FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 27. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Knipl kmitání 21 MF Jeden příspěvek | Celý strom
Knipl kmitání 21 MF   4. 7. 2011 / 21:48
Honza311
Prosím o radu. Nainstaloval jsem to nádherný dílo a při kontrole příčného řízení křidélka nejdou plynule ale kmitnou do plna a hned se vrátí. Výškovka jde normálně. To samé je vidět i z vnějšího pohledu.
Evidentně je to chyba mojí instalace, ale nevím kde to hledat.
Podobně mi i u 21F v FSX nefunguje levý pult. V FS9 bezchyby.
Na jiných érech to nedělá

Mám W7, ATI 4850, RAM 4G. Možná je to instalací FSX do W7 ?

FSX jsem přeinstaloval. Zatím bez SP.
MF první addon. Jinak default.
Joistick zkalibroval
 1x  

Knipl kmitání 21 MF   4. 7. 2011 / 21:50
Kendy   
opravdu si zapnul všechny !čudlíky" který zapnout máš? : Podle toho co říkáš a jestlůi to chápu dobře...tak právě ten jeden si ještě nezapnul...proto to dělá. Hledej...
 

Knipl kmitání 21 MF   4. 7. 2011 / 21:58
Honza311
myslíš, jesli mám zapnutý (vypnutý) boostry ? Na levém pultu ?
 

Knipl kmitání 21 MF   4. 7. 2011 / 22:09
Aardvark   
Tohle by měl dělat právě jenom bustr křidélek, zapíná se na levém vodorovném pultíku před POM. pokud je zapnutý a i přesto to dělá, tak mi napiš SZ a já ti pošlu takový .xml, který to nebude dělat...
 

Knipl kmitání 21 MF   4. 7. 2011 / 22:11
Honza311
Díky.Nic mi neposílej - blbej jsem já !!!! Ty jseš prostě dokonalej. To by mně nenapadl - takový nádherný detail.
 

Knipl kmitání 21 MF   4. 7. 2011 / 22:09
Honza311
Máš pravdu, taková školácká chyba. Takováhle suprová simulace mne nenapadla. Sice na originále ty křidélka šli bez posilovačů - jako třetí varianta řízení. Jak by ,ale tady šlo jinak nasimulovat vysazení hydrauliky to nevím. Doufám tedy, že funbguje i nouzová stanice. To jsem ještě nezkoušel. To bych neměl pro autora slova chváli ! Takový už nejsou. Díky za radu. Ještě, že jsem na tom dělal ! Tady je vidět jak funguje ten němec co si na něj nemůžu vzpomenout.
Chvála autorovi za dílo !!!
 

Knipl kmitání 21 MF   4. 7. 2011 / 22:12
Aardvark   
Odpovím rovnou bez mučení, nouzová stanice nefunguje... Protože nevim jak fungovala... Když mi řekneš jak fungovala, co to dělalo apod. tak to můžu zkusit...
 

Knipl kmitání 21 MF   4. 7. 2011 / 22:35
Honza311
To by snad ani nešlo a ani by to nemělo význam. Už takhle je to moc dokonalý. Ta fungovala ( to jistě po těch studiích co jsi musel prodělat, než jsi tohle všechno dal dohromady) jak víš jen při vysazení hydra a serva a jen pro plovoucí výškovku - to do vytlučení baterky. Vzhledem k tomu, že to žádný plachťák nebyl (klouzavost 1:1) to nebylo ani zapotřebí. Díky za možnost stažení. Připíchni někam ten Pay !
 

Knipl kmitání 21 MF   4. 7. 2011 / 22:39
Aardvark   
No můžu ještě jednou prolézt to, co mám za materiály... O možnosti přispění se píše tady na té stránce:

http://migsim.ic.cz/donate.html

Díky za každý příspěvek .)
 

Knipl kmitání 21 MF   4. 7. 2011 / 22:48
Swordfish   
Znám jednoho takovýho pilota co s tím plachtil a hned dvakrát
 

Knipl kmitání 21 MF   5. 7. 2011 / 00:12
join1701   
To by mne fakt zajímalo, jak se s tím letounem plachtilo... Teď vážně plachtil nějakou chvíli do "ještě nějak bezpečné výšky" a pak se vystřelil, nebo se mu fakt podařilo dosednout? Moc bych rád věděl nějaké ty podrobnosti co to půjde... proč se to stalo a jak řešil situaci. SMEKÁM!!!
 

Knipl kmitání 21 MF   5. 7. 2011 / 09:10
Swordfish   
Opravdu to byl 2x nouzák a byl to pan PILOT s velkým P Jarda Krýda.


Citace z publikace "414, asi jsme se srazili" Ing J.Faul, vydal Zlínek 1994.
....1. Jaroslav Krýda MiG-21F NPP září 1975 Hořovice.
Zálet po výměně motoru:
Po zkoušce akcelerace na výšce 13 000m vysadil motor. Pilot se pokusil 6x o nahození motoru neuspěšně. V H 3 000m dal ŘL rozkaz ke katapultáži. Pilot se rozhodl přistát na neobsazené letiště Hořovice. Za mimořádně odvážné přistání s nepracujícím motorem byl povýšen na majora.
Příčina: Zadření šoupátka odstředivého regulátoru.

....2.Jaroslav Krýda MiG-21F NPP leden 1977 Hořovice.
Zálet dle II programu:
Na výšce 12,5km vysadil motor, což bylo doprovázeno tupým úderem a chraplavým zvukem. Pilot ohlásil na vel. stanoviště, klesal a pokoušel se opakovaně o nahození motoru - neúspěšně. Mezitím přešel na kanál ŘL, který mu vydával správné pokyny a na H 3 000 m nařídil katapultáž. Pilot na základě zhodnocení situace si vyžádal povolení k pokusu o přistání na neobsazené letiště Hořovice. Před 4. zatáčkou vysunul nouzově podvozek, klesal rychlostí 450 - 470 km/h, na výšce 1 200m nabyl jistotu o reálnosti rozpočtu, dráha byla bez překážek. I. podrovnání při klesání 40 m/s provedl ve výšce 100 - 150m. Po dosednutí 120 - 150 m za okraj dráhy intenzivně brzdil až praskly pneumatiky. Vypustil padák. Přistání ohlásil přes jiného pilota.
Příčina: Odpojení disku 1. stupně turbíny od hřídele RVT a jeho následná destrukce - důsledek prasknutí labyrintového kroužku, který zajišťuje kolíky spoje soustrojí RVT.



 

Knipl kmitání 21 MF   5. 7. 2011 / 13:43
Kachna   
jenom malý detail. Není Labyrintový kroužek v turbinovém motoru těsnícím prvkem, aby z motoru nevytékal olej, který chladí/maže ložiska?
 

Knipl kmitání 21 MF   5. 7. 2011 / 13:49
Swordfish   
Dobrý dotaz,ale na špatném místě

Citace z publikace "414, asi jsme se srazili" Ing J.Faul, vydal Zlínek 1994.

Musíš na Ing J.Faula já opravdu nedokážu odpovědět,takový odborník na motory nejsem
 

Knipl kmitání 21 MF   5. 7. 2011 / 13:54
Kachna   
Já jenom, že nás to tak učili,...

Představoval bych si to tak. Došlo k závadě na labyrintovém tešnícím kroužku, v jehož důsledku poklesl tlak na ložisku turbíny a to se přehřálo a zadřelo. V důsledku tohoto jevu došlo k ustřižení turbinového disku a dál tu evoluci už známe, že.

Abych ještě opravoval vydané publikace,...
 

Knipl kmitání 21 MF   5. 7. 2011 / 14:24
Swordfish   
Píšu Ti za jednaKde máš index???
Díky za upřesnění je vidět že víš o čem píšeš.
 

Knipl kmitání 21 MF   5. 7. 2011 / 14:28
Kachna   
jinak tady je světově známý, obdobný případ z doby krátce minulé,...

http://www.atsb.gov.au/publications/investigation_reports/2010/aair/ao-2010-089.aspx
 

Knipl kmitání 21 MF   6. 7. 2011 / 23:09
ice
Na Ing. Faula už bohužel ne. Je tomu již několik let, kdy zemřel.
 

Knipl kmitání 21 MF   6. 7. 2011 / 08:42
join1701   
A jak to je s ovládáním letounu bez motoru? Projeví se nějaká změna v řízení? Třeba pomalejší odezvy ovládacích ploch apod? Taky by mne zajímalo jestli je slyšet v kabině i přes přilbu a sluchátka hukot vzduchu obtékající letoun, nebo jestli to zaniká ve zvuku motoru, který se třeba vždy točí i když je bez paliva. Sorry za spoustu otázek ale to vše mne zajímá, co člověk při takové situaci vnímá nebo si všimne pokud to situace v tom stresu vůbec dovolí...
 

Knipl kmitání 21 MF   6. 7. 2011 / 16:50
dandee
Masina ma zalozne hydraulicke akumulatory,to znamena,ze bez motoru ide tlak na riadenie z tychto nahradnych systemov,a riadenie ide normalne par minut.Pri klzavosti 21-cky je lietadlo na zemi "co by dup!" a je na rozhodnuti pilota,ci stoji za to riskovat zivot a snazit sa pristat i ked na znamu plochu ale bez moznosti opakovania manevru , alebo vykonat katapultaz v stanovenej vyske / 3000,/. Samozrejme ked nie je k dispozicii letisko alebo znama plocha,je jednoznacne rozhodnutie katapultaz.
S p. Krydom som urcity cas lietal u stihacieho pluku na letisku Líně a bol to naozaj macher pilot,znalosti,kondicka,skvely pristup k pilotom,jedinecne akrobaticke kusky na MiG-21 - napriklad tlaceny prekrut,co vyzaduje od pilota ....ani nebudem hovorit , co, atd.

No a let bez motoru je urcite tichy,ale, ze by bolo pocut svistanie vzduchu,to asi nie,ked ma clovek nasadenu prilbu a je utesnena zahermetovana kabina.
 

Knipl kmitání 21 MF   6. 7. 2011 / 20:33
tonde   
...ono to ani tak nebylo svištění vzduchu, že jako spíš celkový bordel od rezonancí a hučení všeho možného, aerodynamického hluku až po bordel ve sluchátkách na civilní frekvenci při přeletech DD
Jinak v podstatě já ten hluk ani nevnímal, takže nemůžu říct či byl intenzivní nebo ne, hmmmmmmmmmm.......... já si ani teď nemůžu vzpomenout na jeho úroveň... Jak jsi na tom ty, Dandee?
 

Knipl kmitání 21 MF   6. 7. 2011 / 21:02
dandee
no ja si spominam,ze ked bol hluk tak bolo vsetko OK.Keby nebol , tak je to na ho....
Ja si spominam,ze mi na MiG-21 F raz vysadil otackomer,a to sa prejavilo tym,ze mi ukazatel otaciek motoru/ obidve rucicky/ klesli na "0" a bolo to v mraku za ZPP / IFR/ , ked som kruzil nad chvaletickou elektrarnou v pardubickom priestore.Normalne to vyzeralo na vysadenie motoru,ale hluk,vibracie,a kontrola tahu zvysenim otaciek urobilo jasno a normalne som pokracoval podla nahradnych pristrojov ako vyskomer,rychlomer,poloha plynovej paky,vsetko dobre dopadlo,ani pochvalu som nedostal....vsak za co ?
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 10:37
kuma   
Kurňa, my si už ani neuvědomujem, jaký flígři tu s náma jsou - v hospodě a při letmých setkáních se plká o všem možném a jen v útržcích se z nich daří dolovat vzpomínky na situace, do kterých sa ani při nejlepší vůli nikdo z většiny z nás nemá šanci dostat - měli bychom je jednoho po druhém občas někde přivázat, vyslýchat - a vyslechnuté zaznamenávat (když už se nám nedaří je vyprovokovat, aby zas napsali nějaký vzpomínkový článeček, kurňá, to bylo počteníčko!
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 11:10
Aardvark   
Připojuji se k výslechu a hlásím se jako zapisovatel...
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 13:21
kosata
Na to by měl být zákon.
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 11:33
join1701   
No přiznám se že výraz "bordel od rezonancí a hučení všeho možného" mne teda nenapadlo při vysazeném motoru. Avšak při rychlostech 500km/h apod. je to celkem logické... také se přiznám že když létám s MIG 21 F13 od autorů Ivan Jurčaga, Jan Moravec, Antonín Janečka tak mi letoun připadá jak na gumě, jinak to neumím popsat. takové to zakmitnutí při razantnější práci s křidélkami nebo směrovkou... takové chování jsem nečekal a ani nikde v jiných letounech neregistroval. Tak propracované naprogramování chování letadla... klobouk dolů...

Také po dotyku podvozku s přistávací plochou letoun hodně zvukově rezonuje. S tím jsem se nesetkal v takové míře v žádné simulaci. Dost mne to překvapilo že je to tak výrazné.

Předpokládám že je to také tak v reálu... fakt dost zajímavé... to číst nebo někde poslouchat.

Jsem dost zmlsaný lítáním F-16 od Aerosoftu, to je fakt áchání nad takovým letem, ale často velmi rád přesednu do Mig 21 F13 a trošku se zapotím. Kupodivu se člověk ještě víc zapotí s F-104... však toužebně očekávám její vydání 13.7. pro FSX. Teď to ještě dolaďují bývalí piloti a betatesteři. Ale kdybych v druhém životě měl možnost lítat a vybrat si, tak jedině v F16, Mig 21 bych jen poplácal po trupu a na zemi.
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 19:45
Helicopter pilot
Jen pro upřesnění... Nezkoušel nááááhodou právě tento Pan Pilot shodou okolností možnost nouzového přístání bez motoru ještě před tím než mu vysadil opravdu? )
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 21:23
kuma   
Slyšel jsem jakýsi drb, že to nebyo zas tak těžké, když se POM stahla omylem pod zarážku volnoběhu. Ručičky spadly, zvuk zmizel - první dojem - zdechla, mrcha! Ven! - druhý dojem - jde za plynem, uff.... já to ale mám z několikakolenného doslechu, to by měli povolanější upřesnit
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 21:56
tonde   
Jaro 1989 už jsem o tom psal Ale repeticio matre studiorum, neboli Opakování jest matkou moudrosti, tak ještě jednou
Měl jsem sólo na MiG-21 F v Přerově, jednoduchá pilotáž na výšce 10 km, asi v půlce cvičení zatáčky na forsáži. Doprava o 360, při přechodu vypnout forsáž, překlopit na druhou stranu, při náklonu cca 30 stupňů plná forsáž a přitahovat aby se mašinka přetížením odbrzdila a nepráskl jsem si macha... Z obavy, abych si právě při přechodu neřachl jsem si vypl forsáž dřív, srovnávám náklon, hlavou mi nelogicky bleskne vypnout vypnout forsáž... ta už vypnutá byla, takže další pohyb pod zarážku byl právě pod vzdušný volnoběh až na pozemní, ve vzduchu přísně zakázaný režim, dlouhá akcelerace motoru, hrozila pumpáž a vysazení atd. Všechny motorové ručičky najednou poklesly doleva, enormní pokles tahu a průser na obzoru - vysadil mi motor, mi projelo hlavou jako první, jdu ven!!!! Ruce jsem měl opravdu obě na madlech, pak zas další blesk hlavou - blbče, máš 10 kilometrů výšky, času dost... rychlá kontrola přístrojů, vše nasvědčovalo vysazení motoru včetně jeho autorotačních otáček. Do dneška si pamatuju že v metodice je spuštění motoru na straně 180 dole DD Jal jsem se tedy spouštět motor, první jsem si pustil automaticky stopky, na to nás jebal nejen major Mazúch ale každý kantor - v průseru vždy první spustit stopky, ať je přehled o čase, ve stresu člověk není schopen odhadnout čas. Byl jsem v těžkém stresu, ani mne nenapadlo hlásit řídícímu, že mi to vysadilo a že spouštím za letu, tak nějak automaticky jsem mašinku převedl do klesání a ještě jednou zkontroloval přístroje - tohle všechno se událo možná během jedné či dvou sekund Najednou do oka bijící nezvyklá situace - POM je tam, kde nemá být, moc vzadu Takže mi to došlo, že jsem si dvakrát stáhl pod zarážku a momentálně mám motor v režimu pozemního volnoběhu... Narval jsem pomku dopředu a sledoval stopky - akcelerace motoru v této výšce byla 10 - 13 sekund, mně to zabralo někde při mých nejdelších osmi sekundách, pak to začalo nabíhat, přičemž kdybych ty stopky puštěné neměl, tak bych se zase chtěl střílet, protože čas se neuvěřitelně vlekl a ta mašina spíš padala, než letěla.... Rozdýchal jsem to, dostoupal na 10 kilometrů a dolétal cvičení. Po přistání jsem se šel prásknout svému instruktorovi, mjr. Mazúchovi, udělal s ním rozbor situace a šel jsem na další let - pohoda DDD Jen jsem byl málem nejslavnější nadrotmistr na světě, který se vystřelil v 10ti kilometrech z mašiny s pracujícím motorem.... A rozklepal jsem se až večer u piva, když jsem to vyprávěl spolubojovníkům, do té doby na klepání nebyl čas
Tak to máš, dogdore, večerní bonus - vyprávění starého pilota, po kterém jsi tak toužil, i když tohle jsi už párkrát četl DDD a já si jdu dát fernet
Peace, brothers!
 3x  

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 22:02
Koprik
...a takto nezodpovědným soudruhům svěřoval pracující lid drahé zbraně A namísto klečení na hrachu v koutě šel ještě na pivo!Tak hlavně žes toTonde zvládnul a zůstal jsi mezi námi!
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 22:09
Helicopter pilot
To sou mi ale problémy D Proč si zastavuješ za letu kohoutek na ropovodu símtě? D
 

Knipl kmitání 21 MF   8. 7. 2011 / 06:18
tonde   
...celou noc jsem usilovně přemýšlel, co vtipného a lehce urážlivého bych ti na to napsal a nějak jsem na nic nepřišel Takže nezbývá než konstatovat, že se holt podařilo, no....
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 22:41
Swordfish   
A slyšel si o tej Mig-21 co se z ní pilot vystrelil a ona se sama vrátila na letiště kde v klidu pristála?Mám dojem že to bylo taky na slovensku

Nebo příhoda dalšího Migu-21 pilot se vystřelil a zachránil se na padáku,ale na zemi 2 oběti na životech.Překryt kabiny zabil na palouku zajíce a dopadnuvší Mig zabil kočku která se líně hřála na slunci.Jooo to je osud.....
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 22:49
tonde   
...ani o jedné jsem neslyšel DDDDD Pouze o MiG-23 ze které se pilot střílel a pak ji museli sestřelit někde o pár set kiláků dál...
Ale takovou latinu co jsi napsal jsem fakt neslyšel, zas nesmíš věřit všemu co se říká DDD
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 22:51
Swordfish   
Tak to já Ti to rád najduJe to psáno v knihách.Na věži prej všichni zkameněli
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 22:52
tonde   
...najdi
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 22:56
Swordfish   
Tak se omlouvám že jsem Tě balamutil na Slovensku to nebylo ,ale u nás

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=1946&kategorie=3
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 23:04
tonde   
takže mašina se sama nevrátila, ale byla v ose na finále, takže nějaké 2 - 4 km před dráhou, pokud měl pilot vyváženo správně - což asi měl - tak není problém, aby mašina "upadla" na dráhu, ale určitě to nebylo hezké přistání... Jen opět aerodynamika a ostatní věci - šlo to do hajzlu, pilot se vystřelil, režim motoru nechal jak byl, mašina najednou na čumáku zeštíhlela o cca 250 kilo, hezky se sama natáhla nějak "sedla" - shodou okolností na dráhu.... To není zázrak, to je jen fyzika....
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 23:06
tonde   
...aha, takže jsem to přečetl pořádně, přeletěla bechyň o 25 km - to fakt není nic divného
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 23:10
Swordfish   
Ale stejně jsem určitě četl i o tom že sedala přímo na dráhu a tam shořela.Někdy se po tom mrknu.
Zajímavý je ten emblém co má ten Mig na čumáku.Tu fotku jsem ještě neviděl.
Jinak na letišti se stavim až příští týden, Vaši chlapci nestíhajAle ve středu letim ven tak snad to stihnem
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 23:58
kosata
Je to popsaný v knize "Letecké příběhy jak je psal život". Teď jí nemůžu najít. Nevím, na jakém letišti se to přesně stalo, ale prý pilot se kus před letištěm katapultoval, ale tak jako v tom článku na Aerowebu se MIG srovnal a letěl dál, tuším nad Tábor, kde údajně opsal snad skoro až učebnicovou zatáčku a vracel se zpátky na svoje domovské letiště, kde sám přistál (samozřejmě mimo dráhu, to už by bylo asi moc. ) a řítil se přímo na věž (to budou ti zkamenělí na věži). Nevím už, jak to dopadlo s tou věží, a už vůbec nevím co je na tom pravdy, ale takhle nějak je to v tý knize popsaný.
 

Knipl kmitání 21 MF   8. 7. 2011 / 00:08
Swordfish   
Jo díky to by mělo být onoZkusím to najít,ale dnes už asi nee
 

Knipl kmitání 21 MF   8. 7. 2011 / 10:12
Kubrt
Mám dojem, že je to popsaný i v knize Zrušená křídla.
 

Knipl kmitání 21 MF   8. 7. 2011 / 09:12
Helicopter pilot
A co teprve Jednadvacítka co se málem sama sestřelila... Že prý při cvičných střelbách se po výstřelu z kanónu před letounem rozthl projektil a střepiny si cucnul motor... No a pokud si dobře pamatuju tak s tím ještě i přistál...
 

Knipl kmitání 21 MF   8. 7. 2011 / 10:14
Kubrt
četl jsem taky něco podobnýho, ale mam dojem, že to byla su-7, který se roztrhla špatně vyvrtaná hlaveň.
 

Knipl kmitání 21 MF   9. 7. 2011 / 18:39
dandee
Stalo sa to na Slovensku v Kuchyni / LZMC/, piloti lietali na letecku strelnicu pri Malackach, jednemu pilotovi sa zdalo,ze mu po vybrati zo stece zapumpoval motor,tak ho vypol a vystrelil sa.Bola to MiG-21 F, ktora dokaze vcelku dobre letiet v klzavom lete,pokial jej pilot do toho nehrabe a po katapultazi si to miernou pravou zatackou zatocila pekne do pristavacieho kurzu na 197 a pekne klzala a pristala na travu .Zastavila sa pred vezou. Jedine zranenie bolo,ze niekto z riadiacej smeny skocil v panike z ochozu na vezi dole a zlomil si nohu.Masinka smerovala priamo do veze.
Takze je to pravda.
Bohuzial ten zachraneny pilot sa potom neskor zabil pri pristatii v noci na LKLN pri vleteni do snehovej prehanky.
 

Knipl kmitání 21 MF   9. 7. 2011 / 18:59
Swordfish   
Díky za doplnění tušil jsem že to bylo na Slovensku,ale detaily už jsem nevzpoměl
 

Knipl kmitání 21 MF   9. 7. 2011 / 19:05
tonde   
tak soráč slyším prvně
 

Knipl kmitání 21 MF   9. 7. 2011 / 19:14
Swordfish   
V pohodě taky nevim úplně všechno,ale touto problematikou se zabývám už mnoho let tak jsem lecos zaslechl
 

Knipl kmitání 21 MF   9. 7. 2011 / 20:07
tonde   
...tož já toho zaslechl taky dost a z toho i dost ptákovin
 

Knipl kmitání 21 MF   9. 7. 2011 / 20:32
Swordfish   
Ještě se mi vybavila jedna historka od násTuším že to byl Mig-15 a pilot se střelil z mašiny ven.Ale mašince se na zem nechtělo a vesele létala v sestupných kruzích.Během letu přelétla ještě v dost velké výšce nad nemocnicí a hned volal primář že snad mají dohodu,že tam vojáci létat nebudou,že to ruší pacienty.
Když tam Mig proletěl podruhé o poznání níže řval primář do telefonu jak protrženej a odpovědný pracovník na letišti mu slíbil že vše zařídí a pilot bude kázeňsky potrestán(za tázavých pohledů okolo stojícíh důstojníků zavěsil telefon) On jenom povídá "no co koukáte přece mu nemůžu říct,že v tom letadle nikdo nesedí?)
Letadlo pak spadlo naštěstí mimo město někam do lesa a nikomu se nic nestalo.
 

Knipl kmitání 21 MF   9. 7. 2011 / 21:10
kosata
No v tý knize, co jsem říkal, bylo součástí toho příběhu s Migem, co přistál sám na letišti. Ale bylo to tam tak, že Mig přelítnul město, udělal zatáčku a po druhém zpátečním přeletu města už primář volal.
 

Knipl kmitání 21 MF   9. 7. 2011 / 22:41
Swordfish   
No a to je ta letecká latina co říkal Tonde.Někdo někde něco zaslechne....něco si k tomu přidá.....a tohle jsou ty konce
 

Knipl kmitání 21 MF   9. 7. 2011 / 21:30
Buffus
Dobře udělal, když zatajil, že v letadle nikdo nesedí. Znám jednoho áristu, který zaslechl na emergency ve vysílačce, že spadlo letadlo a zastavil všechny plánované operace v krajské nemocnici, aby uvolnil sály pro velký počet zraněných. Fór byl v tom, že chudák nevěděl, že ten den má IZS velké cvičení
 

Knipl kmitání 21 MF   9. 7. 2011 / 22:42
Swordfish   
Tak to je mazec
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 23:58
Aardvark   
Tonde, ale tohle se fakt pěkně čte... Já se kumovi nedivim, že to chce číst stále dokola...
 

Knipl kmitání 21 MF   8. 7. 2011 / 07:18
kuma   
Tonde, díky!

Čtu to ale poprvý, myslím, že tohle může být jeden z těch "ztracených" příběhů, jak tady kdysi tonde psal, že měl problém s HD nebo co. Ale slyšel jsem ho to jednou vyprávět (!) nicméně myslím, že zrovna kolem nikdo jiný než já nebyl - a tak jsem rád, že je to teď vytesáno do baobabu, který doufám nikdo nesmaže!
 

Knipl kmitání 21 MF   8. 7. 2011 / 11:45
kosata
Sakra, nemáte někdo ty jeho historky někde uložený? Moc jsem jich nečetl, ale rád bych se na ně kouknul.
 

Knipl kmitání 21 MF   4. 7. 2011 / 22:52
kosata
Ještě jsem si s tim ani pořádně nezalítal, ale když to tak čtu, tak to bude druhý Lotus, akorát MiG-21.
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 14:24
bartajin
Nejprve musí virtuální pilot "nastoupit", pak může vyzkoušek knypl a provést další spouštění. Je to podobné jako v předchozím MIGu-21 F. Pokud není pilot virtuálně v kabině - lze ověřit vnějšími pohledy, nelze s knyplem hýbat.
Jindra
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 15:37
Swordfish   
Také se dá ostartovat i s V3S ve formaci.Pak se ale špatně dělá výkrut
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 15:50
kosata
A dokonce i s žebříkem a špalkama na kolech.
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 15:54
kosata
Jinak pro příště by to chtělo i panáčky, co by běhali kolem a sami ti odpojovali vejtřasku a signalizovali. Ale to už by asi dalo trochu víc práce.
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 16:05
Aardvark   
No... hlavně to letadlo by mělo 200 tisíc polygonů )) To už mi příjde docela dost
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 16:04
Aardvark   
Počkej, vždyť s V3S by se měly aplikovat brzdy... to nefunguje?
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 16:12
Lejzy
Já se rozjel s V3S, žebříkem i špalkama. Pravda, byla tam forsáž a zkoušel jsem jen zběžně.
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 16:24
kosata
No ty brzdy zas tak silný nejsou a forsáž je na ně tak trochu silná. Chtělo by to spíš naprogramovat tak, aby při určitym tahu zmizely špalky i V3S, stejně jako v reálu by jim to éro ujelo.
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 17:16
Aardvark   
To je dobrej nápad... Právě jsem nevěděl co s tim, tak jsem tam dal brzdy, což taky není nejšťastnější řešení...

Jinak já neříkám, že je to bezchybný, pokud máte nějakou připomínku a nejlépe i návrh jak to opravit, tak říkejte...
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 18:38
kosata
Jo, taky že dáváme. Bezchybný to neni, ale i tak téměř dokonalý a vzhledem k tomu, že je to tvůj druhý výtvor, tak je to neuvěřitelný.
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 19:12
Helicopter pilot
Druhý výtvor sice ano, ale kolik už OKB Ardvark vyrobil verzí včetně F13ky D Řekl bych že konečná verze byl úpně jiný addon než ta první... Tím tě Ivane nechci nějak poškodit... Spíš vyjádřit obdiv, žes to vydržel tak dlouho a vydal co nejvíc vyladěný eroplán. Bylo zajímavé sledovat, testovat, zkoušet a kibicovat jednotlivé verze. Sledovat evoluci, od nuly a jak se zásadní problémy a nedostatky postupně odstraňovaly... Zvláště u F13ky. Vzpomenu třeba problém s FPS budíků pro FS9, kmitání při rychlostech bížící se M 1.0 a nebo problémy se správným spouštěním ;o)
Klobouk dolů za Ivanovu odvedenou práci.
Mimochodem Ivane vzpomeneš si ještě na první sprdnutí, keré jsem ti poslal u F13ky? D
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 23:40
Aardvark   
nepamatuju... těch bylo...
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 20:05
Kendy   
První výtvor??? Jsi si jistej?
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 19:00
kuma   
Já nevím, teda FSX (bohužéééél) zatím nemám, ale když se řekne "V3S a brzdy" - vzpomenu si na Darwinovy ceny a pokus o pohon V3S turbínou z MiG-15 - cituji "...sešlápnutí brzd mělo jen jeden účinek, brzdové obložení se okamžitě odporoučeklo a rozlétlo se po betonu rozjezdové plochy"

i když jsem zatím neměl možnost to odzkoušet, před Aardvarkem se skláním!
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 23:57
Aardvark   
Aardvarka těší, že se jeho práce líbí
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 20:03
Kendy   
že by se chystal nějaký "malý update" ???? I s otexturováním aby se to na čumáku nerozmazávalo ????
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 21:25
Aardvark   
Říkám, mapování měnit nebudu...
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 21:35
Kendy   
jááá nic neslyšííím.
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 16:39
Swordfish   
To jsem si nevšiml,ale ostartovat s tím opravdu jde a i to letí
 

Knipl kmitání 21 MF   7. 7. 2011 / 18:36
Stew
Já bych se rád zeptal, jak se správně používají ty SPRDy. Zkoušel jsem tu úpravu aircraft.cfg a azs.xml z tvojeho webu a neumím rozsvítit tu kontrolku připravenosti, co tam máš na obrázku. Pomocí těch dvou "пyck/cбрoс" ovladačů se mi to nějak nedaří. Teda jednou se mi to "nějak" povedlo, ale není tam nějaká záludnost, co bych mohl dělat špatně?

Jinak už jsi slavnej i u protinožců, ti už si stihli vyrobit - s menšíma chybkama - svoje popisky v angličtině a lítají s tím ostošest

http://nzff.org/forum/index.php?showtopic=15224
http://nzff.org/forum/index.php?showtopic=15198&st=0&p=8287941&#entry8287941
31336 B / 600 x 427 / 001.jpg
29860 B / 600 x 375 / 002.jpg
26758 B / 600 x 386 / 003.jpg
 

21 MF- SPRD-99   7. 7. 2011 / 18:54
Aardvark   
Abych to vysvětlil... Něco jako SPRD-99 je pro FS samozřejmě neznámá věc. Takže jsem to obešel tak, že jsem přidal druhý motor. Do AZS.xml jsem pak přidal takový kód, který ten motor ovládá tak, že je trvale na minimu (nezávisle na poloze POM). Pokud se zmáčkne čudlík spuštění SPRD, tak se na druhém motoru zapne forsáž- opět nezávisle na POM. V tomto stavu rakety vydrží hořet cca 15 sekund, poté je simulace vyhoření raket udělaná tak, že se druhý motor opět stáhne na minimum. Čudlíkem odhozu se druhý motor vypne úplně...

Takže nezbytná podmínka pro použití je ta, že musí naskočit druhý motor- signalizace právě ukazuje, že má potřebné otáčky. Všímavý pozorovatel si určitě všimne, že předtím ještě letadlo cukne a je slyšet znovu spouštění motoru...

Takže jediné, co můžu poradit, je hodit jističe AZS do správné polohy a mačkat Ctrl+E jak o život ))) a čekat Popřípadě urychlit čas R+"+" ale ne více jak na čtyřnásobek...

Vím, že to není dokonalý, ty chybky se mi za poslední měsíce nedařilo vychytat- proto jsem je nedával do základní verze...

Ještě jedna poznámka- párkrát se mi stalo, že během letu ten druhý motor naskočil, musí se pak znova vypnout tím čudlíkem u POM...
Spíš je to takový vyzkoušet si jakej to byl fofr, během 15ti sekund se z klidu dostat do 150metrů výšky... jinak na běžný lítání doporučuju tu dynamiku bez druhého motoru...

Protinožce jsem zaregistroval, dokonce jsem zaregistroval i negativní ohlsy na "update" od Boba, takže vypadá to, že se ještě pár lidí najde, kteří si to nechtějí zjednodušovat
 

21 MF- SPRD-99   7. 7. 2011 / 19:05
Fishbed   
mi Ivane neříkej že s tim čmelákem to nepůjde
 

21 MF- SPRD-99   7. 7. 2011 / 19:32
Stew
Děkuju za info.

"Vím, že to není dokonalý.." Cože?? Já jsem teda zatím lepší a poctivější stíhačku do FS neviděl. Hluboce se klaním!
A ten Chicilův "update"? Z toho si nic nedělej. Sám vidíš, že hodně lidí, co tam jsou trochu od fochu, se k tomu vyjádřili a ono se to mezi simery rozkřikne.
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ