|  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 15:08 | |
|  | Dobrý den,
chtěl bych konečně začít létat na Ivau, ale trošku mě děsí to, jak to všichni berou vážně
Létám s 737 offline převážně VFR. Myslíte, že když se budu učit s Ivaem, tak mě vyhodí, dokud to nebudu pořádně umět, nebo je tolerance začátečníků?  |
| |
|
 |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 15:19 | |
|  | Tolerance tu samozřejmě je, ale ne bezmezná Existují jakési pravidla a budeš-li létat v jejich mezích, rozumní lidé budou brát ohledy. Pokud ovšem budeš dělat bordel, jako např. s tou 737dmou valit okruhy na nějakém rušném eventu a nebudeš zvládat ani frazeo, tak tím pozlobíš hodně lidí a určitě tě rádi mít nebudou 
VFR se 737dmou není samozřejmě žádný problém, jen u takových velkých ptáčků existují nějaké zvláštnosti a např. lítat okruhy s tímhle pokud bys řešil podobně jako u letadel kategorie Cessna 172, Zlín 142 apod., tak bys potřeboval půl republiky, tak se to lítá trošku jinak 
Zcela určitě bych volil malé letadlo (já třeba začínal se 410tkou, což se celkem dá, ale v té době i tohle bylo na mě moc rychlé a cessna by byla rozumnější volba), naučit se nějaké základní postupy, frazeo a jak to na síti chodí a postupně přeskakovat na lepší, rychlejší mašiny Když budeš dost nasávat, tak během pár týdnů nebo spíš měsíců už bdueš schopný vytáhnout tu 737dmu na nějaký letík Brno,Praha, Karlovy Vary, Ostrava apod.  |
| |
|
 |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 15:23 | |
|  | Joa jinak lítat něco ve stylu vyhlídek se 737dmou je tak trošku bláznivost a na síti se ti budou docela divit, kdybys takhle lítal, protože se tam snažíme simulovat reálné prostředí a tohle se děje jen velmi zřídka při extra příležitostech, takže jako VFR se 737dmou bych viděl např. nácvik přistrojových přiblížení nebo ty okruhy  |
| |
|
 |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 16:03 | |
|  | Tak já jsem limitovaný FSX a tam jsem zatím žádný L410, Saab 340 ani ATR v českých barvách a free nenašel.
akorát u registrace to po mě chce reálné jméno. Tady na flightsim mi o moc nevadí, ale je problém, když zadá pouze jméno a pak třeba první 4 písmena z příjmení? Nevím, ale tak moc internetu zase nevěřím  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 16:11 | |
|  | Myslim, ze v pravidlech IVAA je pozadavek zadat tve prave jmeno. Nechapu ale, proc se ho bojis dat, z mena nikdo moc neudela, navic, kdyz uz je minimalne tady na peraku. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 16:46 | |
|  | Jména se vůbec neboj Jinak to, že máš čisté FSX neznamená, že musíš lítat jen na 737dmě vždyť i v základní instalaci jsou Cessny apod., nebo snad ne?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 17:00 | |
|  | Co by tak nekdo delal s tvym jmenem na Ivao? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 17:12 | |
|  | Pokud jsi ho už jednou na internet někam zadal (pérák), už jsi natrvalo zapsaný a nijak ho z internetu nevymažeš Ale nějak nechápu, jaký s tím máš problém, protože jméno je veřejný údaj, který nejde sám o sobě nijak použít. |
| |
|
 |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 17:59 | |
|  | Jak se to řeší trochu jinak? Já jestli jsem to minule nedělal špatně. Dělal jsem to stejně, jako jindy, jen větší okruh, ale do CTR jsem se vešel s rezervou. |
| |
|
 |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 18:11 | |
|  | Nechápu, co by na tom FSPilot řešil jinak. Lufthansí Airbusy točily ve Vodochodech okruhy , a nezaregistroval jsem, že by lítaly po větru ve Frýdlantu a base leg v Hradci Králové. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 18:15 | |
|  | To prosim potvrzuji... treti zatacku mi toci nad barakem... =)
Z. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 18:26 | |
|  | Tak, co by tam taky dělaly, že 
Při těch rychlostech na kterých se s Bulíkama a Airbusama okruhuje (cca 170kt) a náklonech (25°) se ten okruh i s dostatečnou rezervou vejde do 4km od dráhy |
| |
|
 |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 22:19 | |
|  | Ze jsi to zase "nekde slysel", vid?  |
| |
|
 |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 23:52 | |
|  | V čem spočívá odlišnost létání VFR okruhů "velkým" letadlem od létání "malým" letadlem? |
| |
|
 |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 11. 4. 2011 / 12:08 | |
|  | No, ikdyž se ty okruhy lítají zrhuba na stejném prostoru, tak je potřeba to letadlo jinak vést. Narozdíl od malého éra (cessna), na bojasu se netočí 4 zatáčky, ale defakto jenom 2, každá o 180°, větším náklonem (na cessně celý okruh do 20°), než na malém éru (s tím, že první má větší náklon a druhá menší), celý se letí na klapkách (v případě 737dmy pokud se jde na touch and go, tak v poloze po větru jsou už přistávací), v poloze po větru se vysouvá podvozek. První zatáčka se točí až po nastoupání okruhové výšky, která je o 500ft výš, než u standartního okruhu pro malé éra (cessna), na finále je letadlo už v přistávací konfiguraci a 500-700ft AGL na finále už musí být letadlo stabilizované a v ose.
A tohle celé zvládnout ve velmi krátkém čase vlivem rychlosti je o dost náročnější na pilotáž a o to jde, protože nováček, který zvládne vzlétnout, někam zaletět, přiletět a přistát bude mít s tímto potíže a pokud by to letěl stejným způsobem, jako klasický okruh (tzn. čtyři zatáčky po 90°) a pak to dopadá přesně tak, jak jsem psal (nadneseně) - to mám z praxe, jak to na IVAO občas vypadá. S okruhy na mošnově potřebují někteří takoví piloti celé ostravské TMA, aby se tam vůbec vlezli... |
| |
|
 |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 16:45 | |
|  | Je potřeba si říct, že pokud nemáš žádnou zkušenost s reálným provozem a chceš létat s B737, tak je potřeba se naučit skutečně hodně věcí, než se z tebe stane alespoň průměrný IVAO pilot. Tolerance k začátečníkům určitě existuje, ale pouze do té míry, kdy se od tebe bude čekat zlepšování...
Neboli - létat s Boeingem 737 VFR z jednoho místa na druhé jen podle GPSky a bez znalosti reálné komunikace je vážně na síti IVAO docela nevhodné. |
| |
|
 |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 19:15 | |
|  | nekaž mu tu prvotní radost a nadšení. |
| |
|
 |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 19:21 | |
|  | Já jen mluvím z vlastní zkušenosti - řekl bych, že mi trvalo asi dva měsíce téměř každodenního létání, než jsem si řekl, že už se v tom jakž takž orientuju...
I když jsem do toho šel podobně jako spoustu lidí s tím, že umím perfektně létat s airlinery offline, přesto když jsem se poprvé připojil na Roudnice info, tak ze mě vylezlo jen:
"Roudnice věž, tady OK-TZK, přepínám"  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 19:25 | |
|  | to dělá ten zbytečně přebujelej respekt z obyčejný virtuální sítě. Bejt to v realu...dalo by se to pochopit ale IVAO je zbytečně přitažený za uši..to tvrdím už leta a stojím si za tím. Některým to nahání tak velkej a zbytečnej strach,že to ani nezkusí a tady si troufám říct,že je něco špatně. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 19:28 | |
|  | Jo, taky se mi to dřív zdálo hodně drsný, ale už jsem si asi zvykl...
I když už jsem teď Senior Private Pilot s náletem přes 1000 hodin, tak přesto občas dostanu világoš od řídícího, když omylem zaletím špatně odletovou trať, nebo když prostě nereaguju přesně podle jejich představ  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 20:16 | |
|  | Máš pravdu, když to tak pročítám, tak se mi do toho moc nechce.
A navíc mi nejde nainstalovat to MTL, takže si to radši odpustím  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 20:55 | |
|  | Klidně to zkus a uvidíš, domluv si s někým tréning a po chvíli uvidíš, jestli to bude to pravé pro tebe. Je potřeba k tomu přistupovat, že se jedná o simulaci, která se snaží co nejvíce přiblížit reálnému provozu, a všemu, co s ním souvisí. Pokud si radši chceš jen tak nezávisle polétat bez jakýchkoli pravidel, doporučil bych třeba každotýdenní MULTIEVENT.
A to, že ti nejde nainstalovat MTL, znamená konkrétně co? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 20:58 | |
|  | Ale hlásí to, že to nemůže najít ty soubory, co to nainstalovalo, ale snad jsem to už vyřešil, teď čekám, až se to stáhne.
Je normální, že mi zmizelo AI, když najedu singleplayer? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 20:59 | |
|  | Jasně, místo toho se ti po připojení bude zobrazovat okolní IVAO provoz. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 21:05 | |
|  | Ale on zmizel i když nejsem na Ivau. To je take normální? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 21:07 | |
|  | Ne, to neni normalni. Zmizi az po pripojeni k session ivaa. |
| |
|
 |  |  | Vstřícnost na IVAu 10. 4. 2011 / 18:14 | |
|  | Rozhodne pro zacatek na IVAO (ci VATSIM) jednoznacne doporucuji male letadlo. Naprosto postaci defaultni C172 a postupem casu pomalu s kupicimi-se vedomostni a dovednostmi postupne prechazet na vetsi a rychlejsi stroje.
Nic proti B737, ale takovym podivnym fyzikalnim jevem, ktery se na online siti u zacatecniku projevuje velice casto je, ze v takovych letadlech ma cas extremne neprijemnou vlastnost a bezi v nich tak nejak rychleji. Clovek, ktery do te doby letal jen offline najednou zjistuje, ze ac offline zvladal vse v naproste dokonalosti, tak online najednou nema dostatek casu na provedeni jednotlivych ukonu, k tomu jeste komunikovat s ridicimi a sledovat okolni provoz... Na zacatku je toho vazne hodne a mala a pomala letadla jsou prave proto na prvni lety na virtualni siti to prave.
Samozrejme, naskyta se parafraze z realneho sveta, kde kdyz se clovek chce zacit ucit letat tak ho take neposadi ihned do B73X...
Z. |
| |
|
|