Vím, že se tu tu už řešilo, ale našel jsem zajímavou diskuzi na toto téma na http://www.airliners.net/discussions/tech_ops/read.main/106394/ a vyčetl jsem , že couvání z gate pomocí reversu se někdy používá. Je i filmeček kde je to natočené http://www.flightlevel350.com hledejte ID 1097107432 ( je to docela veliké a je to jen v 1. polovině filmečku)
Co si o tom myslíte?
Já bych řek, že když je žádost o vyjetí na zpětný tah v oficiální frazeologii tak to asi možný bude. Záleží to ale asi na typu letadla. Například v tréninkovém manuálu B737 se píše:"Backing with reverse thrust is not recommended." Nedoporučuje se - takže možné to je.
Použití reverzu u 737 je principiálně jiné než u vrtulového éra. Vrtulové otočí vrtule a couvne, ale 737 couvnout neumí. AJS by to asi vysvětlil lépe, ale co vím tak reverzy nejsou pro malé rychlosti už účinné a navíc hrozí, že motor nasaje vzduch od reverzu a tím hrozí jeho poškození při případném nasátí nečistot od zpětného tahu. Ostatně, toto téma tady bylo, tak proč to tady rozebírat znovu?