FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 15. 11. 2025, svátek má Leopold Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
pojizdeni ''taxi'' v praxi Jeden příspěvek | Celý strom
pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 20:09
sander
Zaujimalo by ma ze ako funguje v praxi taxovanie s lietadlami pretoze mi pride ze prednym podvozkom su stale na tej vodiacej zltej ciare upne v idealnej stope a pri takej 747, alebo 777, to musi byt kurva pilotov odhad sa tam trafit hlavne v zatackach.....tak ako je to?????????diki.......
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 20:30
Tragédie v JRD
Ano, ti piloti maj kurva odhad
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 20:33
sander
Faaaakt.....
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 20:37
FSPilot   
faaakt To máš jako s autobusákama... taky vždycky žasnu, s jakou přesností dokážou projet v úzných uličkách a trefovat se s tím busem i tam, kde se většina osobáků bojí
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 20:43
sander
no klobouk dolu
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 09:44
Kachna
ne nech se oblbnout. na "wide body" letadlech maji pojížděcí kamery, který snímaj hl. podvozek a osu letadla hl podvozek, přídák,...

http://www.youtube.com/watch?v=nVreUqJ9T8Q
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 09:47
Tragédie v JRD
No, ne každý....
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 09:58
Kachna
no nevim, jak kdo, Boeing se tláská tím, že to montují už od 767mi, ale záleží zřejmě na tom, zda si to objednáš,.... A pochybuju, že Airbus by to do svých playstationů nedal,...
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 10:01
FSPilot   
Navíc jak vidno z toho videa, tak ty kamery jsou jen pro kontrolu a stejně to máš řídit "by voko" podle rámků oken

Ale jinak pěkné instruktážní videjko
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 10:10
Kachna
ty jsi už někdy viděl americkej produkt, kde by se nekryli? už vidím, jak by nějakej flígr zažaloval Boeinga, že zbořil půlku letiště, protože v tom videu říkali, že se podle toho dá pojíždět,...
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 13:07
FSPilot   
Tak myslím, že zrovna v tomhle případě jde spíš o to, že "by voko" se to bude řídit líp, než to odhadovat ze 3 malých obrazovek
Ale ten příklad mě fakt rozesmál
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 18:10
Ciki   
z busů to má a340-600 a a380, v jinejch jsem to zatím neviděl...
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 20:48
Kachna
čekal bych i A330, vzhledam k tomu, že Airbus uvádí A330/A340 Family,...
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 21:08
Tragédie v JRD
Ctěl jsi říct, kde se i ty bojíš autem, vid?
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 21:45
sander
Ja sa bojim vsade autom...
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 22:15
FSPilot   
No dokud jezdí řidiči jako ty, tak se budu bát kolem cest i pěšky...
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 15:50
sander
bud v klidu zas take zle to nie je...
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 16:42
FSPilot   
No vzhledem k jeho názorům na silniční provoz to je celkem dost zlé, když bere ty kulaté značky s čísly (normálním řidičům známé jako zákazové) jako minimální hodnotu rychlosti, jakou v tom úseku jet.
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 21:34
Aldaran
Hele, nevím čím to je, ale je to trochu paradox. Máme garáž na Tatru 148 ve dvoře, kam se zajíždí couváním a do garáže se musí ještě zatočit. Vjezd široký tak je tak 10cm od zrcátek. Nevím jak je to možné, ale zacouvat nebo vyjet s tou Tatrou mi přijde stejné jako s osobákem. Jestli tedy platí axiom, že "na velikosti nezáleží" pak to musí bejt i s 747 brnkačka...
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 21:44
AJS
Tady spíš platí, že to není tak velké, jak si myslíme... Zejména u 737 Classic. "To je moc velké, nevejdu se tam!" "Ale pojeď, vejdeš...no vidíš, že se to tam vešlo"

U NGčka je to někdy o fous, speciálně když se vyjíždí v Praze z "kopřiv" to jsou ty stojánky 29-31, úplně vzadu na Céčku, tak se mi vždycky zdá, že to vyjít nemůže. Ale vychází
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 09:41
Kachna
to mi připomíná jednu historickou audio nahrávku s nějakým instalatérem,...
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 11:03
Pan Letadlo   
S opravářem komínů http://www.youtube.com/watch?v=7A9U3_K2NTw
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 12:29
Kachna
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 21:15
Dennny
Já se nerad do někoho pouštím, ale ty to myslíš vážně? Jsi něčí alterego? Nebo si znás jen děláš prdel?
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 21:21
AJS
Nevím jak na hodně velkejch mašinách, ale třeba na 737 mě učili pojíždět tak, abych měl žlutou čáru zdánlivě pod pravou nohou, připadně na 737NG tam, kde je na PFD altitude tape.

Jinak se až na pár výjimek (line-up, neboli najetí na dráhu a srovnání do osy dráhy, případně najíždení na stojánku) jezdí vždy příďovým kolem po žluté čáře, a mělo by tím být zaručeno správné vedení letadla po pojížděčce. Proto někde, třeba v Bratislavě, kde jsou úzké a kolmé pojížděčky, dělají žluté čáry jakési "nadběhy" zatáček.
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 21:41
sander
diki...
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 09:12
Kachna
tyhle "nadjezdy" jsou krásně vidět na ruzyňský Limě,... Teda včetně i těch předešlých
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   3. 8. 2011 / 22:57
Luděk Ch.
Někdy si naopak říkám, jak může ten pilot lítat, když neumí ani jezdit ale je fakt, že na stojánkach nemáme vodící čárya piloti mají jet podle toho, jak mu ukazujeme. Naši piloti (TVS, ČSA, HCC, CCA) s tím problém nemají a jedou přesně podle nás. Ale když přiletí někdo cizí, hlavně nějací arabáči nebo rusové, tak si jedou jak se jim chce a je problém zaparkovat je jak potřebujem.
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 09:42
FSPilot   
To byl vždycky velký problém na LKMT co jsem koukal Přiletěli cizinci, viděli žluté čáry a viděli marshallera a nějak se jim moc nechtělo z té žluté čáry odbočit. Viděl jsem dokonce jak marshaller musel popojít dopředu a poťukat plácačkama na místo, kam chce postavit to éro, aby je přesvědčil a hoši se po chvilce váhání teda rozhodli, že ho poslechnou a jeli No celkem komická podívaná to byla
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 09:55
Luděk Ch.
Jo, já už to taky tak dělám Nejdříve pilotovi jasně ukážu, kde bude parkovat a teprve potom ho vedu pryč ze žluté čáry. Někteří kolegové to nedělají a pak se diví
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 10:02
FSPilot   
Hlavně piloti se diví, proč mají jet z té žluté čáry
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 10:03
Luděk Ch.
No právě. A navíc my máme 2 oficiální nájezdní místa na stojánku, které jsou vybavené žlutou čárou, ale z praktických důvodů ji v 95% nevyužíváme a letadla vedeme mimo čáru. A někteří se jí drží jako klíště
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 10:07
Tragédie v JRD
No, žlutá je pro ně zárukou bezpečí... Celej život, už od maličkých letadýlek, jim do hlavy vtloukaj, že maj jezdit po čáře .. a vy jim to bouráte
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 12:02
Luděk Ch.
Jo, já se jim ani nedivím Navíc ta naše stojánka není z největších a blízko u ní jsou sloupy osvětlení...
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 12:51
FSPilot   
Tak mě zajímá... když mě bude marshaller navádět a něco se stane (ťuknu křídlo nebo do něčeho vrazím), kdo za to může? On, že mě blbě naváděl a nebo já, že mu nemám věřit? Soudě dle reakcí těch velkých pilotů to bude asi spíš na velitele letadla, ale pak se vůbec divím, že je někdo poslouchá
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   5. 8. 2011 / 20:44
Luděk Ch.
Pokud pilot jede podle pokynů mashalera, tak by vina na pilotovi být neměla. Tam asi neplatí to, co za letu, že za odstup od překážek je odpovědný kapitán No a piloti nám většinou věří, protože zase tak moc dobře konce křídla nevidí a asi se dost blbě odhaduje, jak jsou daleko od překážky.
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 10:12
Kachna
A to chudák návodčí neslyší, jak se ptají po frekvenci, jestli mu fakt jako mají věřit,...
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   4. 8. 2011 / 21:57
Rychlokvaška
Nojo, to je o tom, jaký má kdo špatné a dobré zkušenosti s tím, jak se kde maršáluje
Taková Kanada, tam máš stand guidance, ale i přesto tam je vepředu maník, na každým křídle maník, všichni sledují co se děje a příslušně ukazují...Napůl je to přezaměstnanost, ale někdy je fakt těsno a když má člověk najednou třebas navíc winglety, tak je to příjemná "jistota" navíc.

Zato taková Gambie, tam stojí s plácačkama nějakej místní vesničan, mává nazdařbůh a přitom se nedívá ani na letadlo ani na pojížděčky a jinej signál než vpřed a stop od něj nevidíš, ať jsou žlutý čáry křivolaký jak chtějí...
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   5. 8. 2011 / 20:03
FSPilot   
A jak je to s tou zodpovědností? Když posloucháš marshallera a nabouráš, je to tvoje chyba nebo chyba marshallera?
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   5. 8. 2011 / 20:10
Létající myš   
Nenech se zmást, nenavádí, zahání mouchy
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   6. 8. 2011 / 08:28
AJS
Nejvíc mě drtí, když je někde stojánka se žlutou čárou, kam by sis zajel nejlíp úplně sám, a maršál tě tam zavádí podle svých pokynů, ale přitom po té čáře, tedy duplicitně. A to stylem rovně - točit - rovně - točit - víc točit - netočit - rovně - stop. To tam s tím rohlíkem cvičíš sem a tam, éro sebou škube, a výsledek je na prd. Je to specialita v Řecku, hlavně na Heráku bych jim za to dal drachmu (koruny by byla škoda)
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   5. 8. 2011 / 19:15
AJS
Čoveče ale ten váš "ejpron" je opravdu malej. To je jediný místo na světě, kde je problém s osmistovkou zajet tak, aby po vytočení nevystrkovala čenich přes červenou čáru a přitom se člověk nebál, že vezme koncem křídla nějakou lampu. Je to tam tak-tak
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   5. 8. 2011 / 20:41
Luděk Ch.
Jj, přesně na délku 738 a to už je o pár panelů šířka zvětšená Je potřeba jet přesně po žluté čáře (u vnitřního okraje apronu) a potom to ohnout na plnej rejd o 90° (už si kdosi stěžoval, že se tím ničí gumy). Potom zůstane čumák s malou rezervou před červenou lajnou.
   Seznam příspěvků  

pojizdeni ''taxi'' v praxi   6. 8. 2011 / 08:23
AJS
Jednak se ničí gumy, ale taky je problém, že při takhle ostré zatáčce o 90° musíš buď docela dost přitopit alespoň vnějšímu motoru, nebo mít solidní rychlost do té ostré zatáčky, jinak se v její půlce zastavíš - a to se pak těžce znovu rozjíždíš. Ani jedno ale není moc dobré na tak malém prostoru. Nejlepší by bylo odsunout terminál kousek dozadu, jako to udělali s kostelem ve starém Mostě, a zvětšit celý apron
   Seznam příspěvků  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ