FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 18. 8. 2025, svátek má Helena Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Autopilot (použití při startu) Jeden příspěvek | Celý strom
Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 18:56
David70
Zdravím, omlouvám se, zda tento problém zde někdo řešil, ale nepovedlo se mi nic najít.
Rád bych se zeptal na přesný postup použití autopilota při startu, tj. kdy zapnout A/T, kdy pouzit N1, popr. prepnout na FLCH... Osobně létám s 763 od Level-D a pri startu mam vzdy gulas v tom, kdy a jak autopilota vlastne pouzit... Děkuji za odpovědi.
   Seznam příspěvků  

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 19:26
Rychlokvaška
Standardní postup pro použití autopilota závisí na konkrétních postupech aerolinky. Boeing doporučuje nejméně 500ft AGL a mít letadlo stabilizované v pitch/thrust a vytrimované. Pravidlem (i když ne nutností), je mít nejprve vybrané režimy (HDG HOLD, HDG SEL nebo nejčastěji LNAV a LVL CHG, V/S nebo nejčastěji VNAV) a pak až teprve zapínat autopilota. Pokud se to dělá naopak, autopilot se zapne ve stabilizačním režimu (HDG HOLD nebo ATT a V/S), což není úplně optimální, zvlášť když člověk nedává pozor...U nás máme např. podle SOP postup v 400ft AGL lateral mode (většinou LNAV) v 1500ft AGL - climb thrust, VNAV, Center CMD. Samozřejmě to ale není nutnost, bez autopilota můžeš letět libovolně dlouho, klidně celý let.

Používat autopilota dřív než podle výše uvedených SOPs a/nebo bez předem zvolených režimů je občas potřeba, hlavně v různých situacích, kdy se po vysazení jednoho motoru řeší kvůli okolnímu terénu emergency turn. Člověk ale musí vědět co dělá a následně modifikovat režimy.

Pro použití autothrust je pak standard mít na MCP panelu A/T switch na ARM, na TMSP panelu vybraný TO (ve stupních C) a CLB (nic, 1 nebo 2) derate, podle příslušných performance výpočtů pro vzlet a stoupání. To zajistí, že pro vzlet bude použitý autothrust (asi jediná výjimka, kdy Boeing doporučuje použití manuálního řízení a zároveň autothrust) s příslušným derate. Postup je pak takový (opět závisí na dané aerolince, popisuju naše SOP), že po potvrzení povolení ke vzletu PF hlásí "set 1.2" (u 767 "set 70%"), PNF nastaví daný EPR výkon, nebo N1 otáčky a až se motory ustálí na zvoleném výkonu hlásí "stabilized". Načež PF hlásí "EPR" (u 767 "N1") a zmáčkne příslušné tlačítko na MCP. Tím se aktivuje daný režim autothrust, thrust páky se automaticky posunou na nominální hodnotu a na EADI FMA se jako potvrzení rozsvítí "EPR" nebo "N1", které se pak po dosažení rychlosti 80kt změní na "THR HOLD".
 2x    Seznam příspěvků  

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 19:33
Rychlokvaška
A až tě to přestane bavit , tak doporučuju před vzletem A/T switch na OFF, flight director na OFF a prostě přidat výkon na spočítanou hodnotu, v těch 1500 AGL to trochu stáhnout ze vzletového na stoupací režim (což třeba u 757 při max. TO derate to není vlastně ani žádná změna) a jinak s tím letět jako s úplně normálním letadlem
   Seznam příspěvků  

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 19:34
Rychlokvaška
Teda podotýkám pro tohle musíš být nejprve freelance pilot a 65 dní se postit, protože tohle mají strojníci zakázáno a ohrožují tím životy své i cestujících.
   Seznam příspěvků  

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 23:11
Algy   
Díky za vyčerpávající info, zase jsi mi objasnil pár nesrovnalostí. Nicméně, můžeš mi eště osvětlit, co je to přesně ten derate? Díky
   Seznam příspěvků  

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 23:15
Rychlokvaška
Líp než pan kapitán bych to asi nenapsal, tak jen dávám odkaz
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=34920&lan=0

A abych to trochu zkomplikoval - to čemu říká Boeing (aspoň u 757 a 767) derate je z výše uvedeného metoda assumed temperature ;o)
   Seznam příspěvků  

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 23:23
Algy   
Ha, tušil jsem, že už se to tu probíralo. Díky mooc.
   Seznam příspěvků  

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 22:28
N.G.
Tobe ten strojnik lezi v zaludku kde ten chlap lita mu zarazim shortcuty a report hned pri kazde chybe
   Seznam příspěvků  

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 22:51
Rychlokvaška
Haha, to právě nikdo neví
   Seznam příspěvků  

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 23:09
Algy   
On smí do vzduchu???
   Seznam příspěvků  

Autopilot (použití při startu)   27. 3. 2011 / 12:39
David70
   Seznam příspěvků  

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ