FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Oslava po první úpravě L-13 Jeden příspěvek | Celý strom
Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 09:29
Pavel Mácha
Tady máte pánové téma k zamyšlení. Krutá realita že? !!
http://aeronoviny.cz/2011/05/13/dalsi-stripek-k-blanikum/
10175 B / 600 x 398 / pasnice[1].jpg
 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 09:56
MiG-21MFN
o týhle úpravě se normálně ví, akorát to stojí asi tak 100k a málo kdo má odvahu za to dát tolik peněz a čekat, kdy to zase uzemní
 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 10:16
Tragédie v JRD
Tak se nad tím tématem zamysli, a zase odtáhni.
 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 11:29
Toomitsch
Při reálné hodnotě letadla je tato úprava velmi nákladná a proto se čeká, co jiného se vymyslí...
 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 12:43
kuma   
Absolutně nechápu tu tu BleskoSternovou patlaninu na Aeronovinách kolem prosté informace, že někdo si nechal upravit závěsy na blaníku podle již dávno známého (a z určitých pohledů problematického) návrhu. Nevidím tam nic o přepážce s vnitřním závěsem hlavního nosníku atd. Je to jen plácnutí dop vody (a forma prezentace na aeronocinách i tady spíš připomíná plácnutí do louže zvratek).

Pokud mám někdy pocit, jakoby mi někdo dal pěstí mezi oči, je to tehdy, pokud náhodou (či omylem) pohlédnu na ty výkřiky na Aeronovinách.

 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 14:43
Jakub Edr
My chceme létat pouze s jedním křídlem. Na pásnici nebude taková námaha díky odstranění silového momentu od druhého křídla.
12774 B / 600 x 244 / P1010439.JPG
 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 15:03
jožo
Ešte by bola možnosť aj celkom bez krídel..... Odstrániť aj kabínu a mávať za letu rozpaženými rukami...
 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 15:19
Jakub Edr
Tím by se problém s pásnicí definitivně vyřešil
 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 15:34
kosata
A jako vedlejší efekt by se snížila hmotnost prázdnýho letounu, takže by díky vyšší užitné hmotnosti mohli létat i lidé vyvinutější postavy.
 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 16:22
Livien
Jako kozatý ženský?
 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 16:19
mano
len je zaujimave ze nikto sa nezamysli nad tym ze L13SW vivat ma totozne kridla aj nosnik a pri tom je o kolko tazsi a lietat moze a aj L23 sice je to novsi stroj ale to ist ale hlavna vec nikoho to netrapi odstavme L-13 ved ich je vela na svete a spravme radost vyrobcom laminatovych strojov.... ale sme dopadli
 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 17:22
kuma   
No, on nemá stejná křídla.

Velmi zhruba, IMHO - problém možné únavy v oblasti závěsů a pásnic byl znám již na konci sériové výroby L-13 a tak při výrobě křídel na L-13SW/SE a taky L-23 - ale taky L-13 z obovené série (pro USAF a podobně) už byla křídla udělána jinak - dostatečně. Proto se také současný zákaz těchto kluzáků (+TMG) netýká.

Samozřejmě nabízí se řešení - nechat udělat nové krovky - a blaník bude mít zas "nekonečnou životnost" - to ale naráží na někoik problémů:
* nejde jen o závěsy a pásnice na křídlech, ale také o závěsy na přepážce. Musela by se přenýtovat také.
* Jen samotné nové krovky stojí kolem 450-470 tisíc Kč.
* nové krovky v dostatečném nnožství stejně nikdo nedodá, protože firma AI se již definitivně rozžehnala s čímkoliv, co zavání blaníkem¨(formy na lisování plechů, šablony, helinky atd.) Zatímco výroba minisérie 16 (nebo kolik jich bylo) blaníků L-13 pro USAF problém nebyl - přípravky se vytáhly z kopřiv, promazaly - a použily na výrobu "jako z linky" - teď už tyto přípravky k dispozici nejsou. Bez přípravků jako ruční práce by ty krovky stály možná víc, než 4x tolik..
 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 19:19
Jakub Edr
Jak je to s Áčkama? Nemyslím AC, myslím klasického Blaníka verze A, ten už má tu pásnici dost silnou ne?
 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 19:24
mano
no asi nie kedze zakaz maju L13 a L13A
 

Oslava po první úpravě L-13   13. 5. 2011 / 19:31
Jakub Edr
Já někde slyšel, že papírově neexistuje áčko. A není jasné který je A a který ne, např OK-6815 (AK Vlašim) je normální s Ačkovýma křídlama a právě o to jde. Nikdo neví co je Ačko a co ne.
 

Oslava po první úpravě L-13   14. 5. 2011 / 01:05
Pavel Mácha
Slyšel jsi správně: http://aeronoviny.cz/2011/03/21/aktualni-situace-okolo-l-13-smutne-zpravy/
ověř si to na OTS v AI zavolej na ústřednu řekni že chceš OTS a tam Ti to tam potvrdí. Celé je to horší o to, že ten podvod s Ačkama odhalila sama EASA. Kolem této věci stačilo ouplně jednoduše jen pravidelně volat a hlídat co se děje. Je to nepochopitelné, ale touto normální jednoduchou a přirozenou cestou nikdo nejde. Kdyby každej, kdo má nějaké info, přiložil střípek po střípku s přímou informací na zdroj, kde se informace dá ověřit, bylo to dávno vyřešené. Bohu žel, plachtaři o věci začínají diskutovat až teď, ale stále ne v rovině faktů, ale jen hledají čí je to vina. Člen plachtařské komise se přizná, že volal dvoum lidem! Muj tel účet činí v této věci 140 liber - neplaču, to jen pro zajímavost.. Bejt členem plachtařské komise, tak mam AI na drátě denně a před AI stanuju) Nemohoucnost a neorganizovanost plachtařů je do nebe volající + Dvořák do lidí, se kterýma je třeba jednat v bílejch rukavičkách kope a to je mnohem horší, než kdyby nedělal nic, protože tím zavírá vrátka těm, co se konečně něco pokoušejí zařídit.
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ