FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 3. 5. 2024, svátek má Alexej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Madeira Jeden příspěvek | Celý strom
Madeira   23. 3. 2011 / 10:58
zofak
Mazdar klucí nemohu přistát na Madeiře zadávám frekvenci voru 114.90 a NDB 338 je to správně
Prosím o pomoc
 

Madeira   23. 3. 2011 / 11:04
Kendy   
musis zazadat nejdriv o povoleni na pristani...jinak to nefunguje.
 

Madeira   23. 3. 2011 / 11:12
Toomitsch
Ale funguje
 

Madeira   23. 3. 2011 / 11:12
zofak
A ta frekvence je dobrá?
 

Madeira   23. 3. 2011 / 11:14
Vita Zenisek
Frekvenci si muzes zkontrolovat podle mapy v simu.
 

Madeira   23. 3. 2011 / 11:25
Vačice   
A to jako když nezadáš frekvence, tak se ti neobjeví dráha?
 

Madeira   23. 3. 2011 / 12:27
zofak
nenalitnu na dráhu 5 ani vor nezachytím
 

Madeira   23. 3. 2011 / 13:10
Blackrat
Hele ale podle map má ten VOR frekvenci 112.2

http://www.ivaopt.com/IVAOPTcartas/IVAOPTcartas/LPMA_charts.html
 1x  

Madeira   23. 3. 2011 / 13:47
Pips   
Proč bys nenaletěl na dráhu 05? Tam stejně není žádný lokalizér, takže hezky z polohy po větru visuál/manuál
 

Madeira   23. 3. 2011 / 14:38
zofak
Neni někde navod jak to naletět koukal jsem na youtube ale moc jsem toho neviděl . Porad
někde dělám chybu .Ani nejde přistát vždy letiště přeletim, prosím o radu jak tady na vor a ndb a konečné přibližení.
 

Madeira   23. 3. 2011 / 14:48
Luděk Ch.
Jak nejde přistát? Tobě nefunguje řízení??? Nebo snad patříš k těm, kteří mají utkvělou představu, že dopraváky přistávají vždy automaticky nebo alespoň naletí automaticky skoro až k prahu dráhy??? Velký omyl, naprostá většina přistání probíhá ručně, maximálně se využije ILS k navedení do určité výšky nad zemí (s autopilotem nebo ručně) a na zem opět pokračování ručně. Ale ILS není ani zdaleka všude, často právě takové dovolenkové destinace mají jen VOR, NDB a mapu a už to mydlíš pěkně na ruku Ostatně i pro piloty je to myslím mnohem zajímavější, než být 20NM před dráhou přesně v ose a jen sledovat, jak letadlo samo klesá a drží směr podle ILS.
 

Madeira   23. 3. 2011 / 15:58
Rychlokvaška
No, to záleží na tom, jestli je poledne a CAVOK, nebo 3 hodiny ráno po 12ti hodinové šichtě a sračky až na zem
 

Madeira   23. 3. 2011 / 16:05
Luděk Ch.
Často pilotům závidím jejich "kancelář" a říkám si, že to musí být paráda, ale jelikož pracuji na letišti i po nocích a vidím, v jakou hodinu a jakých podmínkách musí občas lítat, tak nepochybuju o tom, že se rádi někdy svěří autopilotovi Ale přiznej, že zejména v hezkém letním počasí si určitě užíváš manuální prácičku v nějakých pěkných prázdninových destinacích
 

Madeira   23. 3. 2011 / 16:22
Rychlokvaška
OK, přiznávám a podepisuji Není nic hezčího než doletět když je pěkně někde halabala na dohled k letišti a pak všechno vypnout a letět si hezky růčo a od oka...

I když pan Mácha tvrdí, že jsem strojnický plebs, za mnou v kokpitu sedí dva, kteří kontrolují abych na nic nesahal a aerolinka mě nenechá letět jinak než na autopilota a koukat zpovzdálí jak to letí samo, tak je pořád kupodivu nějakých 15% všech mých přistání kompletní visual app nebo ruční circling a ILS až do autolandu jsem letěl všehovšudy 5x v životě Teda pochopitelně asi to bylo pochopitelně na pokraji katastrofy, protože strojníci když vidí na EADI nebo nedej bože při pohledu ven nakloněný horizont, tak panikaří a éro padá do vývrtky, nebo spirály...

Nevím, asi tomu nerozumím, ani kolegům vlevo to kupodivu nevadí, že s tím lítám jako s normálním letadlem, ani oni si většinou neberou servítky a normálně toho přikázaného autopilota nepoužívají od vzletu do přistání. Škandál !
 

Madeira   23. 3. 2011 / 16:39
Swordfish   
Počkej až to tu přečte někdo z novinek pak teprve bude škandál
 

Madeira   23. 3. 2011 / 16:49
Rychlokvaška
Všechno popřu!
Ostatně tady jsme přece v pohodě, perem se tu jen pod nic neříkajícími anonymními přezdívkami a Mastilovi se přitom točí počítadlo
 

Madeira   23. 3. 2011 / 17:22
Swordfish   
 

Madeira   23. 3. 2011 / 21:16
Mike2811
Autoland jsi letěl jen 5 krát ? Měl jsem dojem, že je potřeba to pravidelně zkoušet - snad každý týden nebo měsíc jednou minimálně, aby bylo jisté, že to pojede, až to bude fakt potřeba.
 

Madeira   23. 3. 2011 / 21:24
Rychlokvaška
Tak o tom nic nevím, možná inženýři dělají nějaké pozemní testy...
Jinak jestli to pojede nebo ne - od toho jsou tam ti dva neschopní strojníci, aby to monitorovali a případně dali goaroundek, kdyby to nefungovalo ;o)
 

Madeira   23. 3. 2011 / 21:52
Mike2811
Možná zase jednou nějaký šum, to se mi stává furt
Za špatného počasí - při Cat III a / b , můžou do toho vůbec hrabat ? Neberou rovnou G/A + divert ?
 

Madeira   23. 3. 2011 / 22:28
Rychlokvaška
My máme coupled approach a automatic landing povinný pro DH menší než 100ft, čili CAT IIIa a b. Jsou ale éra, kde se dá letět ručně i CAT IIIa, jen potřebují něco navíc (např. HUD).

Pokud se stane, že je něco špatně na zemi nebo s letadlem, tak se řeší buď reverze na vyšší minima (pokud je to možné) a pokračuje se na ně, pokud je už letadlo za OM a/nebo aktuální RVR je vyšší než nová minima, nebo se pokračuje po OM, pokud je RVR nižší. Pokud takto pokračovat možné není, tak prostě GA, to samé v případě, že dojde k něčemu, co neřeší žádné reverze - např. vyšší než povolená odchylka G/S, LOC, apod.

Divert se pak řeší podle povahy problému, aktuální meteo situace a množství paliva (+ někdy taky po debatě s operations dané aerolinky, pokud je na to čas)
 

Madeira   23. 3. 2011 / 21:59
kluk ušatá
Ten jednou za mesic snad plati na letadlo - pry, jestli se pamatuju snad Radim to rikal, si o to letadlo samo rekne. Tak to treba proste na tebe nevyslo...
 

Madeira   23. 3. 2011 / 21:59
kluk ušatá
A mozna je to jen zalezitost dvoupilotnich autolandu, u 737...
 

Madeira   23. 3. 2011 / 22:06
Rychlokvaška
Po mně to nikdy nechtělo éro ani inženýři, jenom počasí Ale to je záležitost našich letadel a firemních procedur, jinde to může být jinak.
Popravdě jsem si kdysi dávno taky myslel, že autoland bude spíš pravidlo než výjimka...ale bude to prostě letadlo od letadla a firma od firmy. Třebas kolega co lítal u Emirates na B777, tam měli automatiku skoro povinnou...
 

Madeira   23. 3. 2011 / 17:26
Balooo   
Vážený strojníku, po dvanácti hodinách lakování nehtů ve FL, to je únava, co? Tak jak vás to ve strojnických školkách naučili! Pche! Kdybyste alespoň mohl říct: "Lítal jsem akrobačku na ULL a napsal na to manuál!"
Ale vy, pane, vy, rychlokvaška z integrovaných pseudokurzů, strojnický plebs, do vysokého lesku vyleštěné strojnické ego, které si každý den pročítá svoje novotou a neschopností vonící papíry, vy vůůůbec nevíte, co je to stříbrné Cé, co vy nám o tom můžete říct?
 

Madeira   23. 3. 2011 / 17:35
Tragédie v JRD
A co takové stříbrné C získané na B757 ...
 

Madeira   23. 3. 2011 / 17:40
Lejzy
Nechtěl bych být ten den na palubě...
 

Madeira   23. 3. 2011 / 17:53
Rychlokvaška
Srabe!
 

Madeira   24. 3. 2011 / 06:47
Premek
Ty se chystáš do Gimli? ;o)
 

Madeira   24. 3. 2011 / 09:11
Rychlokvaška
Náhodou, 757ma plachtí krásně Teda kupodivu i přesto, že na aeronovinách psali, že se bez motorů éro řízené strojníky řítí ve vývrtce k zemi...
 

Madeira   24. 3. 2011 / 09:40
Premek
No vždyť Gimli Glider byl 767, sestřička

Mně na tomhle "ekcidentu" se šťastným koncem vždycky fascinuje ten skluz (teda, cestujuící podle všeho fascinoval daleko víc )
 

Madeira   24. 3. 2011 / 09:24
Pips   
Ale to by to musel letět v sóle
 

Madeira   23. 3. 2011 / 17:53
Rychlokvaška
Eeee, omlouvám se a kaji se, zapínám autopilota a jdu si dál číst noviny...ještě pořád cítím v hubě to integrované kvašení, takže na to stříbrné cé...no...těžko říct, takhle z hlavy...
 

Madeira   23. 3. 2011 / 20:41
Swordfish   
Hlavně pozor na hodinky
 

Madeira   23. 3. 2011 / 15:50
Blackrat
Vor nechytneš protože máš blbě frekvenci. 112.2.

Tady máš mapu.

http://www.ivaopt.com/IVAOPTcartas/ChartsIFR/LPMACharts/13-1A.pdf

Je to fakt jednoduchý - skoro jako na normální aeroklubový letiště, akorát je spojená 3 a 4 okruhová zatáčka (zjednodušeně řečeno)

Normálně leť od toho majáku kurzem 212° ve vejšce 1140ft až do vzdálenosti (DME) 6nm. Pak to otoč pravou klesavou zatáčkou k pobřeží a do osy dráhy a práskni s tím jak s játrama

Jestli to podle těch map nezaletíš, tak začni studovat IFR training course ve FS
 

Madeira   23. 3. 2011 / 14:15
boeingpilot
Podívej, tak se přistává na Madeiře. Ať víš, že tam sednout jde
http://simtube.com/video/3586/Landing-Madeira-Fischer-Air
Tam Ti nepomůže žádnej autopilot, ani žadnej ILS, tam musíš pěkně sám na ruku, podle map.
 

Madeira   23. 3. 2011 / 19:03
MilanZ   
Žádný frekvence nepotřebuješ : udělej si pěkně rozpočet jako na normální letiště a akorát 3. a 4. zatáčku "vytoč" do osy a pak rychle dolů. Mně se to podařilo růčo hned na poprvé a to jsem "řídil" A320 poprvý v životě

Tady je to moje přistání zachycený na vídeu
http://www.youtube.com/watch?v=iw3ojNPOnVs
 

Madeira   23. 3. 2011 / 20:00
csa258
 

Madeira   24. 3. 2011 / 11:54
zofak
Díky všem za ochotu
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ