlouvám se ale můj otec se zrovna z jednoho letu nevrátil . Sám lítám a tak mě některý poznámky ač rádoby vtipný trochu zasáhly. Jinak všem hezký svátky
   Seznam příspěvků  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ