FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 9. 5. 2024, svátek má Ctibor Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby Jeden příspěvek | Celý strom
Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 20:42
Peter HK
Zdravím všechny zde přítomné piloty. Zítra jdu na zkoušku na ČTU a chtěl jsem se ujistit jestli mám umět jenom těch 65 otázek co je na stránkách ČTU nebo i to co je podtím elektrotechnika a radiotechnika abych nepohořel, díky za odpověď.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 20:50
Lowmick   
Vse co patri pod: (2) Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 20:51
Tragédie v JRD
To je nějak málo. Mrkni se do www.aeroweb.cz, sekce testy, a tam najdeš testy (formou testu i přehledu správnych odpovedí, pokud se nepletu) na omezence i na velkýho.

Je to radiotelekomunikační provoz, předpisy, elektrotechnika/radiotechnika.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 20:54
Peter HK
Jo jasný už to vidím je tam i elektro a rádio ještě, že jsem se zeptal díky za odpovědi jdu nato
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:28
nimbo
Dôležité upozornenie. 90% úspešnosti skúšky tvorí oblek s košeľou a kravatou. Nejak si na to tí páni patrične potrpia.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:33
tonde   
byl jsem v riflích a tričku a udělal jsem takže tohle je hovadina
Učil jsem se jen z aerowebu a dal jsem to napoprvé, jen pozor, neučit se otázky mechanicky, ale přečíst si pozorně odpovědi, asi dvě otázky jsem měl v testu jinak stylizované.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:36
Peter HK
Jasně nejdřív jsem se to učil ze stránek ČTU a potom testoval z Aerowebu ale zkouška probíhá jenom napsáním testu nebo i ústně?
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:40
Anacron
Omezenec je jenom písemný test.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:44
Tragédie v JRD
Na omezence jen písemný test
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:50
Peter HK
A otázky jsou náhodně vybrané nebo úplně všechny- myslím počet
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:51
tonde   
náhodně vybrané, dej si úspěšně test z aerowebu 20x za sebou a vůbec se nemusíš bát Nepamatuju si, kolik jich bylo, ale všechny ne... tuším mezi 20 - 30
Držím palec.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:52
Lowmick   
Nahodne. Ale u 90% odpovedi jsou ty dalsi dve (tri?) špatné vyrazne mimo, takze i kdyby sis neco nepamatoval, tak se to da relativne bez problemu odvodit.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:40
Anacron
Byl jsem letos v dubnu v Letňanech, nikdo tam nebyl v obleku a většina dala. Jinak otázky byly naprosto totožné s tím na ČTU, krom asi dvou otázek v celém testu, které byly navíc.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:40
Tragédie v JRD
Na omezenci je to uplne jedno. Tam neni zadny ustni pohovor, pouze pisemny test... Opravujici opravdu neví, čí je který test...
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:43
nimbo
Tým sa hodne vysvetľuje. Ja som robil všeobecného a tam boli do nohy všetci v kvádrach.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:50
Lowmick   
Ja jsem byl na vseobecnym bez obleku... naprosto v pohode. Pisemny to neovlivni a ustni proste vis nebo nevis (ale nechtej tam zadne zaludnosti, takze v klidku).
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:54
nimbo
Hmm, nám bolo dôrazne doporučené byť v oblekoch a všetci sme to dodržali. Mne osobne to nejak nevadilo, s oblekom nemám problém.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 21:44
Peter HK
Tak to je dobře třeba se zadaří už jsem v polovině kurzu a mám před sebou navigační lety- třeba budu mít štěstí
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 22:50
Balooo   
tak bacha na záludnou otázku: "a pane kolego, první sólo už máte za sebou?"
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   20. 6. 2011 / 23:14
Tragédie v JRD
Vsechny tyhle radiotelefonaky zrusit. Smysl, proc by clovek obsluhujici rádio v letadlu, mel vedet, ze R = U/I a výpočet vlnový dýlky a podobny veci, je mi naprosto neznámý...
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 00:15
Kachna   
Tak v ULL proč ne. Tak radio na sólo je jen doporučené.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 07:29
tonde   
co je v ULL jen doporučené?!?!?!
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 08:04
Tragédie v JRD
Kachna nasel v predpisu, ze spojeni mezi zakem a instruktorrm je jen doporucene, a nikoli povinne... A ze tedy teoreticky muzes byt po solech a jeste nemit rtf prukaz...
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 08:38
tonde   
nechce se mi studovat předpis - a co spojení ULL a info na letišti? Tuším že ULL nemusí mít nutně rádio, ale nedokážu si představit žáka s 15ti hodinama jak lítá sólo bez rádia, to bych teda okamžitě revidoval předpis... To je na zabití, ale ne toho žáka ale to, že sejme někoho jiného... Asi ne nadarmo se vysazení rádia bere jako situace na jejíž řešení jsou přesné postupy
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 08:43
Vita Zenisek
Tak mi to nedalo a fakt to tak je. UL3 4.13
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 08:50
tonde   
..tohle jo, ale jak je to s tím spojením pilot - Info? Radiotelefonista se dělá hlavně kvůli tomuto spojení, ne spojení žák - instruktor, tak aby zas kachna nemystifikoval A podmínka do prvního sóla je právě kvůli spojení s ATC
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 08:57
Lowmick   
Kdyz ses v Gcku, tak muzes bez spojeni, cili kdo nema radiofonak, nebo mu propad a ceka na obnoveni, tak muze v klidku litat. Teda on by mohl litat i tak, ale myslim aby to bylo jako legalne.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 09:13
Lada Brozovsky
Problem bude jenom v tom, když to, v čem letíš, má fční rádio. Pak potřebuješ podle mě RDfoňák ikdyž jsi mometálně v Gcku. Ale to asi neplatí pro ULL.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 10:17
kuma   
ULL -> SLZ bez rádia můžou lítat na plochách pro SLZ, kde rádio není, kolem rybníka, za stodolu a zpátky. Konec konců to je smysl existence SLZ. Samozřejmě pokud se ULL bude chovat jako "opravdový ajrák" a poletí někam, kde je potřeba se domluvit (LKBE například ) - tak samozřejmě musí mít rádio - a pilot průkaz omezence.

Podle mne to má logiku - i s tím, že "pro ULL to předpis nenařizuje"

Konec konců nálet pilotů v době první světové války málokdy při příchodu na frontu a zařazení k útvaru překračoval 10-15 hodin...
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 10:32
Tragédie v JRD
Hmm... Fakt musi? Doted jsem zil v tom, ze i na normalni letiste , pokud neni explicitne zakazano, muzes bez radia... Jinak si nedovedu vysvetlit, proc na nekterych letistich mas explicitne nordo prohibited (treba lkbe) a na zbytku je vetsinou cinnost nordo letadala osetrena na predchozi telefonickou domluvu.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 10:37
Tragédie v JRD
(samozrejme mluvim o nerizenych letistich)
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 11:07
kuma   
Samozřejmě že musí, ale ty čteš moc rychle , psal jsem:

"(pokud)...poletí někam, kde je potřeba se domluvit (LKBE například ) - tak samozřejmě musí mít rádio - a pilot průkaz omezence."

což též můžeš chápat:

"...pokud poletí někam, kde rádio není potřeba (není vyžadováno => tj. asi polovina aeroklubových letišť), tak ULL nemusí mít rádio a pilot nemusí mít průkaz omezence"

capisco?
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 11:19
Tragédie v JRD
Ok. Vzal jsem LKBE jako obecný příklad a ne jako příklad konkretního NORDO letiště. Fajn .
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 05:57
Hermann   
a to vas zajima jen tak, nebo to pozadujete vysvetleni?
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 08:13
kuma   
Dělal jsem před 3 roky. Bylo nás tam asi 20 a v obleku byl jen jeden ze tří členů komise, jinak nikdo.

Všichni jsme byli oblečeni čistě a slušně. Přijít oblečen slušně a vhodně je základem lidské slušnosti, brát si zbytečně oblek na akce, kde to není potřeba je naopak neslušné vůči ostatním. Podrobnosti viz: L. Špaček, Etiketa. Myslím, že tak je to také v pořádku.

A že by se někde dávaly zkoušky za kvádro, kravatu a mytí auta propaguje pouze PM.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 16:40
Už přistávám?
Nečteš pořádně! Musíš si vzít oblek s košilí a kravatou. To bylo upozornění, abys tam nechodil v obleku bez košile.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   21. 6. 2011 / 10:17
Jirca
Elektrotechnika a radiotechnika je tam taky ,alespoň já to dělal (ale zase tak přísná ta komise nebyla )
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 07:59
tonde   
tak co, chlape, máš?
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 14:19
Algy   
Já bych se rád zeptal, jak jakej máte trik na naučení Q-kódů, v tom fakt plavu. Existuje v nich nějakej systém, nebo jsou to jenom domluvený tři písmenka? Díky
 1x  

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 14:27
Tragédie v JRD
U některejch systém je, u některejch mi to moc systémový nepřišlo (ale nějak jsem to neřešil). Nicméně na (alespoň omezenýho) těch q-kodu je malinko a člověk to nějak dá. Pokud lítáš IVAO a máš přečtené první dva díly "Leteckých nehod v československu", tak jsi po stránce q-kodu připraven .)
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 14:39
Algy   
Takže to chápu tak, že se je prostě naučíš na tvrdku zpaměti? Osobně znám jen QNH a QFE jiný jsem v životě neslyšel ani v reálu ani na síti.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 14:50
kuma   
Už se nepoužívaj tak často... maximálně "kdedem?" neboli QDM... (používaný v goniometrické službě). Onol ani morseovku už ofiko nepoužíváš, ani to .../---/... dneska oficiálně nemáš kde a jak použít...

Q-kódy jsou jako násobilka. naučíš se, v lepším případě uděláš zkoušku - a v paměti ti zbydou 2-3, které používáš, ostatní jsou fuč...
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 14:52
kuma   
...jsem se blbě vymáčknul: "maximálně QDM uslyšíš při klábosení na letišti v baru" mělo bejt...
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 14:57
Algy   
Výborně. Znáš i další mnemotechnický pomůcky??
Víš co, nikdy nevíš, kdy to na baru budeš potřebovat.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 15:09
kuma   
Pro jiný už ne-e... Ale možná že jsou, dří to bylo časté, "kdedem" je už z první republiky.
Co určitě člověk musí umět zapměti je význam:
QNH - tlak přepočtený, aby indikoval nadmořskou výšku
QFE - tlak přepočtený podle nadmořské výšky letiště (tzv. "Emil")
QNE - nadmořská výška letiště při nastavení výškoměru na std. atmosféru (1013,3)
QFF - Tlak přepočtený na střední hladinu moře v dané lokalitě

jiné už mne neapadají, fšecičko mi ukrad´ten Němec... no... Alzheimer se jmenoval!
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 15:12
Algy   
Díky!
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 14:55
Tragédie v JRD
No, hele... asi tak

V omezenci jsou +/- tyhle Q-kody:

QNH - ten je jasnej, znas ho z IVAO
QDM - M jako magnetic - mnemotechnicka pomucka, vyznam je magneticky smer k vam)
QGO - O jako nula - mnemotechnicka pomucka na pristani zakazany (aspon me to tak fungovalo)
QAB - rekneme mnemotechnicka pomucka letim z A do B (vyznam je povoleni letu z A do B)
QGN - neznal jsem/neznam
QDL - neznal jsem/neznam

Je pravdepodobnost, ze to nedas, vcelku minimalni. Krom toho kdyz znas ty prvni tri, ctyri, tak uspesne eliminujes vetsinu "nespravnych" variant u tech , ktere neznas, a kdyz uz je dostaneš a odpověd je i po eliminaci nejasná, tak to tipneš.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 15:00
Algy   
No jasně, to by šlo - teda pokud mezi chybnejma odpovědma nejsou fiktivní neexistující kódy.
Každopádně dík.
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 15:12
kuma   
QGN: žádám o povolení k přistání (pomůcka: GN=> ground, chci na zem!)
QDL: zaměřte mne / nebo: vysílejte tón, abychom vás mohli zaměřit (pomůcka: DL= dlouhej tón)
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 15:25
Tragédie v JRD
Jak prosté
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 14:59
kuma   
http://cs.wikipedia.org/wiki/Q_k%C3%B3dy_v_radioprovozu
přehledné, nenaučitelné
 

Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby   22. 6. 2011 / 15:03
Algy   
Ty woe tech je tolik, že by se dalo vykecávat jenom v těch kódech! Eště že je nezkoušej všechny!
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ