|   |  | Práškařské plochy do FSky   10. 5. 2011 / 09:51 |  |  
  |    |  Nedovedu si realizaci představit. Dvadcet let jsem se na tom podílel a zajišťoval servis při práškování. 
Domovské letiště našich Čmeláků a později Andul bylo letiště Skláře - Marianské Lázně, které pokrývalo Chebsko a Tachovsko. Létalo se převážně z travnatých ploch. Prostě kus rovné plochy, ideálně výše položené. Ty se zakládali po domluvě s piloty, tak aby vzdálenost mezi letištěm a ošetřenou plochou byla co nejkratší. Když byli travnaté ploch podmáčené a nebyli provozuschopné tak jsme létali ze dvou zpevněných ploch letiště Tachov a Kříženec - Planá u M.L. Na provozních letištích byly na hromadách navozeny v pytlích umělé hnojiva. Které v čase mezi návozem a použitím ztvrdli, takže před použitím se museli drtit. Zpočátku ručně, později pomocí drtiček. A pomocí nakladače s pytlem se plnili letadla. Zbytky PVC z pytlů se pálili na místě. Takže pilot podle hustého černého dýmu poznal kde je letiště. Podobně to probíhalo při postřicích. Pouze tam byl fekál s vodou a chemikálie. A celý ten "cirkus" se stěhoval z letiště na letiště. Jenom na jednom provoze rostlinné výroby byli dvě až tři letiště. 
Takže ani evidence nepřichází v úvahu pro velké množství letišť v minulosti. Dnes v současnosti není ani jedno. Snad mají něco ZD na Moravě (u Drnholce) jsem viděl jedno parádní. Jinak hezká činnost Čmeláků, je video,  "vápnění Brněnské přehrady" na Medláneckých stránkách.  |  
  |   |  
  |