FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 5. 8. 2025, svátek má Kristián Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak-40 Jeden příspěvek | Celý strom
Jak-40   27. 2. 2011 / 14:52
Buenos Aires   
K čemu má motory? Nějak si nemůžu vzpomenout...
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 14:53
mig
Aby mohl dělat kravál a neekonomicky spalovat petrolej....
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 14:55
Vačice   
Aby jsi si měl kde ohřívat párky
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 14:58
Balooo   
Nemá motory. Je to první a jediný proudový bezmotorový jet. Má pouze čtyři APUčka.
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 15:03
Lejzy
To je snad Avroliner, nebo ne?
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 15:39
Laco Z.
BAE146 = 4xAPU
17502 B / 600 x 220 / 29gbbeo.jpg
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 17:01
Balooo   
vidím 5x APU
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 15:08
Kachna
Protože by jinak spadnul, jak cihla,...
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 15:18
Laco Z.
Třetí motor je u Jak-40 zabudován proto, aby minimalizoval ztráty vzniklé zabudováním třetího motoru
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 15:28
Buenos Aires   
Jo, dík, to je ono To je ta přesná formulace, na kterou jsem si nemohl vzpomenout
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 15:35
Laco Z.
Dávnejšie som čítal hodne zábavný článok o tomto stroji, jak posadili pri preberaní súdruhov do mašiny aby im predviedli divné chovanie po vysunutí vztlakov, neviem si spomenúť kde??
myslím, že sa to volalo "Jak na to" možno niekto pomôže.
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 16:06
Stew
http://www.planes.cz/cs/clanky/165/
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 16:18
Lejzy
Dík! Třeba brát s rezervou, ale člověk se zasměje.
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 17:03
Algy   
Kapitán zavelel „Holy shit „(po našem „včil jsme v riti!“) a k tomu ještě stačil dodat „common you fuckin‘ bastard!“ („vzlétni chlapče!“)
 1x    Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 21:28
Spitfire IX
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 16:15
leonell
Čechoviny 5.

A moc bych na ty řeči nedal.
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 20:30
dandee
Inac mimochodom tieto motory AI-25 ma Albatros . Ked som bol raz vo Viedni na letisku,a zacitil som nenapodobitelny pach plynov z tohto motoru , tipoval som, ze tam je Albik alebo Jak-40, no a po chvilkovom patrani som zbadal asi 300m odo mna nahadzovat Jak-40. Albik ma pre mna nezabudnutelny pach spaleneho petraku. Resp. ciastocne nespaleneho....
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 21:30
MiG-21MFN
víte proč má jak-40 tak silnej profil křídla? aby mohl mít hodně paliva. a víte proč má hodně paliva? aby to nakrmilo ty tři motory. a víte proč má tři motory? aby to utáhnulo tak silnej profil
   Seznam příspěvků  

Jak-40   27. 2. 2011 / 22:02
Matt
Takže ideální letadlo je papírová vlaštovka
   Seznam příspěvků  

Jak-40   28. 2. 2011 / 00:14
Kachna
Nemusím říkat, že původně to měl bejt docela slušněj "bizjet", kterej měl konkurovat západním strojům. Jenže pak armáda zavelela a všechno bylo jinak,...
   Seznam příspěvků  

Jak-40   2. 3. 2011 / 12:22
Balooo   
Tak tlustý profil a rovné křídlo je údajně reakce na požadavek nahradit Li-2 a Il-12/14 na regionálních tratích s tankodromem místo VPD, údržba venkovského typu a nízké pořizovací a provozná náklady. Proto i velká nízkotlaká kola pro bahení lázně. Motory jsou taky poměrně nešťastný, ale v té době právě začínala éra tri-jets, takže v kontextu doby moderní a bezpečný, protože měl papírově dokázal doletět na jeden motor.
Při srovnání se západní konkurencí je potřeba srovnávat i tyto podmínky a infrastrukturu na Západě a v zemi Sovětů.
   Seznam příspěvků  

Jak-40   28. 2. 2011 / 08:34
Algy   
K čemu je Jak-40? Nějak si nemůžu vzpomenout...
   Seznam příspěvků  

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ