|  |  | OT: žádost o identifikaci letadla 6. 8. 2011 / 00:16 | |
|  | Zdravíčko damstvo a panstvo,
rád bych požádat zkušenější o identifikaci typu letadla z tohoto videa:
http://www.youtube.com/user/flythetube#p/u/30/hdDHVqT226I
Bohužel sám autor uvádí, že to nemůže zveřejnit (sice nevím proč, ale je to jeho přání - asi ochrana před zaměstnavatelem). V diskuzi se píše o 737mě. Nejvíc mě na tom fascinuje "potvrzení" rwy v používání, resp. vybraný approach, dále pak hláška o zbývající délce rwy.
Díky moc a omlouvám se za narušení rozplývání se/hanění PMDG NGX 
Gunterr |
| |
|
 |  |  | OT: žádost o identifikaci letadla 6. 8. 2011 / 00:21 | |
|  | docela by mě zajímalo...k čemu ti vůbec bude tahle informace dobrá. |
| |
|
 |  |  |  | OT: žádost o identifikaci letadla 6. 8. 2011 / 06:37 | |
|  | ...třeba mu to bude uplně na hovno, ale jen to chce vědět 
|
| |
|
 |  |  |  |  | OT: žádost o identifikaci letadla 6. 8. 2011 / 17:09 | |
|  | tak tak...komu jinýmu by mohlo taky tohle vadit od toho to tu forum je ne? |
| |
|
 |  |  | OT: žádost o identifikaci letadla 6. 8. 2011 / 00:50 | |
|  | No, soudě ze zvuků v cockpitu, bych to taky viděl na 737. |
| |
|
 |  |  |  | OT: žádost o identifikaci letadla 6. 8. 2011 / 08:19 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | OT: žádost o identifikaci letadla 6. 8. 2011 / 13:06 | |
|  | Díky za odpovědi.
Popravdě jsem usuzoval, že to 737ma nebude, jelikož mě mátl zvuk trimu (tedy předpokládám, že to byl trim). Vždycky jsem si myslel, že 737my mají zvuk, který je nejen v simu, ale také např. na videu http://www.youtube.com/watch?v=4-aL9IVzzVE v čase 1:10 - jsem si vědom toho, že se jedná o verzi 200, ale jak jsem psal výše, setkal jsem se s podobným zvukem jak u Wilca 737, tak u PMDG 737). V prvním videu mi přišel ten trim takový dost plechový, jako kdybych si kutálel s kovovým kýblem (viz obrázek). Nebo další možnost, že jsem hluchej a nedokážu poznat stejný zvuk 
Jak už jsem psal v úvodním příspěvku, trochu mě překvapily ty hlášky o vybraném přiblížení a o zbývající délce dráhy. Proto bych se rád zeptal znovu, co to je vlastně za systém? Je to vlastnost FMC či IRS či něčeho naprosto jiného? Případně u jakých verzí se to objevuje - CL či NG či to bylo už před tím? Nebo to mají i ostatní letadla od Boeingu? V simu jsem se s tím nesetkal. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | OT: žádost o identifikaci letadla 6. 8. 2011 / 13:41 | |
|  | Ne ne ne.Ten zvuk je uplne jasny.To si piloti pred pristatim hadzu kocky/kostky/,to je uplne jasne..... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: žádost o identifikaci letadla 6. 8. 2011 / 13:49 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | OT: žádost o identifikaci letadla 6. 8. 2011 / 15:41 | |
|  | 737 je to zcela bez pochyb. Podle zvuku trimu, podle cvrlikání vibrátoru záložního výškoměru, i podle položek Landing Checklistu. To, co povídá ta paní (Approaching 10, 900m remaining) bude asi systém, o kterém mi básnil můj spolužák, pracující u firmy Medová Studánka, že vyvinuli systém, mající za účel snížit riziko vzletu ze (či přistání na) špatné dráhy či dokonce pojížděčky, nebo upozorňovat na zbývající délku RWY. Funguje to jednoduše, porovnává polohu s údaji v databází, něco jako EGPWS/TAWS, jen se to týká VPD. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: žádost o identifikaci letadla 6. 8. 2011 / 16:51 | |
|  | Pokud to tedy chápu dobře, u nás se tato "fíčurka" u B737 (ať už ČSA či TVS či kdokoliv jiný) nepoužívá?
Jinak to má asi i význam při pojíždění, v čase 6:48 videa z prvního příspěvku je hezky slyšet "Approaching three four". V určitém smyslu další "antikolizní" systém ve smyslu upozornění pilota - bacha vo*e, budeš křížit rwy  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | OT: žádost o identifikaci letadla 6. 8. 2011 / 18:36 | |
|  | Nevím o tom, že by to u nás někdo měl. Ale jelikož lobby výrobců avioniky je dostatečně silné, určitě se to jednoho krásného dne pod záminkou bezpečnosti povinně prosadí na všech letadlech nad 5700kg  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: žádost o identifikaci letadla 6. 8. 2011 / 16:53 | |
|  | Jo a moc děkuju za identifikaci a vysvětlení. |
| |
|
|