FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 19. 5. 2024, svátek má Ivo Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FMC trasa Jeden příspěvek | Celý strom
FMC trasa   29. 6. 2011 / 14:43
Matt
Zdravím,
naskytl se mi jeden takový problém ke kterému nemám řešení.

Zkouším lítat zatím jen trasu LKTB - LKMT. Autopilot letí celou trasu normálně, ale po bodu POLOM následuje ještě jeden bod a od něj vede dále trasa s 90° úhlem a letadlo nezatočí, pouze proletí dál.
A ještě jeden dotaz, aby jich nebylo málo.. Kdy přesně se má zapínat mód APP?

Díky moc
 1x  

FMC trasa   29. 6. 2011 / 15:12
mirqo0o
základná otázka je, aké lietadlo používaš ? Ale je možné že ti netočí preto, lebo nemáš správnu výšku, aspon mne to tak robievalo
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 15:17
Matt
B737-800, zatím se s ním teprve sžívám, ale možná to bude opravdu tím. Díky za tip
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 15:27
mirqo0o
ifly ci pmdg ? a nevypne ti pri tom bode LNAV ? alebo VNAV ?
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 15:37
Matt
iFly a LNAV i VNAV jedou normálně dál.
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 16:43
Praktik
a nebo letíš tak rychle že to regulérně prohulíš
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 19:22
Teflon_490   
A co takhle rict jaky priblizeni vlastne v te Ostrave letis? A jeste jeden bod...neslo by to rict presne jakej, kdyz uz chces konkretni odpoved? Taky by si mohl prihodit screen navigacniho displaye a LEGS stranky v FMC.
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 20:20
Matt
Zkoušel sem ILS na 22, viz LEGS. Něco se mi na tom prostě nezdá. Do FMC zadám, že letím přes HLV, potom ještě SID a STAR a tohle mi to vyhodí. Poslední obrázek je jak to vypadá u LKMT.

16877 B / 348 x 281 / 1.jpg
16186 B / 346 x 273 / 2.jpg
12809 B / 346 x 273 / 3.jpg
25707 B / 502 x 500 / 4.jpg
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 20:37
Dobby
Po POLOMu tam zadna zatacka neni-pokracujes dale na OTA,potom 30 stupnu doleva na desatou a pak se otocis do ILS. Musis radne brzdit a klesat. VOR/LOC se armuje v poloze kdy jsi mene nez devadesat stupnu inbound do LOC-tzn v tomto pripade po bodu OTA-10 tesne pred naletenim LOC-v realu musis byt samozrejme uz do LOC povolen od ATC. G/S pak armujes po zachyceni LOC.-tj tesne pred FI22
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 20:44
Teflon_490   
No, on hlavne POLOM neni IAF pro ILS22, jen pro VOR/DME04....takze nic ve zlym, ale at si tazatel nejdriv udela trosku jasno v pristrojovych priblizenich, a pak at to tam spravne zada do FMC, ono to pak poleti dobre
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 20:45
Teflon_490   
A btw. furt sem nepochopil, kde presne to zacalo zatacet nekde do pryc, melo by to letet i takhle jak to je, FMC je sumafuk co je IAF a co ne...
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 20:54
Dobby
JJ, ja teda mapy Ostravy nestudoval-ale ciste z toho co je nacmarany na tom ND a v FMS by to melo jit zaletet VNAV/LNAV-teda az na tu rychlost-ale to bude zjevne problem prilis vysokyho cost indexu.(v realu 10-20 vetsinou)
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 21:28
Matt
Jo fajn, už nějakou dobu sem lítal ILS na Saab 340, který BOHUŽEL neměl FMC...bohužel tady na péráku sou všichni v tomto i jiném dost "zběhlí" a když se někdo chce něco nového naučit (např. já s 737), tak je mu okamžitě řečeno, proč se do toho pouští když nic neumí.

Projel sem mraky tutoriálů a podobně, FMC sem neznal vůbec a taky mi trvalo než sem to trošku pochopil. Tohle fórum by mělo být od toho, aby jeden druhému pomohl, když něco neví atd.

Konkrétně ty toho evidentně umíš dost, tak zkus třeba říct co sem udělal špatně. Pak budu vědět a bude to OK
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 21:46
Teflon_490   
Proto sem psal nic ve zlym, vim ze se to kazdej musi nejak naucit, ale de to docela bez problemu. Sam vzpominam na svoje zacatky na PMDG 737 FMC, nevedel sem o tom vubec nic, dal sem si ten jejich let kdesi v nemecku presne tak jak psali, doslova vedli cloveka klik po kliku, a svete div se, uz po tom jednom prvnim letu sem pochopil ten zaklad co ze to asi chce aby to vubec neco pocitalo a letelo. No a jak mas ten zaklad tak uz sam muzes prichazet na jednotlivy finesy tak aby to pocitalo a delalo to co chces ty a ne to co to chce samo.

Na to aby to letelo tam kam chces a jak chces neni potreba moc. Zkousej to jak doted na kratsi trase, projed si vsechny body na strance legs a smaz vsechny rychlostni a vyskovy constrainty a dej jenom jednu, a to na FAF anebo na bod ktery je nekde kousek pred nim. Tam dej cca 170/vyska pro zachyceni localizeru a nech vsechno ostatni spocitat FMC, uvidis ze to pujde. Taky se podivej jestli jsou ty body rozumne poskladany za sebou, pokud si das EFIS do modu PLN, na strance LEGS se ti objevi polozka STEP kde si to muzes krasne projet a prohlidnout. Zaklad proste je aby to bylo pro FMC zalitnutelny, cili ostra zatacka by nemela by na rychlosti 300 apod. Pak to poleti jak chces.
Zkus to a reportuj jak to dopadlo
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 21:56
Matt
Jasné, díky moc
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 20:42
Dobby
Btw. na FAFu mit rychlost 240 mi prijde trochu ztresteny-tam uz by to chtelo klapky 5 a rychlost aspon pod 200-pro zacatek,jinak to neni sance ubrzdit
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 20:46
Lejzy
Tam uz prece davno nemusi mit VNAV, takze mu to cislo v FMC muze byt u riti.
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 20:48
Dobby
notojo, ja jen ze pak VNAV pocita bullshit uz na T/D
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 21:31
Matt
Víš co, ony ty tutorialy co sou na netu řeší dycky jen nějakou trasu atd. Tyhle rychlosti mi tam hodilo FMC...no..učím se no
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 21:47
Fabo™   
Ze ty si si zrusil obmedzenie na rychlost pod FL100?
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 21:48
Teflon_490   
Nezrusil, ty body u sebe maji rychlost 240
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 21:56
Fabo™   
No ja tam vidim v jednom riadku 261/FL087... ale ako pozeram tak to tam nejak zvlastne skace FL053 potom FL100...
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 21:57
Fabo™   
to je debil, to je debil... sak tych 053 je este na stupani
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 22:58
Teflon_490   
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 22:00
Dobby
To je nejakej nesmysl ne? nemuze prece FMS pocitat na centerfixu a finalfixu rychlost 240 sama od sebe. To je neubrzditelny-a i kdyz jak jsi psal v tech mistech uz davno neletis LNAV/VNAV-ale pro spravny pocty tam musej bejt relevantni cisla a tyhle jsou totalne mimo-jak jsem psal jinde-bud chybka v costindexu a nebo Vref...nic jinyho me nenapada
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 22:06
Matt
Hlásím, že error je v costindexu já vůl...
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 22:57
Teflon_490   
Jo, kdyz tak nad tim premyslim, tak tohle iFly FMC dela...necha ti na finale klidne 240 rychlost a delej co umis. Ja to ale neresim, protoze ja celou proceduru projedu a delam si constrainty podle sebe a potreby.
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 21:54
Dobby
jo ted mi doslo proc tam mas takovy rychlosti-nemas zvolenou Vref-pro klapky 30 nebo 40-pokud ji zvolis na Init page tusim tak by se ti automaticky mela hodit do profilu. Ale cert vi jak to bude-beru to z realu-na simu uz delsi dobu nelitam. Jinak, dokud letadlo sleduje trat tak je vse ok-pokud by nezabrala ta Vref tak nadatluj k bodu FI22 do praveho sloupce treba 180B/ -Vnav ti odbrzdi masinu na FAF na 180 nebo min-samozrejme uz budes muset mit klapky a pak uz by to melo byt bez problemu. Jinak tam nevidim jedinej duvod proc by to to ero nemelo zaletet.
 

FMC trasa   29. 6. 2011 / 21:57
Matt
Jo to je tím, že sem tam tu trasu hodil jen na rychlo kvůli screenům na na Vref sem pozapoměl
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 18:18
Matt
Už sem na to kápnul. Bod OTA-10 mi to přeletí, protože nejsem na správné výšce. Prostě mi nezačne klesat. Zkoušel sem si i přepsat rychlost/výšku u některých bodů, abych stihl sklesat, ale klesá to akorát od bodu T/D a u OTA už ne. Neviem co dělám špatně.
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 18:47
Matt
Jo a ještě se mi stává, že autopilot vyletí z trasy, prostě si tu zatáčku střihne, opět netuším proč.


21023 B / 479 x 497 / 1.jpg
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 18:50
Dobby
Jooo, tak s tim neporadim-to mi realna masinka nikdy neprovedla-ale zda se mi ze to vse litas na prilis velkych rychlostech-pod 10000 feetu se vetsinou rychlost uz pohybuje pod 250.
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 20:05
Rozšafín Ctibum   
Clovece, co to je za trat? Takovahle sinusoida..??
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 20:12
Fabo™   
imho regulerni zatacka nazoomovana do silenosti
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 20:18
Rozšafín Ctibum   
ALe zatacky jsou vzdycky kolem nejakeho bodu, on to ma 13nm do POLOMu a na ty trati se mu to dvakrat uplne debzotsky lame. A jak tvrdi nize, je to LKTB - LKMT a tam nic takovyho tedy neni..
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 20:24
Matt
Ta zatáčka začíná v bodě HLV, akorát nevím proč vypadá, tak jak vypadá, a proč mi to točí přímo do toho "kolečka" s T/D a ne po té fialové lajně.
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 20:29
Rozšafín Ctibum   
Mno protoze tam po HLV zadny esicko byt nema, ma to vypadat treba takhle:
http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/a2-mt-star22.pdf

Takze to letadlo leti spravne, T/D nakresli spravne a jen pojebe tu fialovou caru..
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 20:32
Matt
Jo no, taky sem si toho všiml ve STAR mapě...enemže nevím čím to je
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 20:53
Hermann   
to vas panbuh tresta, ze se nemodlite ... litat takovy pekny non-RNAV priblizeni pres FMC
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 20:14
Matt
Co mi FMC vyplivne, to tam je jinak LKTB - LKMT
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 18:48
Dobby
Musis plynule prestavovat vysku na MCP panelu. Bod T/D je vypocitany top of descent-odtud zacina klesani. pred timto podem si vyzadas klesani a nastavis nizsi vysku-v tvem pripade dejme tomu bez komunikace s ATC vysku stredniho priblizeni 3000 ft-letadlo pak od T/D zacne klesat a brzdit prave do 3000 presne podle nastaveneho profilu-po doleteni na FI22 uz bys mel mit armovany ILS-takze tam uz to zacne klesat po G/S a na MCP se nastavi vyska nezdareneho priblizeni...Je to dost osekany popis ale tak pro zacatek abys to vubec zaletel by to melo stacit.
Jinak nevim jak to muze preletet bod kvuli vysce-LNAV a VNAV si v tomhle spolu nepovidaj-jeden leti trat a druhy si hlida vysku. Jedina vec co me napada-ze tam mas moc rychlosti a ero tu zatacku neutoci prave kvuli prilis velke rychlost...
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 18:52
Dobby
a jinak teda pokud letadlo neleti tak jak si predstavujes podle VNAV-tak se prechazi do LVL CHG a nebo V/S-stejne tak kdyz LNAV nevyhovuje prechazis na HDG SEL
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 20:53
Teflon_490   
Hele, co to je vubec za ero, a jaka verze era a airacu?
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 21:16
Matt
iFly 737 SP 2.1

AIRAC cycle : 1103
Revision : 1
Valid (from/to): 10/MAR/2011 - 06/APR/2011
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 21:24
Teflon_490   
Tak uz vidim mozny problem. S SP2.1 spolehlive funguje se vsemi ficurami posledni verze era az airac 1104 rev.2...hlavne byl problem jak to zvladalo SID/STAR procedury, takze tak.
 

FMC trasa   30. 6. 2011 / 22:15
Matt
No teď sem tu trasu opět zkoušel a bod OTA-10 mi to prostě proletí i při správné výšce a rychlosti...takže je to možné.
 

FMC trasa   2. 7. 2011 / 10:38
Matt
Takže to bylo skutečně starým AIRACem Díky moc chlapi, za rady
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ