FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 17. 5. 2024, svátek má Aneta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
L-200 vs PA34 200T SENECA II Jeden příspěvek | Celý strom
L-200 vs PA34 200T SENECA II   23. 4. 2011 / 15:52
Rychman
Ahoj, chtěl bych prosím Vás vědět jestli v reálném letání pilot s licencí na L-200 Moravu může létat i na PA34 200T SENECA II? V případě jakou další kvalifikaci musí získat? Díky moc za informaci.

R.
 

L-200 vs PA34 200T SENECA II   23. 4. 2011 / 17:19
SONP   
Nevidím důvod proč ne? Je to pístový vícemotorový stroj jako každý jiný, tudíž by měla stačit kvalikace MEP a přeškolení na typ.
 

L-200 vs PA34 200T SENECA II   23. 4. 2011 / 17:41
pseudoMates
Btw.. Vsjo dobrovo, gaspadin VV..
 

L-200 vs PA34 200T SENECA II   23. 4. 2011 / 19:15
Lowmick   
Dokonce mozna i bez toho preskoleni na typ.
 

L-200 vs PA34 200T SENECA II   23. 4. 2011 / 19:29
tonde   
...zajimavá myšlenka můžeš to nějak rozvést i s patřičným odkazem na předpis? A nerýpu, jen jsem se s takovýmto názorem nesetkal a by mne to oficiálně zajímalo Dík
 

L-200 vs PA34 200T SENECA II   23. 4. 2011 / 20:21
Lowmick   
noooo, neco jakoze to je tridni kvalifikace? hm?
 

L-200 vs PA34 200T SENECA II   23. 4. 2011 / 22:09
tonde   
mno, u pilota mi to nic neříká, u technika ano.... Bližší info? Neříkej, že pokud máš MEP, tak si můžeš vzít libovolný pístový dvoumotor do 5700 kilo a letět... To se mi nezdá.... Bral bych úlevu stylu, že má nálet např nad 200 modin MEP jako PIC a pak že místo zhruba obecně obvyklýh dvou hodin a něco na typovku na téměř čemkoli to bude třeba 5 okruhů, ale takle obecně čéče nevím... Pokud máš SEP, taky je to třídní kvalifikace a taky nemůžeš lítat bez přeškolení fšechno, co splňuje SEP.... Či se mýlím? Neříkám, že mám stopro pravdu, ale flašku bych vsadil
 

L-200 vs PA34 200T SENECA II   23. 4. 2011 / 22:24
Lowmick   
Pokud provozovatel souhlasi, tak s tim muzes litat bez (preskoleni).
 

L-200 vs PA34 200T SENECA II   23. 4. 2011 / 22:25
tonde   
hm, zajímací. Můžeš odkázat na patřičný předpis? Dík.
 

L-200 vs PA34 200T SENECA II   23. 4. 2011 / 22:41
Lowmick   
Na webu easy jsou ty kvalifikace. Nedari se mi najit to uvolneni z rozdilovky od provozovatele. Ale je to na nem jestli ti neco da, pripadne kolik.
 

L-200 vs PA34 200T SENECA II   23. 4. 2011 / 23:33
Hoplite
Pilot s triednou kvalifikaciou MEP podla JAR FCL-1, skutocne moze podla predpisu lietat na akomkolvek viacmotorovom piestovom lietadle bez obmedzenia. V idealnom pripadne si prestudujes letovu prirucku a letis. Pretoze ti to jednoducho tvoja triedna kvalifikacia dovoluje. Co sa tyka typovej kvalifikacie podla JAR FCL-1, tak "typovku" potrebujes na kazde viacpilotne lietadlo, kazde turbinove lietadlo, kazde HPA lietadlo a na kazde dalsie lietadlo ak to letecky urad uzna za vhodne.

Samozrejme, na druhej strane, kazde lietadlo niekto prevadzkuje. A prevadzkovatel si stanovi vo svojich internych smerniciach za akych podmienok moze pilot lietat na danom lietadle. Ak si prevadzkovatel stanovi, ze potrebujes preskolenie v rozsahu (teraz to prezeniem) 1000h, tak po 1000h mozes lietat na danom lietadle toho prevadzkovatela. Ak prevadzkovatel povie, ze: Mas MEP? Ano mam. Tak si vezmi letovu prirucku, prestuduj si ju a let. Tak ma na to pravo. Takze tak..
 

L-200 vs PA34 200T SENECA II   24. 4. 2011 / 08:24
tonde   
ok, díky oběma zas vím něco nového...
 

L-200 vs PA34 200T SENECA II   24. 4. 2011 / 17:34
Lowmick   
Mno jo no... zlaty TST... skoda ze je ACR tak drahy
 

L-200 vs PA34 200T SENECA II   24. 4. 2011 / 08:25
kuma   
Tohle je téma, kterým jsem se dřív trochu zaobíral - a myslím, že řešení je následující:

JAR neřeší konkrétní typy letadel, ale kvalifikace (MEP, SEP atd.) Podle JAR - jak máš piloťák, tak lítáš, vozíš lidi a já nevím co ještě - volně a svobodně

Další detaily - jaké můžeš létat jednotlivé typy a další - tedy přestávky v létání, detailní osnovu výcviku (!), kdy můžeš letět s "druhou osobou na palubě" atd.atd,. řeší provozní příručka provozovatele.

V rámci ušetření práce většina provozovatelů automaticky přebírá osbnovy (výcvik, ase taky přeškolení na typ, přestávky v létání, druhou osobu na palubě) z již hotových a vžitých, léty prověřených pravidel - tedy z P1 a AK-MOT (proč taky pracně vymýšlet něco nového, že...)

ALE !
pokud si provozovatel dá do provozní příručky své flotily letadel, že s licencí SEP můžeš létat všechny SEPy poté, co tě na 1 hodinu zavřou na záchod s POH v ruce - a totéž pro MEPy, že můžeš vozit lidi hned na prvním letu s ještě nezaschlými podpisy na piloťáku atd. atd., pak to platí jako zákon (provozníé příručku schvaluje ÚCL)

Tohle zažil před pár lety jeden kamarád na Mallorce, když si tam šel zalétat - v Královském baleárském aeroklubu mu řekli, že volný je zrovna nějaký Piper a on namítal, že mýá typovku jen na Zlin a Cessnu - a oni mu řekli: - a co, kvalifikaci máš, tak leť!

Takže, myslím, odpověď na první otázkuz by měla znít: Ano, v zásadě je možné, aby držitel MEP s přeškolemím na L-200 sedl do PA34 a letěl, pokud to umožňuje provozní příručkas provozovatele toho letounu.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ